• Wat weet u van de Sponsorcommissie van Sportclub Monster?

    Nee dit is geen uitzending van de slimste mens, al wordt u vast slimmer met betrekking tot sponsoring als u onderstaande eens rustig leest. Wat weet u van de sponsorcommissie?

    Alvorens de sponsorcommissie aan u in al zijn volledigheid te introduceren, geef ik eerst uitleg over wat wij op het gebied van sponsoring van alle leden verwachten.

    Wat we van u, leden van Sportclub Monster, zouden willen is dat wij met elkaar kunnen afspreken dat alle leads en sponsor gerelateerde  aanbiedingen, gedachten, ideeën, benaderingen, activiteiten via de Sponsorcommissie lopen en we met u goed samenwerken om waar te maken wat u ook in gedachte had.

    Waarom? Die vraag zal ik beantwoorden door eerst een paar misverstanden, met een modern woord Fake News,  te benoemen.

    1. Sponsoring is onnodig duur, dat kan mijn prospect/mogelijke sponsor niet betalen.

    Met de hand op het hart kan ik u verzekeren dat in alle contracten die wij in de afgelopen jaren hebben afgesproken met sponsors de prijs totaal geen issue was. En ja, wij willen zeker niet de goedkoopste van het Westland zijn, maar we doen het ook niet om er persoonlijk beter van te worden. We doen het om alle vrijwilligers van onze club de mogelijkheden te kunnen bieden om met onze leden voetballend aan de slag te kunnen. Vrijwilligers spenderen veel tijd aan de club en dat willen ze zo goed mogelijk doen. Ons motto is een beetje: “Wij leveren tijd en u als sponsor levert geld” en dat weten we als sponsorcommissie altijd goed uit te leggen.

    1. Ik weet wel sponsors te vinden maar die wil ik alleen voor mijn elftal of activiteit.

    Draai het om. Leg uit aan bestuur en sponsorcommissie wat u van plan bent en wij helpen u om succesvol te zijn. Bedenk hierbij dat de sponsor die u op het oog hebt, misschien al een flinke bijdrage levert aan onze club. Deze sponsor kan het zeer vervelend vinden, ook al bent u zijn beste vriend, om door jan en alleman zomaar voor van alles benaderd te worden. Wij helpen met uw verhaal, hebben overzicht over de sponsors en weten misschien dingen die u niet weet.

    1. We vinden het verenigingstenue niet mooi en willen zelf een nieuw ontwerp en weten iemand die dat allemaal goedkoop en beter kan.

    Dat vinden wij nu erg jammer. U bent lid van de Sportclub Monster. Bij de KNVB moeten wij kenbaar maken wat onze clubkleuren zijn. Door centraal in te kopen kunnen wij een hoge kwaliteit tegen lage kosten. Met zijn allen stralen we eensgezindheid uit en bereiken we een unieke sfeer op ons sportpark en in ons clubhuis. Ook hier geldt weer: bespreek met ons wat u wilt en waarom u iets wilt. Ik ben er van overtuigd dat wij u ideeën en oplossingen aan de hand kunnen doen waar u versteld van staat. Kom eerst eens praten voor u actie onderneemt. Zonder overleg gedane acties leveren alleen maar kwaaie koppen op aan weerskanten van de tafel. U heeft toch niet voor niks voor Sportclub Monster gekozen?

    1. Zo’n sponsorcommissie is ook alleen maar voor zichzelf bezig

    Wij zoeken steeds nieuwe mensen met een netwerk. Nieuwe leden, nieuwe mensen, jongeren, allemaal hebben jullie een netwerk. Jullie kennen weer anderen, andere bedrijven, hebben nieuwere en modernere ideeën. Laat het ons weten, zodat wij ook voortdurend kunnen verjongen en vernieuwen. Zeker nu het damesvoetbal steeds populairder wordt, willen ook aan deze verenigingskant mensen werven voor de sponsorcommissie.

    1. Nu wij.

    De sponsorcommissie is een van de beste teams van de Sportclub Monster. Het scoort voortdurend maar dat is niet zo gek met een kern van oud voetballers en nog actieve voetballers. De totale sponsorinkomsten tikken een bedrag met vijf nullen aan en het totale sponsorpakket is veelzijdig en creatief samengesteld. Van shirt tot bord, van bal tot veld. Onder de sponsornamen vindt u tal van gerenommeerde bedrijven uit de regio. Op grond van ervaring weten we dat de tevredenheid van onze sponsors voor onze sponsoractiviteiten bovengemiddeld is.

