Wederom 3 punten voor Sportclub Monster

12 november 2022 20:45

Vandaag stond op een zonnig Sportpark Vredenburch de uitwedstrijd tegen Te Werve op het programma. Waar Te Werve een aantal jaren geleden nog een vereniging was om rekening mee te houden, is het nu een ploeg voor de middenmoot in de 3e klasse. Dat is niet de doelstelling van Sportclub Monster. De aspiraties van Sportclub Monster om kampioen te worden in deze 3e klasse, staken echter schril af tegen het vertoonde spel wat op de mat werd gelegd.

De mannen van scheidend trainer Marco Meijer waren zekere de betere ploeg in de wedstrijd, maar tegen Lyra zal volgende week echt uit een ander vaatje getapt moeten worden. In de eerste helft waren er voldoende kansen om afstand te nemen van Te Werve zodat de 2e helft een formaliteit zou zijn. Een ruststand van 0-4 had niet misstaan. Grote kansen voor Bink de Brabander en Jordi van Maanen (2 maal) werden niet verzilverd. Jurgen Warbout was wat dat betreft beter op stoom. Binnen 2 minuten, de 16e en de 18e vond hij tweemaal het net. Met name het tweede doelpunt was goed uitgespeeld. Vanaf de linkerkant verschalkte hij de keeper van Te Werve in de lange hoek. Het eerste doelpunt was een bekeken schuiver van rond de 16 buiten bereik van de keeper.

De 2e helft begon rommelig en dat bleef het eigenlijk continue na de rust. Te Werve, ondanks dat het niet goed speelde, kwam toch wat meer richting het doel van keeper Baggerman te spelen en de eerste speldeprik belandde op de paal. Na 15 minuten was het echter toch raak. Scheidsrechter Louis Wagner vond dat Baggerman de bal te lang in de handen had en floot voor een vrije trap. Deze werd vanaf binnen de 16 knap ingeschoten. In de 20e minuut de, hopelijk, bevrijdende 1-3 door Tijmen van der Arend. Niets bleek echter minder waar. Doordat Sportclub Monser steeds meer uit de organisatie ging spelen, kwam er steeds meer ruimte voor de uitvallen van Te Werve. Dit resulteerde 10 minuten voor tijd dan ook in de 2-4. Dit was uiteindelijk ook de eindstand. Sportclub Monster had zichzelf een makkelijkere middag kunnen bezorgen, maar de overwinning is nooit echt in gevaar geweest.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Lyra. De koploper tegen nummer 2. Dat belooft weer een spannende pot te worden. Kom dus weer allemaal naar Sportpark Polanen om de mannen van de hoofdmacht aan te moedigen en hopelijk blijven de punten wederom in Monster.

Opstelling: Jari Baggerman, Keke Stam, Ruben de Groot, Jesse Groenewegen (Ramon Bruers), Vince Franken, Bink den Brabander, Bas den Brabander, Jesper Warbout (Fabian van Kessel), Jurgen Warbout (Duco Blans), Jordi van Maanen, Thijme van der Arend.