Sportclub Monster moeite met scoren.

25 maart 2023 20:45

In Wateringen staat zaterdagmiddag de derby tegen KMD op het programma. Een altijd moeilijke wedstrijd voor de Monstenaren, die in het verleden regelmatig de punten lieten liggen. Maar als trotse leider in de derde klasse B was eenieder ervan overtuigd dat er vandaag gewonnen werd.

KMD bivakkeert halverwege het rijtje en had vorige week alles uit de kast moeten halen om bij te blijven. Op het winderige sportpark ( windkracht 7/8 ) en soms een buitje floot scheidsrechter Orlando Duivesteijn om 14.30 voor het begin. Het zou een moeilijke wedstrijd worden. De wind gierde diagonaal over het veld. Dan komt het vaak op balvaardig en slim spelen, want elke hoge bal gaat uit of is niet te belopen. Direct was de toon gezet door stevig fysiek voetbal van KMD en dat is nu precies waar Sportclub Monster moeite mee heeft.

Scheidsrechter Duivestein besloot voor vele overtredingen te fluiten en moest al gauw oppassen dat je een wedstrijd niet doodfluit. Beslissingen voor gele kaarten werden voorlopig uitgesteld. Monster verliest zijn punten in de competitie tegen sterk fysiek spelende ploegen en ook vanmiddag hadden ze geen echt antwoord. Doordat KMD vanuit een gesloten verdediging de counter opzoekt moet Monster de bal steeds weer brengen en stokt het in het 16 meter gebied. Het kost erg veel kracht en vooral als het middenveld teveel met de bal aan het lopen gaat en vergeten dat de bal zelf het werk moet doen. KMD heerste op het middenveld en kon schaarse uitvallen doen.

Het was aan het goede keeperswerk van Willem Jan Broch te danken dat een vrije kans van de doorgebroken midvoor van KMD werd tegengehouden. De achterhoede was er even niet bij de les en moest beter communiceren. Na een onoverzichtelijke scrimmage voor het doel van Willem Jan werden speler, keeper met bal en al het doel in gelopen en Monster keek weer tegen een achterstand aan. De keeper van KMD zat goed in de wedstrijd en hield de score op 1-0. Hij moest een paar weken geleden invallen, omdat de 1e en 2e keeper naar wintersport waren. Hij speelt normaal in het 5e , maar keepte voortreffelijk en de trainer bleef bij deze beslissing.

Een uitval en goal van Jurgen Warbout bracht de spanning terug. Inmiddels in de 2e helft namen de overtredingen toe en een enkele gele kaart werd getrokken. Dan wordt het ook moeilijk om een oordeel te geven over 2 vermeende strafschoppen voor Monster, die de scheidrechter wegwuifde. De laatste, een paar minuten voor het einde, bij een tackel op Thymen van de Arend vond scheidsrechter Duivestein iets teveel van het goede en besloot , zonder bijtelling van de blessuretijd de wedstrijd af te fluiten. Over het geheel genomen een juiste uitslag 1-1. Er zat niet meer in, maar Monster moet leren beter om te gaan met fysieke ploegen die gauw tot het uiterste gaan. In deze klasse kan je dat regelmatig tegen komen en wordt van de scheidrechter gevraagd stevig op te treden.

Maar leg daar de schuld niet. Je bent de betere ploeg die in staat is goed samen te spelen. Dan zie je vaak dat de tegenstander achter de feiten aanloopt en van vermoeidheid gaten laat vallen.  Jesse Groenewegen is nog steeds geblesseerd en werd goed vervangen door Bo Olsthoorn. Sportclub Monster staat nog ruim bovenaan maar moet wel bij de les blijven. De beroemde laatste loodjes.

Kijk hier voor het foto verslag.

DSC_3250.jpg

DSC_3273.jpg