THE CORNER.

5 december 2021 12:30

HOOFDSPONSOR: W. STEENVOORT LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.

Vanmiddag, zaterdagmiddag!! om klokslag 17.00u. was ik thuis! Mijn vrouw keek mij verbaasd aan en vroeg of het wel goed ging met mij. Ze was helemaal van slag. Het is me wat allemaal met die nieuwe maatregelen.

Het is even niet anders. Op veld zes en veld twee werd gewoon gevoetbald door recreatieteams want dat mag nog. Gelukkig wel, hebben ze nog wat vertier. Na de wedstrijd wel flink wat bier inslaan en snel opdrinken met elkaar in de kleedkamer, voordat ze daar uitgestuurd werden. Het sportpark moet op tijd dicht zijn, dus ook de kleedkamers moeten dicht. Het enige vertier wat wij als supporters nog hebben is dat je in de kantine mag zijn om een biertje te drinken met je kameraden. Een biertje met een bitterbal. Deze keer waren de ballen een beetje slappies. Waarschijnlijk had Koos van der Keuken Kwast zijn aandacht meer bij de speklapjes, wat een nieuw recept is van hem.

Alle barmannen hadden trouwens meer oog voor wat er áchter de bar liep dan er voor. Vorige week was er de Sinterklaasrijm voor een aantal vrijwilligers van de club. Daar stond Koos ook tussen, maar niet Leo Meijer, daar had de Sint geen aandacht aan besteed. Dat is het risico als je namen noemt, dan kun je er eentje vergeten. Ik werd hierop gewezen door de bladblaaspiet én de hogedrukspuitpiet. Leo is bijna elke dag bezig op en rond ons sportpark om die veilig te stellen en te zorgen dat er geen gekke dingen gebeuren. Als je hoort wat er wel eens loos is in de tribune, daar zou je bijna jaloers op worden. Niet op alles hoor. Wij hebben in Leo onze eigen BOA die veel uit handen haalt voor de echte Boa of politie.

Soms gaat hij er midden in de nacht op uit om te kijken of alles in orde is. Volgens mij ziet hij ook wel eens een paar spoken rondlopen@? Zo blijft hij wel lekker in de weer en zorgt voor een goed verloop op ons Polanen. Deze week was er de Pietentraining voor de jeugd met allerlei leuke spelletjes op de training. In mijn nadagen als seniorvoetballer, kan ik mij herinneren, reed er  rond Sinterklaastijd opeens een trekker het veld op met daarachter een boot van de reddingsbrigade. En wie stonden er op die boot? Sinterklaas en al zijn zwarte Pieten! De trainer werd toen vriendelijk verzocht even langs de lijn te gaan staan want de Sint zou wel even gaan vertellen hoe er écht getraind moest gaan worden!

Geweldig. Vandaag werd er niet voor het eggie gevoetbald, maar vriendschappelijk in de Hoek. Tegen HVC werd met 2-1 verloren in een leuke pot voetbal waarin Riley v/d Hoeven voor het tegendoelpunt zorgde, die in de voorhoede speelde wegens een gebrek aan aanvallers. Hij viel trouwens uit met een vervelende knieblessure. Dat kan er nog wel bij. Tijd zat om te herstellen. Bas de B speelde ook een hellefie, nog met een niet geheel fitte neus. Al zou hij meedoen met dat programma van The Masked Singer zou die niet herkent worden. Het was mijn bedoeling om te gaan kijken, met daarbij gelijk mijn wekelijkse fietsrondje naar de Waterweg, én de aanleg van de Hoekse Lijn.

Ik zag me al staan, stiekem,  in de Hoekse bosjes kijkend naar de voetballers. Helaas, het was geen weer voor een fietsritje,  dus geen voetbal gezien. Nog niet zo lang geleden speelden wij jaarlijks tegen hen. Dat was nog in de 2e klasse, waar wij willen gaan voetballen, maar zo ver is het nog niet. Nog veel langer geleden speelde het eerste elftal ook vaak tegen hullie. Dat was nog in de tijd van Hoekse Boys. In die tijd liepen daar voetballers als Ed v Dijk, Louis Knipscheer, Aad Moerman en Tommy v/d Pijl, om er een paar te noemen. Dat waren altijd barre wedstrijden tegen deze goede spelers. Ik weet overigens dat Piet Boon, de huidige trainert van HVC, het niet erg zou vinden als Jurgen en Jesse (geblesseerd momenteel) Warbout weer hun kunsten zouden vertonen in de Hoek. Maar ja, ze voetballen bij ons.

Op Polanen speelde een lager spelend team, óók tegen een team van HVC , op veld zes, en daar stond net als in de Hoek, geen hond te kijken.  Hoewel, er stond één supporter op het kunstgrasveld, wat eigenlijk niet mag, maar die zei dat hij zijn hond aan het uitlaten was! Natuurlijk geen hond die dat geloofde. Rustig dus op het sportpark, maar….. we  mogen nog naar binnen en we hebben nog ons biertje met een bal. Dat hebben we dus gedaan. Was toch effe gezellig. Het láátste muzieknummer van de dag, gedraaid vanaf een illegale zender door Paul Vallek, die bartender, was Time van Pink Floyd. Toen was het tijd om te gaan. En wat heb ik toen thuis gedaan met mijn vrouw?? De kerstboom opgezet!                Op ZATERDAGMIDDAG……. om 17.00u.!!!
Het was een mooie dag.    o-j