Monster 17-2 ongeslagen gepromoveerd.

18 oktober 2021 13:30

Zes wedstrijden gespeeld, 5 gewonnen en 1 gelijk. Dat was de uitgangspositie voor de laatste wedstrijd van de 1e fase voor de 17-2. Wanneer de laatste wedstrijd tegen Quintus 17-2 ook in winst zou worden omgezet, zou promotie een feit zijn.

Het team van de 17-2 is een samengesteld team met 14 spelers vanuit diverse teams van SC Monster en andere verenigingen. Met een grote dosis energie en lol is dit team de afgelopen maanden gegroeid in samenwerking en voetbaltactiek.

De wedstrijd tegen Quintus was ook om een andere reden een feestje waard. Het was de eerste wedstrijd dat we mochten aantreden in de tenues van de nieuwe sponsor, Hortiglass International. Dit werd door spelers, begeleiding en ouders enorm gewaardeerd. De boys stonden te shinen zaterdag op het "Flat-veld" 5.
Het eerste half uur was erg rommelig, mogelijk dat de zenuwen een aantal spelers toch parten speelden. Gelukkig kunnen we dan altijd vertrouwen op de snelheid en koelbloedigheid van Deshandro. Dankzij twee goals van hem gingen we toch met een 2-0 voorsprong rusten. In de 2e helft wist Monster beter om te gaan met de ruimtes op het veld. Mikiel maakte uit een counter de 3-0 en daarna liep Monster toch uit naar een makkelijke overwinning. Via goals van Mick, Jannes en Fionn werd het uiteindelijk 6-0.
Voor het kampioenschap kwamen we een aantal goals te kort, maar dat drukte de feestvreugde in kleedkamer en op het terras niet.
Binnenkort gaan we in een hogere klasse ons meten met andere ploegen die de eerste fase bovenin zijn geëindigd. Dat zal een stuk lastiger worden. Als we met dezelfde overgave blijven trainen en spelen zullen we ook daar mooie resultaten behalen.

SCMonster_17-2.jpg