The Corner.

13 maart 2022 13:45

W. STEENVOORT HOOFDSPONSOR; LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.
Als je op zaterdagochtend de kantine binnen loopt krijg je bijna herinneringen aan de Covid tijd. Stil, rustig en weinig klandizie. Gelukkig hebben we de Corner nog anders zou de k´tine óók dicht moeten en, nét als de keuken, met de middag pas open kunnen.

Voor die paar mensen die een bakkie komen doen moet je wel mensen achter de bar hebben staan, en dát is ook  probleem. Het lijkt wel of iedereen die Covid wel goed vond wat betreft bardiensten of ander vrijwilligers werk. Zou er ook een politieke partij zijn die vrijwilligerswerk stimuleert of zich daar een beetje  voor inzet? Denk van niet, daar moet de vereniging echt zelf achteraan en zijn best voor doen om alles in te kunnen vullen. Hoe moet dat gaan, waar gaat dit heen? Er zal toch zeker aandacht aan moeten worden geschonken zeker ook gezien de toekomst.

Waar is de tijd gebleven dat je op een wachtlijst stond om een bardienst te mogen draaien. In mijn tijd was zoiets vanzelfsprekend. Er moet wel een oplossing voor komen want het zijn vaak dezelfde mensen die voor anderen hun vrije tijd geven.  Wát heeft de SC Monster een vrijwilliger te bieden? Als vrijwilliger zou ik dan elke week op de zaterdagochtend een bardienst willen draaien van 10-12u.  Dan is het gezellig, als je je best doet krijg je taart of gebak. Je krijgt zóveel aandacht dat je wangen gaan kleuren. Je mag je mengen in allerlei discussies alleen word je niet serieus genomen. Je wordt gewaardeerd tot een bepaalde hoogte. Als je het lang genoeg doet ,of hebt gedaan, is een drankje gratis, je leven lang. Dat zijn toch mooie voorwaarden. Ik zou het doen al is het maar één keer in de maand.

Je moet even je tijd vrij maken maar voor de voetbal doe je dat. In Naaldwijk hadden ze super saterday en was alles goed geregeld. Daar is het ook wel eens anders, niet beter dan bij ons. Samen met milieuactivist Nico v/d Ende fietsten wij met een gevulde batterij richting de Hoge Bomen en we waren niet de enige. Het was een drukte van belang op dit bijna geheel gerenoveerde sportpark. Het is tenslotte de enige echte kern van het Westland! Vandaag was er weer een wijziging in ons eerste elftal met Brian Hoogevorst in de basis en ook nog als aanvoerder. Geen Ramon Bruers, wel ThijmeHiddeJelle in de basis. Ook geen Jurgen in de basis. Dan is hij er wel, op tijd, dan weer niet, dan weer een vertraging.

Ik weet het niet meer met deze Barwout. In het begin van de wedstrijd was SC Monster duidelijk de betere met een paar mooie aanvallen. Naaldwijk ging ook een keer naar voren en door ene Vogels scoorden zij de 1-0. Het was wel een mooi doelpunt, dat wel, maar ik was niet blij. Onze helden bleven de betere partij alleen leverde het niets. Wel een beetje irritatie waardoor Bink de Brabander en Ruben de Groot een gele kaart ontvingen wegens opmerkingen tegen de scheidsrechter. Zou die Julia, zo heet die scheidsrechter, ook tegen die v Egmond hebben gestemd? Zou zij wel weten wie dit is? Zij floot niet slecht en deed het prima, af en toe een beetje marchanderen (moeilijk woord dat ik langs de lijn opving) en daardoor soms in de problemen kwam.

Ook in de tweede helft was SC Monster de betere ploeg. Na een op maat gegeven voorzet van Bas de Brabander op links werd de bal bewust door Emil Nieburg doorgekopt naar Jordi v Maanen. Hij schoot de bal onberispelijk binnen en de stand was gelijk getrokken. De spelers hadden het verdiend. Na deze treffer had Naaldwijk níet de intentie om deze wedstrijd te willen winnen@! Zij wilden niet verliezen en gingen echt voor dat éne punt. 3e Klasse B voetbal! Echt óngelooflijk. Dat spelers dít meekrijgen van een trainer, daar begrijp ik niets van. Je wilt toch als speler altijd winnen, of als supporter van je ploeg. De enige keren dat de supporters van Naaldwijk een beetje te keer gingen was als onze WJB de bal weer in het veld bracht. Geen nul voor WJB, wel voor keepert JB. Die kreeg alleen lastige ballen te verwerken tijdens de warming-up. Onze supporters wilden wél meer en onze voetballers ook.

En ze werden beloond! In de laatste minuut was er een goede voorzet van Emil Nieburg tot in het doelgebied en in een menigte van spelers scoorde de ingevallen Stan v/d Bos de 1-2. Lekkerder zijn ze niet! Echt geweldig, en verdiend. Ikzelf zat op de hoogste rij stoelen op de tribune naast superleider Marien Verkade die rustig zat te instagrammen naar de Emiraten en na dit doelpunt opsprong van vreugde. Hij vierde het doelpunt met een big high five. In onze dug out werden ze gek en ook in de andere dug out, gelukkig. Hoe lekker is dit zeg. Het was bijna een super saterday. Cees S, leidert van team twee, won zijn wedstrijd.

Zij wonnen met 0-5 van HVC op het mooiste voetbalveld in de regio. Zelfs Piet Boon kwam hem feliciteren en was onder de indruk van zijn elftal. Hij moest ook de groeten doen een trainer Marc Dijkhuizen en ass trainer Patrick Olsthoorn. ´Ja, die ken ik´, zei Cees. Volgende week weer een thuisbeurt op Polanen. Op ons sportpark kan deze week ook gestemd worden. Een mooie gelegenheid om te stemmen op een partij die vrijwilligerswerk aanmoedigt en hier meer aandacht aan wil besteden. Dat er huizen gebouwd moeten worden weten we wel, maar al die mensen die in die woningen gaan wonen gaan ook sporten en daar heb je heel veel vrijwilligers voor nodig.

Je móet niet stemmen, het is vrijwillig.
Het was een mooie dag.  o-j