EBT Bouwservice Westlands Kampioenschap JO10 voor niet selectieteams.

29 mei 2023 22:45

27 mei 2023. Het was nog wat fris in de ochtend, maar de strak blauwe lucht gaf aan dat dit een heerlijke zonnige dag zou worden. Sportpark Polanen is vandaag het bruisend centrum van een voetbaltraditie in het Westland: het EBT Bouwservice Westlands Kampioenschap JO10 voor niet selectieteams!

24 teams gaven acte de présence op dit mooie toernooi, 200 spelers hebben 96 wedstrijden gespeeld. Op Sportpark Polanen waren 6 voetbalvelden uitgezet, net als een gebied waar de strafschoppen genomen konden worden. Een 18 tal jeugd scheidrechters hebben de partijen voorzien van de belangrijke begeleiding.

De 24 teams zijn opgedeeld in 4 poules van 6 teams. In deze poulefase werden 5 wedstrijden afgewerkt. Mooie potjes, leuke potjes, verhitte potjes. Wedstrijden met passie, maar de scheidsrechters loven de teams voor de sportiviteit dit jaar! Fantastisch! Om op adem te komen konden alle teams AA drink en Chips halen in de kantine.

Na deze poulewedstrijden werd de knock-out fase afgewerkt. Menig duel moest met penalty’s worden beslist. De wedstijden waren rete strak gepland maar alle spelbegeleiders hadden het zo goed in de hand dat de finale op tijd van start ging.

Lyra had het dit jaar de finale niet gered dus een andere club moest in de voetsporen treden van de winnaar van de vorige editie. De beker ging naar Naaldwijk, de vraag was alleen met wie? De finale was namelijk Westlandia J010-2 tegen VV Naaldwijk J010-2. Een zenuwslopende wedstrijd werd het. Het spel golfde heen en weer. Doelpunten voor beide teams, maar uiteindelijk ging de grote beker mee met Westlandia!
Nadat iedere speler een mooie medaille had ontvangen en het podium ook een beker in ontvangst had genomen zat dit toernooi er weer op. Kijk hier voor een sfeer impressie van Frans de Jong.

Bezoekers, EBT Bouwservice, spelbegeleiders, verzorging/fotgraaf, kantineploeg, toernooicommissie, sponsors, een ieder die geholpen heeft maar bovenal alle spelers bedankt voor deze fantastische ochtend! Volgende jaar nieuwe spelers met nieuwe kansen. Tot dan.

Volledige ranglijst:
1.RKVV Westlandia JO10-2