Sportclub Monster overklast Laakkwartier.

18 maart 2023 18:00

Vandaag de op papier lastige thuiswedstrijd tegen Laakkwartier. Lastig werd het op het gezellige sportpark Polanen allerminst. Met een 7-0 overwinning werd de verhouding in het veld tussen de 2 teams goed vertaald in deze uitslag.

De wedstrijd stond onder “leiding” van scheidsrechter Van Booma die, om het nog zeer mild uit te drukken, niet een van zijn allerbeste wedstrijden heeft gefloten. Vanaf het begin van de wedstrijd was Sportclub Monster veruit de bovenliggende partij. Direct na het beginsignaal namen de gastheren het initiatief en werd met name de rechterkant goed gebruikt. De voortzettingen van Thijme van der Arend waren echter ongelukkig. Iets wat hij gedurende de wedstrijd recht zette. In de 10e minuut het eerste doelpunt van de wedstrijd. Een strakke corner van Bas de Brabander werd goed ingekopt door Jordi van Maanen die frank en vrij stond. Nog geen 7 minuten later alweer het tweede doelpunt.

Dit keer was Bink de Brabander, op aangeven van de diep gestuurde Bas, de afmaker. Richting de rust de derde treffer, waardoor de hoop, voor zover daar sprake van was, van Laakkwartier nog verder de grond in werd geboord. Het doelpunt kwam op naam van Jesper Warbout na een voorzet van broer Jurgen, die eerst nog zelf een schot gepareerd zag. Laakkwartier had her en der nog wel wat stuiptrekkingen, maar doelman Broch kwam geen moment in de problemen.

Na de rust was het direct weer raak. Een voorzet van Thijme werd door Keke Stam ingeschoten. Vanaf dat moment, al waren er in de eerste helft ook genoeg momenten die open stonden voor discussie, had scheidsrechter Van Booma regelmatig een zeer eigen kijk op wat er binnen het veld gebeurde. Overtredingen werden weggewuifd en een klap in het gezicht werd niet gezien. Sterker, het slachtoffer, Jordi, kreeg een gele kaart vanwege een schwalbe. Het was de wereld op z’n kop. De beste manier om daarop revanche te nemen is nogmaals te scoren. Iets wat Jordi in de 68e minuut wederom kon doen na een goede aanname in de 16 meter. Het spel werd er gedurende de tweede helft ook niet beter op. De scherpte van Sportclub Monster ebde weg en Laakkwartier kon niet beter. In de 80e minuut dan eindelijk toch de eerste kans voor de bezoekers, maar de inzet belandde op de paal.

Direct daarna weer een mooie en snelle counter van Sportclub Monster. Jurgen Warbout werd de diepte ingestuurd. Een verdediger van Laakkwartier probeerde hem nog neer te halen, maar dat lukte niet waardoor er een vrije doorgang was. Jurgen maakte het beheerst af. Een paar minuten later wederom een doelpunt van de goed spelende Bink de Brabander na afleggen van de ingevallen Ramon Bruers. Die laatste moest niet lang daarna geblesseerd het veld verlaten door een wederom veel te zware overtreding. Waar diep rood op z’n plaats was, werd een schamele gele kaart getoond voor de rechtsback van Laakkwartier.

Scheidsrechter Van Booma floot direct na de 90 minuten af. Op zich prima aangezien de wedstrijd na de eerste helft al was gespeeld. Niet de mooiste pot van de mannen van Meijer, maar wel gewoon 3 dik verdiende punten. Volgende week de altijd lastige uitwedstrijd tegen KMD. Hopen dat er wederom 3 punten mee naar Monster genomen kunnen worden.

Opstelling: Willem-Jan Broch, Ruben de Groot, Bo Olsthoorn, Vince Franken (Nick van der Knaap), Bink de Brabander, Bo de Brabander, Jesper Warbout, Jurgen Warbout (Ramon Bruers, Bryan Hogervorst), Thijme van der Arend, Jordi van Maanen.

Klik hier voor de foto's