The Corner

26 september 2021 9:30

THE CORNER.
HOOFDSPONSOR: W. STEENVOORT LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.

LEDEN VAN DE SPORTCLUB MONSTER,
Eindelijk, éindelijk mag er weer gevoetbald worden, en we mogen er zelfs naar komen kíjken langs de lijn. Gelukkig maar.

Als voetballiefhebber was het eigenlijk geen  doen, zónder voetbal. Hopelijk mogen en kunnen we weer gaan genieten van een lang seizoen met veel voetbalwedstrijden en veel plezier rondom de zijlijn en in de kantine. Een paar weken terug werd er gestart met alweer de 39e Polanenbokaal met bekende voetbalclubs, allemaal uit het Westland.

Deze oefenwedstrijden waren er voor om de spelers weer te laten wennen aan het ritme van wedstrijden spelen. Na een lange tijd van stil staan is dat wel nodig. De trainer heeft er dan ook bewust voor gekozen om zoveel mogelijk spelers te laten voetballen. Ook tijdens de voorafgaande trainingen is er rekening mee gehouden dat de spelers lange tijd niet hebben gevoetbald. Iedereen moet er weer aan wennen. Ikzelf ook trouwens. Toen ik, sinds mááánden het sportpark weer mocht betreden, herkende ik nog niet alle supporters. Zo stonden Peet v Mierlo en Piet de Zeeuw op veld drie te kijken naar de FC ´s-Gravenzande, terwijl ons 1e elftal op veld vier speelde.

Volgend jaar is er een mooi lustrum te vieren van dit zeer bekende voetbaltoernooi en de FC mag als winnaar op zeker weer komen. Eerst maar eens dit seizoen beginnen en afmaken. De bekerwedstrijden zijn afgewerkt en we gaan door naar de volgende ronde. Om de selectie wedstrijdfit te krijgen is nog wel een dingetje. De staf werkt er in ieder geval hard voor. Hopelijk hebben we eenzelfde start als vorig seizoen, maar ook nu moeten we dan wel een beetje geluk er bij krijgen. U weet het toch nog wel? Vier gespeeld, vier gewonnen, twaalf punten. Er was een wedstrijd bij die met tien man werd uitgespeeld, én gewonnen.

Bij VDL was het het laatste schot van de wedstrijd die er in ging en ook tegen MVV was het geluk aan onze kant. Zoals gezegd, fit worden, dat is belangrijk. Voorlopig staan er nog een aantal spelers geblesseerd aan de kant.  Het zijn meest hamstring klachten. Vroeger, vroeger had niemand zo´n string. Als die  er was dan had ik het echt wel geweten! De eerste die met deze onbekende klachten op de proppen kwam was ene Koos v/d Kruk en daarna kregen steeds meer spelers er last van. Er is nu een enkeling die enkel last heeft van zijn enkel. Onze verzorger Frans de Jong heeft ook een tijd stil gestaan.

Hij zal toch nog wel weten dat als je bijvoorbeeld last hebt van een voetkneuzing dat je dat moet behandelen met een wisselbadje met soda? De  huidige spelersgroep is nagenoeg dezelfde als het vorige seizoen, al zijn er wel een paar spelers gestopt. Roy v/d Ven is naar Die Haghe vertrokken en dat vindt de trainer wel jammer, maar daar is Bas de Brabander voor terug. Frank Remmers en Steve Hogervorst zijn gestopt, en Roan van Staveren is een stuk lager gaan voetballen. Nick v Leeuwen is op de weg terug en Gerald Vanenburg heeft zijn sloffen weggegooid. Hij kreeg een mooi afscheid van de club en is nu, door zijn vele vrije tijd op de zaterdag, aan het bijklussen bij het Kruidvat. Er is ook een speler bijgekomen, vanuit onze eigen jeugdopleiding, en dat is Bink de Brabander.

Die heeft wel wat, vind ook de trainer. Hij, onze trainer, denkt dat zijn groep wel bovenin mee moet kunnen draaien en een periodetitel is wel zijn hoop. Waarschijnlijk is FC Skillz/ Wateringse Veld één van de favoriete ploegen als kampioenskandidaat.
Ondanks een verlies tegen de semi BVO: SSA – Samenwerking Senioren Afdeling -  Kranenburg/RVC/SOA/GONA/ Wateringse Veld, ofwel FC Skillz is ons eerste elftal goed begonnen. Het strijdplan van onze hoofdtrainert was vooraf goed uitgestippeld en eigenlijk hadden ze moeten winnen met een extra punt voor de uitvoering.

Zelfs met tien spelers waren we de betere ploeg. Met de razendsnelle passerbewegingen van ThijmeJelleHidde v/d Arend waren er mooie uitvallen waarbij de afrondingen nog wat trainingen nodig hebben. Het competitiedebuut van Bink de Brabander was een dikke voldoende. Het spel van team 1 was zeer hoopvol.  Barendse & de Borst hebben ook hoge verwachtingen en zijn al weken eerder begonnen om alles op poten te krijgen voor dit seizoen, en zij niet alleen. Zo heeft milieuploeg 2 tijdens de gehele Coronatijd nagedacht om er achter te komen hoe ze nou al die bierdopjes op een efficiënte manier kunnen ruimen.

En wat is het geworden?? Een magneet! Het gaat als een speer en het scheelt hen een hoop tijd. Die magneet is zó sterk dat Chris sinds kort een tok draagt. De metalen staaf is een paar keer vól in zijn kruis terecht gekomen, door de rits van zijn broek. En dan Chris: ´Glóeiende, glóeiende….!!´ Ook bij de, alweer vijfde, kledinglijn zitten ze op hete kolen.  Het is een hele ge-uitzoekerij om alle voetballers van onze mooie tenue te voorzien. Zou een mooi bijbaantje zijn voor vrouw Kaag of voor die Bijleveld, die het bijltje er bij neergooide en het veld ruimde. Als toetje kunnen we ook voor een Volendamse dracht gaan. Dames genoeg. Bij ons kunnen we nog steeds wel wat dames gebruiken op allerlei gebied. Als ik de kledingcommissie was zou ik ook bij jou zijn uitgekomen. Dít is jé kans.

Misschien wordt jij wel de nieuwe K2 of K3? Wie wil dat niet? Wat wij ook graag willen als supporter is geen bier(doppen) op het veld dumpen, maar voetballen met een goede instelling door onze topspelers, met goed voetbal, zoals vandaag!  Veel succes allemaal dit seizoen.
Het was een mooie dag.      o-j