THE CORNER.

13 februari 2022 11:45

W. STEENVOORT HOOFDSPONSOR; LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.
Wie deze week het sportpark heeft bezocht heeft ongetwijfeld een blik geworpen op de nieuwe entree met daarop het logo van de vereniging, dat geheel is afgewerkt in de clubkleuren keelrood en azuurblauw.

Dank aan de oewaauuwkassenbouwers en anderen geleerden die dit mooie pronkstukje hebben bedacht, ontworpen en hieraan toestemming hebben gegeven. Er was ook weer groen licht om koffie te drinken in de ´eigen´ Corner en dat hebben we dus gedaan. Vooraf had ik de Corner al gereserveerd bij Coosje Broodje, maar die had zich in de ochtend helaas afgemeld. Hierdoor was er enige paniek in de keuken waardoor de speklapjes uit hun vet knalden. Hoe gaan we dít oplossen? En het werd  opgelost, in no time.

Wij hebben dus koffie gedronken in de kantine en dat was twee jaar geleden voor het laatst! Sommigen had ik uitgenodigd via de app en voor de zekerheid had ik het adres van het sportpark toegevoegd.  Het was weer gezellig met elkaar en de koffie was prima. Na het afrekenen met de pas moest ik wéér een appie sturen , maar nu om een Tikkie omdat het saldo aangevuld moest worden. We kunnen voorlopig weer vooruit en éindelijk is het weer écht begonnen.

En dat hebben ze gewéten in Poeldijk! De beide doelpalen op het hoofdveld van Verburch waren geschilderd in onze clubkleuren en op een blanco reclamebord stond: Monster is de Glorie. Dat moet nachtwerk zijn geweest van een of andere klusser. Ongetwijfeld zal er een Tikkie onze richting op komen. De harde kern had zelfs een bus geregeld voor vervoer he le maal naar Poeldijk. Met toeters, bellen, spandoeken en vlaggen en een béétje vuurwerk was er een echte voetbalsfeer.

painted.jpg

Oók van de kant van Verburch supporters. De toon was gezet voor deze beladen wedstrijd waar het sinds maanden weer om het eggie ging. Elke minuut stilte voor een wedstrijd vind ik bijzonder en ook deze was dat. Na deze minuut ging het los en niet zo´n beetje ook. Stevige en pittige duels waren er te zien tussen de spelers en daar is niets mis mee. Alleen dat reageren is zo dom en je schiet er niets mee. Ja, een kaart én een Tikkie. Vooral alle Brabanders lieten zich in deze van hun kant zien. Het goede voetballen hebben ze een beetje van hun opa, maar dat karakter ook.

Totaal werden er twaalf gele kaarten! gegeven en één rode kaart door de jonge scheidsrechter die het soms best wel lastig had. Welke spelers er allemaal een gele prent kregen weet ik niet, dat was niet bij te houden, maar ik weet wel wie de rode kreeg en dat was keepert WJB. En hij was nodig, dús goed gedaan, alles voor het teambelang. Weer de nul achter zijn naam. In de eerste helft had hij nog een hele goede redding bij een schot binnen de zestien dat hij met een snelle reactie tegen hield. Inval keepert JB kon gelijk aan de bak bij de vrije trap door de rode kaart en pakte die bal keurig. JB hield ook de nul. Langs de zijlijn waren er wel vraagtekens over de wissel van ThijmenHiddeJelle v/d Arend. Je zou denken met tien man, dan kun je een snelle speler voorin goed gebruiken.

De trainert dacht daar anders over - daarom is hij trainer en al die eigenwijze, altijd denkende supporters dat ze er verstand van hebben niet -  en rekende op zijn spitsen Jurgen en Jordi. Eigenlijk waren er gezien de wedstrijd niet veel doelkansen, maar gelukkig viel er doelpunt en wel in het netje bij Verburch. De ingevallen Jurgen Warbout gaf een mooie, strakke pass op Jordi van Maanen, die heel bewust en knap weg liep bij zijn tegenstander. Op het randje van de zestien meter  controleerde Jordi  de bal, legde hem voor zijn linker en schoot de bal zuiver in de verre hoek. Een práchtig doelpunt! Hij liep met gespreide armen richting de vele supporters, hoe mooi is dat. Een geweldige ontlading bij iedereen en de dugout aan de overkant ontplofte bijna.

Hierna was er nog een mogelijkheid voor Jurgen na een prima steekpass van de ingevallen Ersin Korkmaz. Het werd nog even hectisch doordat Verburch toch niet wilde verliezen, maar Sportclub Monster hield stand in de achtertuin  van Pastoor Verburch. De druiven waren zuur voor hen en de drie punten smaakten heerlijk voor ons. En dit allemaal in weer een nieuwe outfit voor de spelers van het eerste elftal (beterschap voor Keke). En natuurlijk door de bal van één van de hoofdsponsor: Looije Piet! Het was een derby zoals een derby hoort te zijn. Echte mannen voetbal, weinig kansen, veel spanning en emotie en als je die wint is dat echt lekker. Naderhand stond iedereen weer bij en naast elkaar in de kantine van Verburch en was het dik party.

Een paar supporters zochten gelijk na de wedstrijd onze kantine op waar het rustig was, zonder bonkedonkebonke muziek. Wij zijn de oudere supporters aan het worden dus rust is belangrijk voor ons. Een lekker biertje met een bitterbal maakte het weer ouderwets gezellig met elkaar. Volgende week een thuiswedstrijd tegen SV Duindorp. Henk H komt speciaal  eerder terug vanuit Burgh- Haamstede om de vlaggen na de wedstrijd op te halen. Dán ben je pas een supporter. Iedereen die na afloop van een bezoek aan ons sportpark naar huis gaat heeft natuurlijk die mooie entree gezien. Dat is afgewerkt met het logo van de club in onze clubkleuren en er staat: Graag tot ziens.

Het was een mooie dag.   o-j