Voetbal is oorlog.

14 mei 2022 19:00

Verslag van de wedstrijd Duindorp S.V. – Sportclub Monster 2-2.
Een quote die werd toegedicht aan Rinus Michels en bij onze gastheer wel heel erg letterlijk wordt genomen. Bij aankomst op het sportpark aan de Houtrustweg was het feest. Afscheid werd genomen van het grasveld en van een speler (Andrew Zuurmond) welke meer dan 600 wedstrijden in het 1e elftal bij Duindorp heeft gespeeld, voorwaar een knappe prestatie.

De wedstrijd begon een paar minuten later i.v.m. het afsteken van confetti en vuurwerk. Het was een wonder dat hier geen ongelukken bij gebeurd zijn. Sommige pijlen werden horizontaal over het hoofdveld geschoten!
De wedstrijd stond onder leiding van de heer T van Diest en was nog geen 3 minuten oud  toen er zeker al 5 pittige overtredingen waren gemaakt door spelers van onze gastheer waarvoor niet werd gefloten. De toon was gezet.

In de 8e  minuut mocht Laurens vanaf de linkerkant een corner nemen welke zeer ongelukkig door de laatste man van Duindorp in zijn eigen goal werd gewerkt. Dezelfde speler kwam enkele minuten later bijzonder goed weg met een gele kaart na een belachelijke overtreding.
Sportclub Monster raakte gefrustreerd door het zeer harde spel van de Duindorpers en
het feit dat hier door de scheidsrechter nauwelijks tegen werd opgetreden. Een tweede en derde gele kaart werden pas vlak voor rust uitgedeeld. Vermeldenswaard uit de 1e helft is nog een schitterende kopbal van Jordy die subliem door de keeper van de Duindorp (ook in de heenwedstrijd al de grote uitblinker) uit de hoek werd getikt alsmede een enorme kans voor Emiel die na een prachtige aanval over links gewoon de 2-0 had moeten maken.

De 2e helft een iets anders spelbeeld. Duindorp zette wat meer druk en Sportclub Monster zakte iets meer in. Het lukte Sportclub Monster, vooral door het (veel te) harde spel van Duindorp, maar niet in de wedstrijd te komen. Na de gelijkmaker door Duindorp was  Sportclub Monster het even helemaal kwijt totdat Keke Stam uit het niets met een schuiver voor de 1-2 zorgde. In de slotfase viel de 2-2 Een goal welke nooit goedgekeurd had mogen worden (duwfout op Laurens) Jammer dat de scheidsrechter ook dit niet heeft waargenomen.
Onderweg naar Monster bleken de druiven extra zuur nadat duidelijk werd dat Lyra was afgedroogd door FC Skillz. Uitslag 7-0. Hierdoor staat Sportclub Monster op de 2e  plaats van de ranglijst. Beide met 55 punten, het doelsaldo dat aan het einde van het seizoen bepalend is bij een gelijk stand is +3 in het voordeel van FC Skillz.

Opstelling: Willem -Jan Broch, Laurens Kooren, Keke Stam, Ruben de Groot, Riley van der hoeven, Koen Warners, Bas Brabander, Bink Brabander Thijmen van der Arend, Ramon Bruers, Jordy van Maanen, Emiel Nieburg

Kijk hier voor de fotosessie