THE CORNER.

27 februari 2022 17:15

W. STEENVOORT HOOFDSPONSOR; LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.
Geen mondkapjes, geen 1,5mtr, geen QR controle, maar ook géén voetbal. Wél een compleet leeg sportpark en een lege kantine. Het was op de mooiste dag van de week stralend weer. En geen voetballer te bekennen? Wij hadden met de koffie de hele kantine tot onze beschikking.

Alles is uiteraard weer besproken zoals de komende verkiezingen en natuurlijk hebben we het over ene Vladimir gehad. Wij waren het er over eens dat hij gek is en wíj niet. Zouden wij ook een nieuw regenboogveld mét regenbooghoekvlaggen krijgen, speciaal voor alle lhtbi´ers onder ons. Die sporten overal, dus ook bij ons. Zeg wie je bent en doe wat je wilt. Wij zeggen ook alles, soms over het randje, maar dan weet wel je waar je aan toe bent. Gelukkig speelden onze helden wel, zonder regenboog, en vandaag was dat in Delft tegen Ariston, de studenten van de TU.

Op de campus van deze heel goed aangeschreven universiteit – beter dan de HU, Hocks University, wat nu de huidige Willemschool is – was het een ander beeld dan op ons sportpark. Alles en iedereen was er in beweging en in alle hoeken en gaten werd er gesport. De laatste keer dat wij hier gevoetbald hebben was in november 2019, ruim twee jaar geleden dus. Op die zaterdag is toen bekend gemaakt  dat onze Ronald Barendse voorgesteld zou gaan worden als voorzitter van onze club. Nadien hebben wij twéé dramatische seizoenen gehad! Tóen werd er gewonnen, vandaag ook, en de voorzitter was er weer bij met al zijn companen. Binnen vijf minuten was het al 0-1 door Ramon Bruers, na een mooie aanval over de linkerkant,  waar Riley v/d Hoeven vanmiddag alle vrijheid had om te voetballen.

Die ruimte werd goed benut. Ramon scoorde ook de 0-2, deze keer over rechts, door een fraaie actie van Emil Nieburg. Langs de zijlijn was het goed te doen in de zon met weer veel supporters uit Monster. Er waren een paar supporters te laat waarvan enkelen op het verkeerde sportpark waren beland. Die liepen op sportpark Tanthof. Met dit mooie weer waren er ook supporters op de fiets. Die misten wel de twee mooie doelpunten van hun zoon. Je zou toch denken dat al die supporters toch wel goed staan op te letten en kijken naar wat er gebeurt op het veld. Een handjevol supporters hadden niet in de gaten dat wij halverwege de tweede helft tegen tien spelers voetbalden@? Zo spannend en boeiend was dus de wedstrijd. Weer de nul voor WJB, die weer mee mocht doen. De achterhoede staat als een huis. Op het middenveld is de bal het meest en daar moet het bedacht worden. Daar zou wel meer uit moeten komen met zulke goede voetballers.

In de voorhoede stonden ze vandaag te vaak drie op een rij voor het doel in plaats van kruisen, 1e paal en 2e paal en een speler op rand zestien penaltystip. En er niet al staan, maar in komen lopen. Ja, die supporters weten het wel hoor. Voorlopig blijven we winnen en goed voetballen. Na een lastige periode ziet het er best goed uit. Hopelijk kan dit doorgetrokken worden tot het aan het einde van de competitie, die nog lang is. Team twee, van Cees S, speelde gelijk in Voorschoten met een toch wel tevreden leidert. Gevraagd naar de nieuwe trainert van het 2e elftal voor komend seizoen wist hij weinig te melden. Hij enige wat hij kwijt wilde is dat die trainert uit Bremen komt en trainer is geweest bij Lyra en Velo. Zeker wel een goede kilometervergoeding gehad daar? Voor de rest wilde hij er niets over kwijt. Jammer dat hij niet verloren heeft anders hadden we vast meer feitjes gehoord.

Eindelijk kan er ook weer gekaart worden doordat alle regels niet meer van toepassing zijn. Ik pas. Het verzoek van alle kaarters aan het bestuur is of zij rekening willen houden met de eerst volgende jaarvergadering. Dat dit niet op een vrijdag wordt gepland! Die pubquiz zie ik wel zitten, dat lijkt mij wel wat. Wie van mijn kennis gebruik wil maken laat het maar weten. Volgende week weer een volle bak op het sportpark met een thuiswedstrijd tegen DWO. De voorwedstrijd is team 2 tegen Schipluiden als opwarmer. Allemaal veel succes.

Het was een mooie dag.   o-j