Verslag VV Houtwijk – SC Monster.

3 december 2022 20:15

2 december 2022.
Een hele koude dag, op naar Loosduinen. ’s-Ochtends tijdens de kleding Sale door Yvonne Warners had Sinterklaas nog een mooie goedkope SC Monster jas gescoord, die hard nodig was.
Het was voor vele een lastige keuze. Sinterklaas vieren, om 16.00u het Nederlands elftal en de kou was alleen voor een kleine (maar harde) kern van het Monsterlegioen weggelegd om de “Elluf van Marco” te bekijken.

Alhoewel “de elluf van Marc” deze week, want Marco kon er niet bij zijn.

Om 13.45u al begonnen we met de wedstrijd onder leiding van de scheidsrechter Raf Wieman uit Gouda, van nog slechts 22 jaar (uitstekend gefloten) en op kunstgras.

Al snel bleek dat Houtwijk (nr 5 op de lijst) ervoor ging. Zij startte fel de wedstrijd om te beproeven hoe zij ten opzichte van de koploper stonden. In de 5e minuut, met een mooi hoog indraaiend schot richting de kruising, bleek de terugkomst van Broch alweer bewezen (met de complimenten aan Jari voor de vervanging de afgelopen weken trouwens). SC Monster werkte hard en wisten elkaar (tikkie-takkie) héél goed te vinden. Een mooi schot Vince Franken op het goal en kort erna Keke scherp op doel, maar beide zonder succes. Maar Houtwijk bood goed weerstand en ging ook voor de winst. Genieten van Ruben scherpe passes in de voetjes over het hele veld heen en genieten van Bas en Bink die lekker vrij voetbalde en heerste over het middenveld.
Willem-Jan moest een paar keer aan de bak om ver uit zijn doel met het hoofd zijn bijdrage aan ons voetbal te leveren.
In de 24e minuut een mooie vrijetrap van Bas op het hoofd van Ruben en teruggekomen nogmaals voor Jordi op het hoofd, maar de bal wilde er niet in.
Daarna leek het of beide grensrechters het spel overnamen, beide scherp gevlagd voor buitenspel (maar met onze grensrechter kan je ook punten winnen). De scheidsrechter hield zijn hoofd koel.

Plots een mooie actie van Ramon Breurs in het zij-net. Kort daarop een pegel van Bink op de keeper die de bal los moest laten. Helaas nog steeds geen succes. Houtwijk verloor langzaam grip op de wedstrijd en de eerst gele kaart voor Houtwijk als gevolg van ‘onder de zoden lopen van Bink’, maar lukt bij Bink en kunstgras niet. Echter net voor rust een vrije trap van Houtwijk voor “de 16”, een keihard schot stuitert terug van het lichaam van Willem Jan onze keeper en in de rebound 1-0 voor Houtwijk. Met verbazing naar de thee?!?!

In de tweede helft ontpopte SC Monster zich als een echte 2e klasser. Jurgen Warbout gaf het team nog meer glans. Mooie technische acties langs de lijn werd beloond met een pass op zijn broer die de stand op 1-1 bracht. Een feest om naar te kijken.
Daarna ontstond en een reeks van kansen met heel mooi en beheerst voetbal. Weer een vrijetrap van Bas Brabander, nochalant (maar geniaal) hakkie van Keke en Jordi scoorde door met zijn hele lijf keeper en bal over de lijn te werken. 1-2
Houtwijk bleef hard werken, maar eenzelfde situatie als voor de rust overkwam Monster geen tweede keer. Houtwijk voelde de aansluiting te verliezen (gele kaart voor het wegtrappen van de bal). In de 66e minuut een prachtige bal van Jordi, via keeper Houtwijk op de lat. Kort erna een levensgevaarlijk en snoeihard schot van Bink op de goal.

Moet gezegd worden de keeper van Houtwijk stond uitstekend te keepen en was voornemens het SC Monster zeker niet cadeau te geven.

Thijme van der Arend moet gedacht hebben , wat over links kan, moet hier op rechts ook ‘even’ gebeuren. Hij nam een verre pass mooi aan, zette de versnelling in en pegelde zelf de bal het goal in (1-3).
De laatste eer, voor het uitstekende voetbal van het hele team (chapeau), was voor Jasper die 1-4 mocht maken. Een mooie resultaat terwijl Naaldwijk en Lyra verloren. Volgende week ook weer een mooie krachtmeting tegen Verburgh. Wissels in het laatste kwartier voor
- Emile Nieburg voor Thijme van der Arend
- Geert Pakvis voor Jesse Groenewegen
- Patrick van Dijk voor Bas Brabander

Dank voor uw aandacht, Sinterklaas

Kijk hier voor een foto overzicht van alle doelpunten en kijk hier voor een camera standpunt achter de goal.