THE CORNER.

6 maart 2022 15:00

W. STEENVOORT HOOFDSPONSOR; LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.
Supporters zijn een raar volk. Vooraf aan de wedstrijd Vitesse tegen Sparta maakten de spelers gezamenlijk een V teken. Alle supporters waren er even stil van en was er hartelijk applaus na dit mooie gebaar.

Anderhalf uur later wordt er een vuurwerkbom afgegooid, én bier, veel bier, door een stelletje onverlaten en gaan ze een lekker potje knokken. In Arnhem zijn ze wel wat gewend met hun oorlogsverleden, maar dit was écht een brug te ver. De KNVB gaat een onderzoek instellen@!? Optreden in Zeist! Helemáál geen onderzoek, gelijk vier punten in mindering en twee wedstrijden zonder publiek, uit en thuis. Dit onderwerp werd ook besproken tijdens het ochtend bakkie. Deze keer hadden we een soort Molenlande cake. Kent u dat? De benauwde stilte in de lege kantine voelde ook zo.

Onze supporters kunnen soms óók te keer gaan, maar vandaag bewúst niet. Als supporter stond je het fijnst op het flatveld, vól in de zon en uit de wind. Daar speelde zich een topper af, team 6 tegen team 8. Uitslag 4-4. Deze sportieve wedstrijd had ook zonder scheidsrechter gekund. Scheidsie Bram viel alleen op door zijn ouderwetse zwarte uitrusting.
Op het hoofdveld  was wel een scheidsrechter nodig want sommige spelers gingen af en toe onvriendelijk tekeer. De wedstrijd begon niet op de aanvangstijd, waar heb ik dat meer gezien deze week? De basis, de elluf van Meijer, was bijna hetzelfde als verleden week, alleen op de sterke linkerkant was een wijziging. De stadionspeaker noemde alle namen van de tegenstander foutloos op, wat op zich al knap was.

Bij het noemen van de eigen spelers ging het mis. Keeper WJB,  Riley.... Ke Stam, Ruben Goot en Laurens de Korte. Ik geef het u te doen met al die gillende supporters om je heen. De spelers hadden deze keer meegekregen, van diezelfde Meijert, en ook een beetje van zijn assistent Nolten, om er bovenop te zitten bij de spelers van DWO. Dat deden zij allemaal vrij goed. Die gasten moet je niet laten voetballen zoals zij graag willen. De eerste kans was voor Jordi v Maanen met een mooie kopbal. Door een goede redding van hun keepert bleef het 0-0. Hullie hebben geen kans gehad in de eerste helft. Tijdens de rust even bijkomen in het zonnetje en uit de wind want die was best wel koud.

De tweede helft was eigenlijk dezelfde als de eerste. Wij hadden wel wat kansjes maar geen doelpunt. Halverwege de 2e helft een pingel door een wel heel domme overtreding in de zestien. Ruben de Goot stond overtuigend achter de bal en vol met zelfvertrouwen schoot hij de bal binnen. Ook in de 2e helft hebben hullie geen kans gehad, maar dan ook geeneen ook. WJB had een hele rustige middag en weer de nul! Invaller Jurgen Warbout zorgde voor gevaarlijke aanvallen aan de linkerkant. De verhalen gaan dat hij promotie heeft gemaakt via de Hoekse Lijn naar Utrecht CS. Daardoor wordt het nog lastiger om te trainen en ons misschien op een zijspoor gaat zetten.

Als dat zo is ga ik nooit meer met de trein reizen. Wij kunnen hem goed gebruiken, net als alle andere spelers, en gaan er voor een speciale regeling. Hij kan goed bardiensten draaien, met ons Koen, en volgens Henk H heeft hij een leuke vriendin. We wachten het maar af. Voorlopig draaien wij goed, maar ook de nummer een blijft winnen. Team 2 van leidert Cees S won ook, van Schipluiden. Wie wint er nou niet van Schipluiden!? Na de hoofdwedstrijd  ging het los in de kantine. Je kon over de hoofden lopen zo druk was het. Met een paar man zat ik in de meest gunstige hoek van de kantine;  de Corner. Afgescheiden met ouderwetse spatschermen, nog vol met strepen en  speeksel, zaten wij te genieten van al die drukte.

Zelfs de muziek was aangepast voor ons in de hoek door supersupporter, organisator, regelateur en buitenschilder Jelle v/d Arend. Achter de bar, met team Valluk én spelers van team 1, was het hectisch en ze hádden het druk, het was níet aan te slepen. Dankzij een paar supporters was er een flinke Derde helft georganiseerd en het was een groot succes.
Als vereniging kunnen wij ook andere mensen supporten die het momenteel niet zo goed hebben. Op de site staat een oproep om spullen in te zamelen voor de mensen in Oekraïne. De KUBO doet niet alleen in tralieleggers en welkomstbogen, maar ook zorgt ook voor de medemens.
Volgende week gaan we naar Naaldwijk, naar de Hoge Bomen. De verwachtingen zijn hoog en ál onze supporters zijn er weer bij. Veel succes.

Het was een mooie dag.  o-j