    Dankzij de sponsorinkomsten is de club in staat om samen met een stukje van uw contributie het zodanig te regelen dat ieder elftal in de officiële clubkleuren kan spelen, sponsor of geen sponsor. Ook vormen de inkomsten de basis om trainers, materialen enz. te kunnen betalen. Dat is allemaal stap voor stap opgebouwd, door steeds na te denken over de balans tussen club en sponsor. Wat doen we wel, wat doen we niet. Daar spreken we als commissie regelmatig met elkaar en met het bestuur over. Alles wat er nu is aan contracten, diensten en sponsors is als een soort porseleinkast waar je redelijk nadenkend je weg in moet zoeken. Niet dat er starre regels zijn, verre van dat! Ik denk dat wij een uiterst creatief team hebben dat steeds op zoek is naar meer inkomsten voor de club., Hierbij staat de  balans tussen de doelen van de sponsors en van onze club hoog in het vaandel.

    Wie zitten er zoal in de commissie.

    Allereerst wil ik noemen Piet van Mierlo, de oudste van ons allemaal. Op Polanen staat geen reclamebord waar hij geen bemoeienis mee heeft gehad. Piet staat bij de sponsors bekend om zijn vasthoudendheid en lange relaties: hij kent de mensen en heeft uitermate goede conditie.

    Ook Bert van der Meer loopt al een poosje mee. Bert is verantwoordelijk voor contractinhoud, facturering, financiële kaders en prognoses. Bert hoor je alleen maar echt spontaan ja zeggen als hem een biertje wordt aangeboden. Als contracten e.d. inhoudelijk niet helemaal kloppen is het antwoord een soort Russisch Njet.

    Theo Boelens, vroeger spelend onder pseudoniem De Bek, sleurt tegenwoordig met ziel en zaligheid aan de realisatie van contracten en inkomsten. Hij voorziet ons informatie systeem Sponsit van dusdanige informatie dat niemand wegkomt met vage beloftes over af te sluiten contracten. Voortdurend word je gemonitord. Daarnaast zorgt hij voor creatieve input m.b.t. sponsoravonden en clubveilingen.

    Gerben Voois is een soort stofzuiger. Er ontstaat een lead, een signaal van sponsormogelijkheden en hij roept: “Pak ik wel ff op.”. De rest van de commissie trekt af toe wel even de stekker uit het stopcontact, zodat ook de rest van werk kan worden voorzien, maar toch. Diverse mooie overeenkomsten met belangrijke sponsors staan op naam van Gerben.

    We hebben al een poosje nieuwe aanwas.

    Jelle van der Arend, nog spelend actief, ontpopt zich als het coördinerend geweten van het team en de link naar het bestuur. Hij trekt, duwt, helpt waar nodig om de boel op een lijn te houden en onze porseleinkast (zie boven) bestendig en begrijpelijk te houden voor de toekomst.

     

    Jari Baggerman, ook nog spelend, misschien nog een beetje op de achtergrond wat de sponsoring betreft maar meer dan genoeg geïnteresseerd hoe het verder moet.

    Ramon Bruers en Michiel van de Bos houden zich nog niet heel specifiek met sponsoring bezig, al zullen ze dat nooit uit de weg gaan. Zij zijn echter wel degenen die samen met anderen de Businessclub de Heren van Polanen nieuw leven hebben ingeblazen.

    We hebben, zo lijkt het, ook een nieuwe stofzuiger aangeschaft in de persoon van Mike Maat. Zeer actief en ook zeer stimulerend voor de rest van het team.

    Zeer recentelijk is toegetreden Jim Zuidgeest en hij heeft een soort van aftersales taak. Alles wat beloofd wordt in het contract, daar zorgt Jim voor dat het uiteindelijk wordt waargemaakt. Van het bestellen van de kleding, tot het verwerven van een sponsorvlag en het verzamelen van bedrijfslogo’s (en dan heb ik het nog maar niet over de rest), Jim regelt het!

    Ik doe ook mee zei ondergetekende, Henk Meijer, door een sponsor eens te bellen als er iets blijkt misgegaan, een stukje te schrijven voor de sponsor van de maand en meer van dit soort uitlatingen.

    Nu heeft u een beetje een idee. Heeft u nog vragen of opmerkingen? Een email naar sponsorcommissie@SportclubMonster.nl helpt u aan antwoorden en uit de problemen.