The Corner.

24 oktober 2021 15:15

HOOFDSPONSOR: W. STEENVOORT MONTAGEBEDRIJF EN LUCHTMECHANIEK.

De voorbereidingen voor de ALV zijn afgerond. Alle bestuursleden hebben de hele agenda tot in de puntjes doorgenomen. Hopelijk heeft voorzitter Barendse zich een beetje verdiept in de jubilarissen die gehuldigd gaan worden zodat die zich echt vereerd mogen voelen.

Dat is namelijk wel eens anders geweest, maar daar zal ik het niet meer over hebben. Er is er eentje die is 75 jaar!! lid van de vereniging. Dat is toch bizar. Dan valt die 70 jaar van Cor Dijkhuizen wat tegen. Deze jubilaris verdient dan toch zeker wel een  clubspeldje en wat aandacht want dat streelt de mens. Trouwens, nog één keertje over dat team '53-'54. Zij werden dus kampioen tegen Excelsior Maassluis met doelpunten van Jaap Voois 2x, Leen v Geest1x en Wim Troost1x. In de wedstrijden om de landstitel waren ze kansloos tegen Ijsselmeervogels, Genemuiden en NSVV.

Zo, nu heb ik het wel gehad met dit team. De voorbereiding van ons eerste elftal voor de hoofdwedstrijd contra KMD is ook goed verlopen. KMD is altijd een lastige tegenstander die veel strijd en agressie in hun spel leveren. Een vervelende tegenstander die ons niet zo lekker ligt, maar daar moet je je ook tegen wapenen. En dat deden onze helden, en hoe. Het elftal ziet er goed uit en de spelers weten wat ze moeten doen. De achterhoede met WJB, Riley, Ruben, Keke(speelde sterk) en Laurens stond als een huis. Linksback Laurens werd uit de wedstrijd geschopt. Hij kreeg een schop van achteren, vol op zijn kuit en kon niet verder voetballen. Michiel verving hem prima. De scheidsrechter begon te laat met het trekken van kaarten want vlak hier voor was er ook al een pittige overtreding op het middenveld wat geen kaart opleverde. Die mannen proberen het zo lang mogelijk uit te stellen, maar dat pakt vaak verkeerd uit.

Gelukkig hadden we nu wel een jonge frisse scheids want die van verleden week had dit niet getrokken. Het middenveld was weer goed bezet met goed old ons Koen, aanvoerder en de veruit de oudste van het team. Hij werd gesteund door Bas en Bink v Leeuwen- de Brabander, die het weer uitstekend deden in het grote mannenvoetbal. Voorin stonden ThijmenHidde Jelle, Jordi en Jason die alle drie veel werk verzetten. Het was ThijmenHiddeJelle die voor de 1-0 zorgde door een bal naar hun keepert goed in te schatten met zijn rappe snelheid en de bal kon blokken, zo in het doel. Die keepert had de uitstraling van een korfbalkeepert. Zijn uittrappen waren niet al te best en dat tegendoelpunt was ook geen al te best optreden. Dan heeft WJB toch meer uitstraling en vandaag een nul achter zijn naam. Altijd leuk voor een keeper. En daar was tie weer hoor; Jurgen Warbout! Weer maakte hij het verschil in de tweede helft.

Met een onwaarschijnlijk knappe bal scoorde hij de 2-0. Met een bekeken schot schoot hij de bal, vanaf links, in de verre hoek met een beetje effect tegen de binnenkant paal in het doel. Een geweldig doelpunt. Ook de 3-0 kwam door een actie van Jurgen, na een mooie steekpass van invaller Ersin. Nu liep hij door tot in het doelgebied en gaf de bal strak voor waarbij de verdediger de bal raakte en door die ingreep belandde de bal in het doel. Spits Jordi stond nog op de doellijn om het laatste zetje te geven, maar dat was eigenlijk niet meer nodig. Als ik elftalleider was zou ik contact opnemen met de hoofd planner van de NS om de data door te geven van al onze wedstrijden. Dan kan die man of vrouw Jurgen inplannen voor vooral de nachtdiensten zodat hij maar één keer in de week hoeft te trainen en alleen de tweede helft kan voetballen. Hij begint bijna een fenomeen te worden bij de club.

Als de elftalleider van team 2, Cees S, zo door gaat, vandaag verlies van pastoor Verburch, zou het kunnen dat hij binnenkort gevraagd wordt of hij een keertje tijd heeft om op een maandagavond langs te komen voor een gesprek in de bestuurskamer. En hij was nog wel jarig afgelopen week. Dan is een drie punter thuis altijd mooi meegenomen. Het zij  nog geen donkere dagen voor hem, maar zeker nog geen zonnestralen. Het kan ook niet altijd feest zijn. Een Derde helft is altijd een groot festijn in de kantine. Ik hoorde langs de zijlijn dat er over twee weken weer een Derde helft is. Dat lijkt mij niet zo verstandig gezien de oplopende besmettingen van de afgelopen week. Het zou wel zonde zijn om een wedstrijd af te moeten zeggen omdat een paar spelers mogelijk niet kunnen voetballen. Wij zouden ons toch eens goed achter de oren moeten krabbelen of we wel zo'n feest willen organiseren. De selectie gaat zich de komende week voorbereiden op de wedstrijden tegen DSO 2 en DUNO.

Zal weer een pittig potje worden tegen de Hagenaars op kunstgras. Vrijdag eerst de ALV en ik kijk nu al uit naar punt 14. Allemaal veel succes.

Het was een mooie week.  Gr o-j