Sportclub Monster blijft op koers.

5 november 2022 19:45

Vandaag de wedstrijd tegen KMD uit Wateringen. De ploeg uit Wateringen heeft nog niet echt de draai gevonden lijkt het, maar dit soort derby’s blijven onvoorspelbaar.
Het trainersduo Marco en Mark had opnieuw gekozen voor een centraal duo met Jesse
Groenewegen en Ruben de Groot waardoor Keke Stam weer op de backpositie kwam te staan .

Een plek waar Keke prima uit de voeten kan bleek ook vandaag weer. Verder nam Jari Baggerman weer de honneurs waar voor de geblesseerde Willem Jan Broch. Na een indrukwekkende minuut stilte in verband met het overlijden van Rob Postma begonnen we om
14.34 aan de wedstrijd. Na een rustig begin met wat aftasten nam Sportclub Monster het initiatief zonder echt gevaarlijk te worden, een paar corners en wat schoten over de goal waren de enige wapenfeiten tot aan de 24e minuut. Het was Keke Stam die prima doorkwam vanaf de rechterkant.

De bal goed terugtrok op Jordi van Maanen en die drukte goed af voor de 1-0. Vrij snel hierna kwam Thijme van der Arend vrij voor de keeper maar die kwam goed uit en verkleinde de goal. Dat had zomaar al de 2-0 kunnen en misschien ook wel moeten zijn. KMD kwam niet in hun spel, de eerste irritaties werden zichtbaar en helemaal toen in de 34e minuut Jordi van Maanen met een bekeken bal de 2-0 er in schoot. Volgens KMD was er eerder hands gemaakt door een Monstenaar. Een speler van KMD maakte dat de scheidsrechter iets te fel duidelijk en deze kon gelijk vertrekken met rood. Zo was het al snel 11 tegen 10 met een 2-0 voorsprong.

Tot aan de rust ging het balletje makkelijk rond bij Sportclub Monster en konden de 10 van KMD niet veel meer doen dan achter de bal aan rennen. Na rust een wissel aan Monsterse kant. Vince Franken bleef geblesseerd achter. Chiel van de Bos verving hem en deed dat prima. Een goeie pass in de 53e minuut van hem op de verder wat onopvallende Jurgen Warbout - die zijn jongere broer Jesper vrij zag staan - en met enig fortuin vloog de bal erin via de keeper 3-0. De wedstrijd was toen helemaal gespeeld. KMD kon niet veel anders dan verdedigen en hopen dat de score niet veel hoger zou worden.

In de 73e minuut een foute pass van achteruit, onderschepping Bas de Brabander die snel handelde en daar was die weer Jordi van Maanen met zijn derde goal. Met veel gevoel vond hij de verre hoek 4-0. Hierna nog wat mogelijkheden op meer, maar iedereen vond het wel goed zo.
Sportclub Monster blijft ongeslagen de koploper in 3B. De ploeg zit prima in elkaar. Achterin staat het als een huis, het middenveld is een mooie mix van onverzettelijkheid, loopvermogen en techniek en voorin zien we een koele afmaker, techniek en snelheid.

Missen we soms een basisspeler dan hebben we een hele sterke bank die het team niet minder maken als ze erin komen. Wat een luxe!
Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen de nummer 4 in de poule Te Werve. Laten we er met de vaste supporters weer een echt feestje van gaan maken daar in Rijswijk.
Zes gespeeld 16 punten 21 goals voor en slechts 4 tegen, niet slecht!! Sportclub Monster blijft in de winning mood en wint met 4-0 van KMD.

Kijk hier maar eens voor het foto verslag van (bijna) alle doelpunten. Of kijk hier voor een ander kamera standpunt achter de goal.

_03A6128.JPG