Sportclub Monster pakt weer 3 punten.

10 mei 2022 21:30

Een thuiswedstrijd tegen Verburch op een dinsdagavond. Dat had de Penningmeester, maar ook vele andere leden en supporters van Sportclub Monster graag anders gezien. Het was echter niet anders. De publieke belangstelling was overigens voor een dinsdagavond gewoon zeer goed te noemen en net als met een wedstrijd op zaterdag, waren ook nu de inmiddels welbekende fakkels weer van de partij.

“De elluf van Meijer” begonnen voortvarend aan de wedstrijd en hadden het grootste gedeelte van de eerste helft het betere van het spel. Dit leverde de nodige kansen op, maar nog geen doelpunten. Na 2 kopballen, van respectievelijk Jordi van Maanen en Ramon Bruers, die direct op de keeper afkwamen, was er in de 24e minuut de grootste mogelijkheid.
Een knappe voorzet van Jordi werd ingeschoten door Emil Nieburg maar er volgde een nog knappere redding van de sluitpost van Verburch. Een eveneens knappe redding verrichtte Willem-Jan Broch ook voor Sporclub Monster in de laatste minuten van de eerste helft. Zodoende gingen de elftallen rusten met een 0-0 stand.

In de rust voerde trainer Marco Meijer 1 wissel door. Jurgen Warbout kwam het veld in voor Bink de Brabander die een ietwat ongelukkige eerste helft speelde. Daardoor verhuisde Ramon, net als afgelopen zaterdag, naar het middenveld en nam Jurgen de linksbuiten positie in. Het kwam het aanvalsspel ten goede en Sportclub Monster werd gaandeweg de wedstrijd steeds gevaarlijker. Diverse mogelijkheden volgde, maar nog steeds geen doelpunt. De grootste kans hierop kwam in de 70e minuut. Na 3 situaties in het strafschopgebied was het optelsommetje van de scheidsrechter gemaakt en wees hij gedecideerd naar de stip.

Jordi ging net als afgelopen zaterdag achter de bal staan. Waar deze toen tegen de touwen werd geschoten, werd de inzet dit keer knap gekeerd. Nog geen minuut later was daar toch de bevrijdende treffer. De corner die volgde na de gemiste strafschop werd knap ingekopt door Jordi. Een welverdiende 1-0 voor Sportclub Monster die in de tweede helft zwaar de bovenliggende partij was. Verdedigend zat het bij Verburch goed in elkaar, maar aanvallend kwam het tekort.

Er konden dus wederom weer 3 punten aan het totaal worden toegevoegd. Zaterdag aanstaande de lastige uitwedstrijd tegen Duindorp SV. Met de inzet die vandaag werd getoond moet het echter gaan lukken. Hopen dat de volle buit meegenomen kan worden naar Polanen.

Opstelling: Willem-Jan Broch; Riley van der Hoeven, Keke Stam, Ruben de Groot, Laurens Kooren; Koen Warners, Bas den Brabander, Bink de Brabander (Jurgen Warbout) , Ramon Bruers (Ersin Korkmaz), Jordi van Maanen en Emil Nieburg.

Voor de fotosessie kijk hier

_03A5464.jpg