Monster een goed collectief.

19 november 2022 20:00

De komende weken wordt het duidelijk of sportclub Monster terecht lijstaanvoerder is in de 3e klasse B van het zaterdagvoetbal. De 2 concurrenten zijn Naaldwijk en Lyra, die er op uit zijn de 1e plek te veroveren.

Vorige week was de derby tussen Naaldwijk en Lyra die in de laatste minuten beslist werd in het voordeel van Lyra en zodoende de 2e plaats in de competitie. Vandaag speelt Monster thuis tegen Lyra en volgende week thuis tegen Naaldwijk. Dus maak je borst maar nat.
Trainer Marco Meijer mist vandaag nog steeds de keeper Willem-Jan Broch door blessure en Jurgen Warbout door werkzaamheden. Een niet geringe aderlating, maar het blijkt weer dat de trainer over een brede selectie beschikt.

Hij kiest dan ook in de achterhoede voor Jari Baggerman als keeper en in de verdedigers Vince Franken, Ruben de Groot en Keke Stam. Een gedegen en ervaren achterhoede die moeilijk te passeren is, Op het middenveld en voorhoede zien we Ramon Bruers,Bink den Brabander, Bas den Brabander, Jesper Warbout, Thyme van der Arend, Jordi van Maanen en Jesse Goenewegen.
De leiding is in handen van de ervaren scheidsrechter Orlando Fonseca. Na enkele rookgordijnen fluit hij 10 minuten later af.

Direct zet Monster de toon door in de aanval te gaan en Lyra moet alle zeilen bijzetten. Uit een prachtige corner van Bink de Brabander kopt Jordi van Maanen de 1-0 in de 3e minuut. Veelbelovend begin en de aanvallen en kansen volgen elkaar op. Ook Lyra krijgt een paar goed uitgespeelde kansen maar de voorhoede kreeg geen goede controle over de bal. In de 25e minuut wordt Thijme van de Arend gelanceerd en loopt hij op snelheid de linksback van Lyra eruit. Strakke voorzet en een mooie afmaker van Warbout. 2-0. In de 2e helft zet Monster nog een tandje bij en de aanvallen volgen elkaar op met enkele bijna doelpunten.

Goed werk van de goalie van Lyra. Toch in de 49e minuut na goed  voorbereidend werk van Ramon Bruers, maakt Jordi van Maanen met een droge schuiver in de uiterste hoek de 3-0. De wedstrijd is gespeeld en na een slordigheidje in de achterhoede komt Lyra nog terug tot 3-1 maar Monster krijgt in de laatste minuten nog een paar mooie kansen, maar kan ze niet verzilveren. Emil Nieburg vervangt nog Thijme van der Arend; Nick van der Knaap voor Ramon Bruers en Geert Pakvis voor Jesper Warbout. De trouwe supporters zagen een ploegje hard werken en een verdiende overwinning halen. Een fijne wedstrijd goed geleid door scheidsrechter Fonseca. Het ziet er goed uit voor a.s. zaterdag als het 2e duel op Sportpark Polanen wordt gespeeld namelijk Monster tegen Naaldwijk.

Kijk hier voor een foto verslag met alle doelpunten.

derby2.jpg

derby3.jpg