THE CORNER.

14 november 2021 17:30

HOOFDSPONSOR: W. STEENVOORT LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.
We komen weer in zwaar weer te zitten als vereniging zijnde met de nieuwe maatregels vanuit Den Haag, door de pandemie. Ik ga het niet hebben over wat een ieder wel of niet moet doen of hoe je er in moet staan want dat is toch niet te doen.

Wij hebben als club, na vandaag, al 4G!! Vier wedstrijden gespeeld in de KNVB beker. Gelukkig kon er vandaag wel gevoetbald worden. De doordeweekse wedstrijd tegen Honselersdijk, voor de Westland Cup, ging niet door vanwege de Corona. Vandaag dus de uitwedstrijd tegen AnitiBarbari, op een voor ons vreemde aanvangstijd van 15.30u, en dat helemaal aan de Kralingse Zoom in Rotterdam.  De uitslag na 90 minuten was 1-1 en ons doelpunt werd gescoord door de altijd hardwerkende Jason Koot. Pingels dus en dan weet je het nooit. Eigenlijk zou het wel zo moeten zijn dat een beetje voetballer een strafschop altijd raak moet schieten.

Keke Stam, in de huidige stand van de spelerscompetitie van het Westland, als hoogste geklasseerd van team 1, schoot zijn pingel over het doel. En wat ik hoorde niet een beetje@! Als hele vérre achter, achter neef van Jaap Stam, is dat niet vreemd. Keke schoot de bal tot over de Brienenoordbrug, die uitrolde tot de toegangspoorten van de oude Kuip. De winnende pingel, 5-6, werd binnen geschoten door jonkie Bink…. en dóór naar de volgende ronde. We gaan voor 6G!! Tijdens de wedstrijd, vlak voor tijd, brak Bas zijn neus in een bruut duel met een anti Bas. Als hij maar niet met zo´n masker op gaat voetballen, dat is zó niet goed én gevaarlijk. Misschien zetten ze zijn neus wel weer richting de goal, dat zou wel lekker zijn. Alle neuzen dezelfde kant op!

Voor de vereniging zou het wel lekker zijn als alle sponsors aan hun verplichtingen voldoen en volgens mij hebben ze dat aardig op de rit. Wij van de Corner hebben ons ook aan ons contract gehouden en nu in deze zware tijd, onze schenking weer netjes afgehandeld. Penningmeester, tweede termijn en zesde jaar, Jos Barendse en Jari Baggerman, van de sponsorcommissie, eerste termijn en tweede jaar, regelen dit met elkaar. Zij weten precies hoe het werkt om via onze clubcard geld over te hevelen naar een andere chipknip. Zó knap. Weet u trouwens nog wel wie er allemaal in die Corner zitten? Benno v/d Endic, Nico v/d Endic, v Zantic Sr, Aad&Karina Bronswijkic, Frans Geleynsic, Chris v Zijpic, Rini Looyic en ikic. (Mocht er eentje uitvallen, wat best zou kúnnen met dat hópeloze Corona, dan is Henk Haanemaaieric eerste reserve.)

Wat was dat triest hè tegen die Montenegrijnen! Sta je zo goed als zeker in die zandbak, in Qatar, met je schepjes en vormpjes en speel je gelijk. Maar goed, dan maar tegen die Noren in een lege Kuip. Volgende week spelen wíj, nou ja team 1,  uit tegen Schipluiden en dat zal een ander beeld zijn dan op de één van de mooiste zaterdagen ooit in mei 2018. Géén hónderden supporters, geen toeters en bellen, geen vuurwerk of rookbommen. Niets, helemaal niets want er mogen geen supporters bij de wedstrijd aanwezig zijn. Voor een tegenstander is er dan niet zo veel verschil, maar bij de SC Monster is dat er wel. Het is altijd weer opmerkelijk dat er altijd, een keer niet tegen Antibarbari, zoveel supporters bij de wedstrijden zijn. Dat typeert de club, en dat al járen en dat moet natuurlijk zo blijven.

De eerst komende wedstrijden zijn uitwedstrijden. Daarna, dan zitten we op 4 december, speelt team 1 thuis tegen SV Duindorp. Ik zorg dan dat ik rond 07.30u. in de kantine ben zodat ik een goed plekkie kan uitzoeken bij het raam in de k´tine. Daar ga ik dan de hele dag zitten om alle voetballers te kunnen zien. Hoe het daarna gaat verlopen is nog niet bekend. Als iedereen nu een beetje volgzaam is kunnen we hopelijk weer lekker gaan supporteren. Beetje lastig momenteel natuurlijk en heel vervelend. Daarom een hartekreet van mijn kant; Blíjf voetballen, Blíjf sporten, Blíjf sponsoren, Blíjf onze mooie club steunen.
Het was een mooie dag.      o-j