Sportclub Monster oppermachtig

30 april 2023 14:15

Zou het dan vandaag gebeuren. Het kampioenschap kon zaterdag behaald worden als de derby tussen de nummers 2 en 3 , Verburch en Lyra een gelijkspel werd of verlies van Verburch. Uiteindelijk zal over 14 dagen de wedstrijd Verburch versus Monster uitsluitsel geven. Verburch won met 4-2 en Sportclub Monster met 6-0 van Houtwijk.
Al vroeg in de morgen werd er door de sponsor- en activiteitencommissie alles in gereedheid gebracht voor een ware happening. Sponsors, ereleden en leden van verdiensten waren uitgenodigd voor een lunch op het sportpark en het bijwonen van de wedstrijd. Al dan niet kampioen er zou gefeest worden en ook John Medley was uitgenodigd voor de muzikale omlijsting.

De wedstrijd begon een kwartier eerder met een vuurwerkfestijn en een vlaggenparade door de jeugd. Allemaal onder het toeziend oog van scheidsrechter Mohamed Moussaoui. Sportclub Monster zette direct de toon op de wedstrijd door massaal aan te vallen en in de 8e minuut zette Vince Franken de linksbuiten Jurgen Warbout met een mooie pass voor het doel en prachtig afgemaakt 1-0. Jurgen speelt de afgelopen weken een hele belangrijke rol. Hij is in topvorm en passert zijn mannetje zowel links als rechts en heeft een dodelijke schuiver in zijn benen. Ook Jordi van Maanen heeft het vizier goed afgesteld als hij deze middag een paar prachtige assists krijgt van o.a Jurgen en er zomaar 3 in legt. Een wonderschone kopbal op een corner van Bas den Brabander, van de rand van het strafschopgebied, snoeierhard in de touwen. De 6 doelpunten werden gedeeld door Jurgen en Jordi, ieder 3 maal.

Houtwijk speelde zeker niet slecht maar kwam tekort in het goede samenspel van Monster, die weinig kansen nodig had om te scoren. Trainer Marco Meijer kan al het gehele seizoen beschikken over een vaste kern en ziet in de ruime reservebank gelijkwaardige invallers. Dat is natuurlijk fijn voetballen. In de tweede helft kregen die dan ook nog wat speeltijd. Ramon Bruers kwam voor Jesper Warbouts; Stan van den Bos voor Thymen van der Arend;Bryan Hogervorst voorBink den Brabander; Jesse Groenewegen voor Jelle van der Arend; Bo Olsthoorn voor Keke Stan en ook Emil Nieburg kreeg nog wat minuten. Monster werd er niet zwakker op. Kampioen of niet het feest kon beginnen en over 14 dagen tegen Verburch doen we het nog een keer over.

Scheidsrechter Massaoui floot een foutloze wedstrijd en had een enkele gele kaart nodig om te corrigeren. De wedstrijd was pittig maar fair.

( opstelling ) Willem-Jan Broch; Vince Franken; Ruben de Groot; Jelle van der Arend; Keke Stam; Jordi van Maanan; Jurgen Warbout; Bink den Brabander; Thijme van der Arend; Bas den Brabander; Jesper Warbout.

Voor de foto-sessie klik hier

Voor een sfeer-impressie kijk hier

DSC_4868.JPG