SC Monster veegt Schipluiden van het veld.

23 april 2022 19:15

Wie stopt SC Monster ? Na de greep naar de macht bij FC Skillz vorige week, was er zaterdag de thuisbeurt tegen Schipluiden. Een ploeg die twee weken geleden ook won van de toenmalige koploper en op 20 november van het vorige jaar verantwoordelijk was voor de laatste nederlaag van SC Monster( 1-0).

Een vooraf lastig potje op papier, maar de werkelijkheid was totaal anders. Met maar liefst 5-0 bleef de thuisploeg op het juiste spoor. Schipluiden bleef een ware afgang bespaard, dubbele cijfers hadden niet misstaan op het scorebord.

De formatie van trainer Marco Meijer speelde bij vlagen fantastisch voetbal. Verdedigend gaf het niets weg, doelman Broch hoefde pas in de 85e minuut voor het eerst gestrekt naar de hoek. Op het middenveld was er complete controle en voorin regende het kansen. Het afmaken van die mogelijkheden was het enige minpuntje van de middag, het zij zo. Want die fraai opgezette aanvallen, met een elftal vol beweging, dat is toch smullen voor het Monsterse publiek.

schip_1.JPGMeest opvallende speler van de dag werd rechtsbuiten Thijme van de Arend. Met drie treffers en een assist. Jordi van Maanen en een eigen doelpunt brachten de score uiteindelijk op 5-0.
Ook opvallend, geen wissel maakt dit team zwakker. SC Monster 2 maakt ook een geweldig seizoen door (voorlopig op de 2e plaats in de 1e Klasse) en veel spelers van dit team kloppen op de deur van het vlaggeschip. Franken en van de Bos voor de defensie, Ersin Korkmaz, de broers Warbout, Emil Nieburg en dan vergeten we er vast nog een paar.

Enorme concurrentie dus in deze selektie, maar de sfeer is fenomenaal. Iedereen wil er bij horen en iedereen geniet van de successen van 1 én 2.  Vooral na de verplichte ‘Corona-pauze’ zijn de cijfers om in te lijsten. Monster 2 won negen keer en speelde alleen gelijk bij koploper Voorschoten (doelsaldo 25-1). Monster 1 won tien keer en boekte een gelijkspel bij Lyra (doelsaldo 24-3).
Terug naar de wedstrijd, die eigenlijk nooit een echte wedstrijd werd. Vanaf minuut één liet SC Monster zien dat er deze middag geen eer te behalen viel voor de bezoekers.

schip2.JPGSlordig afronden en een bal die de doellijn nét niet passeerde hielden Schipluiden lang in de race maar na ruim een half uur was het toch eindelijk raak. Bas de Brabander met de voorzet en van de Arend kopte binnenkant paal binnen: 1-0. En toen ging het hard, met voor de pauze ook de tweede treffer na een vloeiende aanval. Pal na rust besliste van Maanen met de 3-0 het duel. Schipluiden was zichtbaar opgelucht bij het horen van het laatste fluitsignaal, dat bij 5-0 pas klonk.

Wie stopt Monster ? Schipluiden in ieder geval niet !

Opstelling SC Monster: Broch; van der Hoeven, De Groot, Stam, Kooren (van de Bos) ; Bink de Brabander (Jesper Warbout) , Bas de Brabander (Korkmaz), Warners; van de Arend,  van Maanen, Bruers (Jurgen Warbout).

Klik hier voor de fotosessie.

DSC_4650.JPG