The Corner.

23 juni 2021 9:00

THE CORNER.
HOOFDSPONSOR: W. STEENVOORT LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.

Dit is de eerste Corner van dit jaar en gelijk de laatste van dit dramatische seizoen. Eigenlijk kun je het geen seizoen noemen natuurlijk. Het was helemaal niks, pet, nada, drama, verschrikkelijk en ook een beetje erg.

Geen voetbal, dat is moeilijk te bevatten, maar het is ons allemaal overkomen door de Covid 19. Hopelijk bent u deze bizarre tijd goed doorgekomen, zonder klachten en bent u niet ziek geweest. Het vaccineren is geen verplichting, maar het helpt wel tegen deze pandemie. Ikzelf ben nu twee keer gevaccineerd met het merk Astra Zeeman, dan moet goed gaan. Ik had liever maar één injectie gehad van Jansen& Jansen, maar daar kwam ik niet voor in aanmerking.

Misschien vraagt u zich af hoe dat nou is gegaan met dat koffie drinken, want in de bekende Corner was dat niet mogelijk omdat alles was afgesloten en streng verboden om met meerdere bij elkaar te zijn. Nou, er zijn weken geweest dat wij elkaar niet hebben gezien, ontmoet of gesproken hebben. Dat was een onbehaaglijk gevoel kan ik u melden. Het was echt een gemis. Ik vond de zaterdagen maar troosteloze dagen.  Wij kunnen eigenlijk niet zonder elkaar, wij hebben mekaar écht nodig. Soms hebben we het stiekem gedaan, koffie drinken, en dat was wel lekker, en ook spannend.

Uiteraard werd er dan wel rekening gehouden met de regels en werd er afstand gehouden, bij sommigen meer dan was voorgeschreven. Nu is er gelukkig meer mogelijk en  kunnen we straks weer naar onze eigen hoek op de voetbal.  Hoe mooi zou dat zijn. Je moet wel een QR code laten zien als je richting de Corner komt, om niet een Polanenvariant te kweken. En dan gaan we natuurlijk ook alle voetballers weer zien en alle trainers en alle jeugdspelers. Die jeugdtrainers en al hun spelers hebben zich de laatste maanden het schompes getraind en niet ene wedstrijd kunnen voetballen. En maar trainen en trainen en weer een spelletje verzinnen en weer tegen dezelfde spelers tegenkomen.

Het is zeer te prijzen om dat vol te houden om al die spelers te blijven motiveren. Het enige wat je wilt is natuurlijk lekker voetballen. En wat te denken van onze bestuursleden? Hoe zou het daar mee zijn? Ik ken er geen een meer, ja van naam. Overleggen, vergaderen, nog een keer vergaderen en dat allemaal digitaal  via timeface of videogesprekken. De laatste bestuurders die ik heb gezien was tijdens de digitale bestuursvergadering. Die was te volgen via een liverstream vanuit de k´tine op sportpark Polanen. Dat zal een vreemde ervaring voor hen zijn geweest zo´n vergadering. Ik herkende wel ene Lasschyt en volgens mij zat er ook een de Jong aan de vergadertafel. Toen de laatste in beeld was had mijn Samsung Qled 4K55Q80A opeens veel last van ruis en beeldstoring. Gelukkig ging dit snel over.

Af en toe kwam ook Jos Barendse in beeld toen het o.a. over de now regeling ging. En daar waren ze hoor: de nieuwe voorzitter en vice voorzitter. Zonder dat er ook maar een tegenstem was binnen gekomen via de satelliet werden deze beide mannen aangesteld als onze nieuwe bestuurders. De nieuwe leiders van onze club. Zij waren al een soort in dienst, maar niet officieel, maar nu dus wel. Na hun inauguratie heb ik ze beide gefeliciteerd, zij zagen mij toch niet, en bij deze wil ik dit graag nog een keer doen. Hopelijk kunnen Ronald Barendse en Eric de Borst, samen met hun medebestuurders, onze  vereniging weer laten zijn die we met elkaar willen zijn. Een echte  voetbalclub met veel gezelligheid en voetbalplezier, op alle niveaus.

Mogelijk kunnen zij het voor elkaar krijgen om het gevoel te creëren om dit samen te beleven op ons sportpark. De tijd dringt maar misschien kan er aan het einde van dit seizoen nog iets georganiseerd worden zodat wij met z´n allen naar het sportpark kunnen komen. Wij zijn tenslotte wel kampioen met vier gespeeld 12 punten!  Supporters zijn heel belangrijk in de sport, dat hebben we wel kunnen zien via de tv beelden bij wedstrijden zonder supporters. Als de Boer en zijn kornuiten het goed blijven doen kunnen we met z´n allen voetbal kijken op het sportpark. De supporter mag kiezen: Polanen of Bakoe, maar eerst naar Boedapest, met supporters. Zoveel mogelijk in het oranje of anders in alle kleuren van de regenboog. U weet toch nog wel waar dat sportpark is?

Het is vlak naast dat mooie, nieuwe zwembad de Boetzelaer, kan niet missen. Hoe fijn zou het zijn om op een verloren zaterdag weer alle bestuurders, vrijwilligers, sponsors (dat Isomeer is al meer dan 40 jaar!! sponsor bij de club),  alle supporters en natúúrlijk alle voetballers te ontmoeten. Zo kunnen we dit seizoen afsluiten om een start te maken voor het volgende seizoen. Want dat willen wij, lekker voetbal kijken en er over praten met alles wat er omheen hangt. Over systeem 5-3-2 of 4-3-3 (onze Abco speelde altijd het 4-4-3 systeem) of over de Boer of zijn spelers.  Maak niet uit als het maar over voetbal gaat, nu zeker met het EK voetbal. En er van genieten met elkaar, dat is heel belangrijk, want we hebben allemaal kunnen zien dat het zo over kan zijn. We zien elkaar.
Word het toch nog een mooie zomer.