Sportclub Monster pakt weer de punten

3 oktober 2020 14:30

J. (Joop) de Wit

Sportclub Monster pakt weer de punten

In een slechte wedstrijd toch de punten pakken is ook een kwaliteit. De 1-0 overwinning op MVV’27 brengt Monster aan de kop van de ranglijst en is men morgen weer vergeten hoe ze het voor elkaar kregen.

In een troosteloze omgeving, veroorzaakt door het Coronavirus, was het sportpark verboden terrein voor de supporters en uitsluitend de staf, een enkele bestuurslid, fotograaf, WOS en uw eigen verslaggever. Maar het was natuurlijk niet alleen kommer en kwel want Monster 2 had in de uitwedstrijd gewonnen van Quick Boys 3 met 0-3 en neemt zowaar de koppositie in met 3 gewonnen wedstrijden. Hulde voor trainer Dijkhuizen en zijn mannen.

Onze scheidsrechter vanmiddag was Joop de Wit en had als BOA de taak alles goed te controleren en te sturen. Hij was streng maar rechtvaardig.

MVV’27 had vorige week net voor het eindsignaal de winnende treffer achter de oren gekregen en was op zoek naar de eerste punten. Monster heeft de eerste 2 wedstrijden weten te verzilveren en was de te kloppen ploeg. Monster moest Roy van der Ven missen door coronaperikelen in de familie.

In de eerste helft werd er door beide ploegen zeer matig gespeeld. Beide ploegen kregen nauwelijks kansen of het moet het goede keeperswerk zijn geweest van invaller doelman Lars van Gastel van MVV’27, die een prachtige vrije trap van Koen Warners zeer fraai verwerkte. Het was wachten op de donderspeeches van de trainers in de rust. Monster kwam wat meer in de wedstrijd en het spel speelde zich meer af op het veld van MVV’27 . En met wat makkelijk gegeven gele kaarten kan je er op wachten dat het misgaat. Keke Stam kreeg zijn 2e gele kaart en kon vertrekken. Maar met een man meer voor MVV’27 wil het nog niet altijd zeggen dat je meer kansen krijgt. De Monsterverdediging kon met groot gemak de lange ballen  opvangen en  de lengte en ervaring van Ruben de Groot maakte hem, naar m.i. de beste man van de wedstrijd. Toch krijgt MVV’27 een 100% kans als de doorgebroken midvoor alleen voor keeper Willem Jan Broch komt te staan en de bal naast schiet. In de 70e minuut een wissel Vince Franken voor Jurgen Warbout en in de 80e minuut Ramon Bruers voor Jordi van Maanen. Terwijl iedereen genoegen lijkt te nemen met een gelijkspel lanceert Ruben de Groot met een prachtige pass Laurens Kooren, die vanaf de achterlijn een prachtige voorzet geeft, die Jaco Bruijnink, gehinderd door Stan van den Bos en Koen Warners, met een kopbal zijn eigen keeper passeert. We schrijven de 87e minuut en scheidsrechter Vos trekt geen tijd bij. Einde wedstrijd en 1-0.

Opstelling: Willem-Jan Broch; Keke Stam; Laurens Kooren; Bryan Hoogervorst; Koen Warners; Jordi van Maanen ( Ramon Bruers ); Jurgen Warbout ( Vince Franken ); Stan van den Bos; Thijme van der Arend; Jesse Groenewegen; Ruben de Groot.