Doelpuntenfestijn Quick Steps tegen Sportclub Monster

3 oktober 2021 21:30

De buurtvereniging Quick Steps is onze gastheer. Een gezellige familievereniging met een lange traditie. Ingeklemd tussen de huizen, dus je weet het moeilijk je auto te parkeren. Ook in mijn geval dus lopen geblazen en 5 minuten te laat

. En natuurlijk juist nu scoort SC Monster in de 4e minuut, dus balen. Het begin van een 3-5 overwinning voor Monster. Vorige week speelde SC Monster een verdienstelijke wedstrijd tegen FC Skills, maar moesten na een zeer sterke 2e helft toch de overwinning prijsgeven, daar waar een gelijkspel zeker verdiend was, 0-1. Quick Steps was minder gelukkig bij Lyra, het verloor met 6-1 en was erop gebrand revanche te nemen. Scheidsrechter Maurice Scherpenhuyzen begon klokslag half 3 en het was Jordi van Maanen die voor de 0-1 zorgde nog voor iedereen wakker was. De Monsterse supporters gingen er eens goed voor zitten (cq. staan ). Binnen 4 minuten de gelijkmaker van Quick Steps na slordig spel in de achterhoede. In de 10e minuut 1-2 door een mooie kopbel van Ruben de Groot, 15e minuut 2-2, waarna gelukkig Bink de Brabander voor de 2-3 zorgde. Nu denk je dat we het onder controle hadden. zowaar 2-4 door een prachtige schuiver van Thijme van der Arend  van wel 30 meter onhoudbaar voor de keeper. Maar dan een foutje van de altijd degelijke Ruben de Groot 3-4. We hebben dan pas 30 minuten gespeeld. In de tweede helft een fysiek felle Quick Steps die de druk op de achterhoede van SC Monster deed toenemen en langs de lijn hield men al rekening met een aansluitingstreffer. Nog even Ersin Korkmaz erin voor de moegestreden Koen Warners en zowaar Monster kreeg een paar kansen. Een mogelijke penalty werd weggewoven maar Ersin Korkmaz schiet de verlossende 3-5 erin. Nog even een vervelende rode kaart voor de laatste man van Quick Steps die in de 90e minuut zijn gram wilde halen op Jordi van Maanen, met wie hij het de hele wedstrijd moeilijk had. Een doelpunt rijke middag in het voordeel van een betere SC Monster. Tot slot scheidsrechter Scherpenhuyzen bedankt voor een goed gefloten wedstrijd. Volgende week thuis tegen DSVP, die nog niet veel heeft laten zien. Aan de trouwe supporters zal het niet liggen. We rekenen op jullie.

Opstelling: Willem-Jan Broch; Riley van der Hoeven; Keke Stam; Laurens Kooren; Bryan Hogervorst; Jesper Warbout; Koen Warners ( Ersin Korkmaz ); Jordi van Maanen; Thijme van der Arend; Ruben de Groot; Bink Brabander.

Reserves: Jurgen Warbout; Vince Franken; Ramon Bruers; Jari Baggerman.

Trainer/coach: Marco Meijer; Edwin Nolten, ass-trainer/coach; Frans de Jong, verzorger en Remy van Holst, teammanager

Klik hier voor de foto-sessie