The Corner

25 oktober 2020 23:15

OJ

HOOFDSPONSOR: W. STEENVOORT LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.
70 jaar lid van de vereniging, wíe kan dat zeggen. Natúúrlijk  onze eigense Theo van Keuken der Bruggeling. De felicitatiekaarten die hij ontving voor zijn verjaardag waren niet te tellen. PostNL had een recorddag voor het bezorgen van al die post. Al die kaarten konden niet in zijn brievenbus dus werden de bussen van zijn buren ook vol gepropt.  Mijn kaart heb ik in de vuilcontainer gestopt want die stond voor de deur. Namens de vereniging kreeg hij ook nog een mooie plaquette met ingelijst clubshirt.

Met een stralend gezicht stond Theo op de foto. Gelukkig zijn er tóch nog mooie en vrolijke gebeurtenissen in deze donkere dagen zonder voetbal. De jeugd mag wel lekker ballen, gelukkig voor hen. De WOS staat niet meer aan op de zaterdagmiddag, maar wel Ziggo sport. Alleen maar achter die buis zitten is ook niet alles. Een lekker stuk fietsen is ook wel prettig. Onderweg naar Hoek van Holland kwam ik met enige regelmaat mensen tegen die ik normaliter op een sportpark zie. Al die lui lopen of fietsen met hun ziel onder de armen een doelloos rondje op het duinpad of op strand. Ik zie mensen rondlopen die ik er nog nóóit heb gezien.

Is dit pad er al lang, hoorde ik er eentje zeggen tegen zijn maat. Mijn maten en ik doen wel stiekem, volgens de regels uiteraard, een bakkie, met gebak. Dat houden we er in zo lang het kan en zo lang we niet opgepakt worden door de pliesie, of  worden verraden door buren of enge mensen. We doen het in kleine commissie, maar toch. Zelfs H&G security, dat gerenommeerde beveiligingsbedrijf, kan niet achterhalen waar wij het doen. En zij  zijn wel wat mans met hun mobiele surveillance en objectbeveiliging.  Als Willem en Maxima een vlucht nemen naar Ελληνική Δημοκρατία dan mogen wij toch wel met een  paar man een bakkie doen?

Eigenlijk had Maxima alles en iedereen de mond kunnen snoeren als ze met haar trieste gezicht had gezegd: Wij zijn een beetje dom geweest. Niet slim natuurlijk om daar heen te gaan. Voorlopig mogen wij dus niet naar sportpark Polanen. Niet dat alles stil staat daar hoor. Achter het doel op het hoofdveld, aan de kantinekant, is afgelopen week een nieuw reclamebord geplaatst van Horti glass, met dubbel s, uit Poeldijk. Geen HR++ dubbelglas denk ik zo want dan had er ook wel eentje aan de zwembadzijde geplaatst geworden. Misschien komt dat nog. Wat zeker niet komt dit jaar is de sponsoravond. Dat zijn altijd wel leuke avonden moet ik zeggen.

Ik ga daar graag naar toe als vertegenwoordiger van de Corner, als sponsor van de vereniging. En dan een beetje een kritische vraag stellen aan de gast van de avond. Altijd leuk. Het is toch elke keer weer knap dat er een trainert wordt uitgenodigd om als gastspreker op te treden die net is ontslagen bij zijn club of ontslagen gaat worden als hij net bij ons is geweest. We gaan het een keer overslaan, het is niet anders. De neverendingstory van onze B&B gaan we natuurlijk niet overslaan. Sterker nog, er komt nog een B bij! De B van Barendse Jos.

Het wordt dus B&B&B: Barendse, Borst, Barendse. Het zou een mooie naam zijn voor een advocatenkantoor. Met dit nieuwe trio, nog niet officieel, zijn wij wel verzekerd van veiligheid in onze organisatie, verzekerd van een hoog bestuurlijk niveau en een financieel gezonde vereniging. Dat laatste is andere onder tot stand gekomen door de financiele input van de Corner, met de nieuwe betaalpas. Die paar euri´s gaf net het laatste zetje. Er zijn al veel zetjes gegeven door de supporters voordat we weer op lock gingen. Hopelijk blijven er nog veel meer leden lid, 70 jaar ++ van de club, maar daar gaan we natuurlijk wel vanuit. Het ga jullie goed.

Het was een mooie dag.     o-j