Rijk Zwaan Westlands Kampioenschap Jeugd Onder 15.

16 april 2023 23:00

Tweede paasdag, 10 April 2023.
Voor de éénendertigste keer mochten wij weer gastheer zijn van deze fantastische Westlandse traditie!
Een groep van enthousiaste vrijwilligers stond al vroeg voor het hek van Sportpark Polanen om aan de dag te beginnen.

De vlaggen werden gehesen en de rode loper uitgelegd om alle teams te kunnen ontvangen. Ton moest nog even een scheidsrechter thuis op gaan halen en dat bleek ook nog een hele goede te zijn. Zo waren we op tijd gesteld om het toernooi te beginnen.

Op het podium in de kantine had Buurman Sportprijzen het eremetaal tentoongesteld, waardoor iedereen kon zien waarvoor gestreden ging worden. De kantine was helemaal op orde gemaakt door de kantinecommissie onder leiding van Coos en Jessica. Alle zestien teams waren aanwezig en om 9:00 uur ging de bal rollen!
afbeelding_2023-04-16_232213836.png

Fanatiek werd in vier poules van vier teams gestreden voor een goede uitgangspositie. De eerste twee gingen naar de winnaarspoule en de laatste twee naar de verliezerspoule. Spektakel ten top op het sportpark met verrassende uitslagen maar ook veel clubs die qua niveau dicht bij elkaar lagen. Van ieder team is door Frans een mooie teamfoto gemaakt. De EHBO  had een rustige dag, een zeer hoofd en een verrekte voet waren de enige kwetsuren deze dag.

Na een welverdiende pauze met een lunch verzorgd door Jumbo Paardekooper te Monster gingen de teams het middag programma afwerken. Helaas werden de weersomstandigheden iets minder gunstig en kregen we te maken met wat regen en wind. Desalniettemin gingen alle ploegen weer met frisse moed van start. En ook de schare supporters bleef voor de sfeer gelukkig aanwezig op het sportpark. De niveaus lagen wederom dicht bij elkaar. Niet eerder werden de uitslagen zo vaak beslist door penalties.

De finale was een titanenstrijd: Westlandia tegen Lyra. De spelcombinaties, strijd en individuele kwaliteiten waren van hoog niveau. Na twee keer vijftien minuten reguliere speeltijd werd er verlengd. In de eerste verlenging was het Westlandia die via een vrije trap het enige doelpunt maakte in deze finale. Hierdoor werd de strijd in het voordeel van Westlandia beslist.

Met een ferme handdruk van onze hoofd jeugdopleiding Mike, kregen alle teams hun beker en medailles. De wisselbeker mag nog een jaartje logeren in Naaldwijk bij de jongens van Westlandia. Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!

Alle spelers, begeleiders, trainers, verzorgers, scheidsrechters, supporters, sponsoren en vrijwilligers willen we bedanken voor deze onvergetelijke dag!

Voor de volledige fotoreportage zie deze link:

Tot volgend jaar!

Namens de jeugdcommissie van Sportclub Monster