Sportclub Monster kan onvoldoende imponeren.

26 maart 2022 19:45

Het was redelijk druk op Sportpark de Zweth waar de wedstrijd Lyra tegen Sportclub Monster op het programma stond. Om in het spoor van FC Skilzz te blijven, waren 3 punten noodzakelijk voor Sportclub Monster. Helaas kon de equipe van trainer Meijer niet het volledig aantal punten mee naar Sportpark Polanen nemen. Net als de thuiswedstrijd was de beginstand gelijk aan de eindstand.

De toeschouwers werden niet direct getrakteerd op een indrukwekkend schouwspel. Dat lag echter niet aan de inzet van beide elftallen, maar meer aan de insteek van beide ploegen om niet te verliezen. In die opzet is dan ook geslaagd al had het zeker ook anders kunnen aflopen. In het eerste gedeelte van de eerste helft waren beide ploegen gelijkwaardig aan elkaar. Zoals gezegd, aan inzet geen gebrek, maar aan mogelijkheden of kansen des te meer. Naarmate de eerste helft vorderde kwam Sportclub Monster wel beter in de wedstrijd te zitten.

Dit resulteerde in het laatste gedeelte van de eerste 45 minuten in meer overwicht voor de nummer 2 van de ranglijst. Afgezien van een vlammend schot van aanvoerder Warners kwam het echter niet. Doelman Broch moest wel een keer corrigerend optreden na een inzet van de spits van Lyra van zeer dichtbij, maar hij kweet zich goed in zijn rol.
Een aantal minuten na de thee wees scheidsrechter Pieterman, die overigens onopvallend aanwezig was deze wedstrijd, gedecideerd naar de stip. De directe tegenstander van Riley van der Hoeven was hem net iets te snel af waardoor Riley hem onregelmatig moest tegenhouden.

Een terechte beslissing dus van de leidsman. De penalty die volgde werd echter hard tegen de buitenkant van de paal geschoten waardoor de gelijke stand op het bord bleef staan. Het restant van de 2e helft was verder weinig enerverend. Bas de Brabander had nog een mooi geplaatst schot en een lange bal van Laurens Kooren op Jurgen Warbout creëerde nog een mogelijkheid voor laatstgenoemde, maar beide keren kon de keeper van Lyra redding brengen. Trainer Meijer bracht nog wel 2 verse krachten in, Ramon Bruers voor Warbout en Vince Franken voor Van der Hoeven, maar dat waren niet direct wissels die extra aanvallende impulsen zouden brengen.

Zodoende eindigde deze streekderby wederom in een 0-0. Volgende week de thuiswedstrijd tegen DWO. Om niet definitief af te haken voor het kampioenschap is 3 punten wel noodzakelijk. Kom dus allen naar Sportclub Polanen om de mannen te ondersteunen.

Opstelling: Willem-Jan Broch, Riley van der Hoeven (Vince Franken), Keke Stam, Laurens Kooren, Ruben de Groot, Koen Warners, Bink de Brabander, Bas de Brabander, Emil Nieburg, Jurgen Warbout (Ramon Bruers), Jordi van Maanen.

Kijk hier voor de foto-sessie