Wedstrijdzaken

Naam Functie Email Telefoon
Ton Vollebregt Bestuurdslid Wedstrijdzaken wedstrijdzaken@sportclubmonster.nl
Angelique Meijer Wedstrijdsecretaris Junioren (t/m 13 jaar) angelique.meijer@sportclubmonster.nl

De commissie wedstrijdzaken van Sportclub Monster (ook wel wedstrijdsecretariaat genoemd) draagt zorg voor de organisatie van wedstrijden voor zowel jeugd als senioren.

Om het op Sportclub Monster gezellig en sportief te houden hebben we met elkaar afspraken gemaakt of komen we onze verplichtingen richting de KNVB na. Zo werken we samen aan een prettige sfeer om te sporten.

Hieronder lees je onze afspraken. Het wedstrijdsecretariaat gaat er vanuit dat we op ieders medewerking kunnen rekenen.

Planning

• Sportclub Monster is gezien de veelal nadelige gevolgen voor de club uiterst terughoudend in het verplaatsen van wedstrijden. In uitzonderlijke gevallen kan het verplaatsen van wedstrijden in overleg met de betreffende wedstrijdsecretaris of bij afwezigheid een van zijn plaatsvervangers.
  • Voor een juist verloop van vriendschappelijke wedstrijden worden deze in overleg met het wedstrijdsecretariaat gepland.

Wedstrijden

• De clubscheidsrechters worden door het wedstrijdsecretariaat geplaatst op de te spelen wedstrijden. Respecteer de beslissingen van de scheidsrechters!
  • Achttallen en lagere teams zijn zelfvoorzienend in het aanwijzen van een spelleider.
  • Om de wedstrijden op tijd te kunnen beginnen dienen teams een half uur voor aanvang van de wedstrijd de wedstrijdapp te hebben ingevuld.
  • Foto's van de spelers dienen in de wedstrijdapp zichtbaar te zijn. Dit is een eis van de  KNVB. Voor meer informatie zie Zichtbaarheid Voetbal.nl & KNVB Wedstrijdzaken app
  • Het wedstrijdsecretariaat houdt de uitslagen bij van zowel thuis- als uitwedstrijden en wordt daarom graag op de speeldag mondeling of via uitslagen@sportclubmonster geinformeerd.
  • Indien wedstrijden anders lopen dan voorzien, zoals bijvoorbeeld staken of anderszins, wordt dit onmiddellijk gemeld bij het wedstrijdsecretariaat. Hier worden in overleg eventuele vervolgstappen besproken. Dit geldt voor zowel thuis- als uitwedstrijden.
  • Ook rode kaarten (voorzien van een verklaring van de aanvoerder of leider) dienen gemeld te worden. Dit geldt voor zowel uit- als thuisteams.

Kleedkamers en velden

• Kleedkamers worden ingedeeld door het wedstrijdsecretariaat. Het programma wordt ernstig verstoord als hier vanaf wordt geweken en is daarom ongewenst.
  • Sleutels van kleedkamers worden alleen verstrekt aan dames/meisjes teams. Voor de overige teams stelt Sportclub Monster kluisjes beschikbaar om de waardevolle zaken in op te bergen.
  • Na de wedstrijd ruimt iedereen zijn spullen op en laat dus geen rommel achter op het veld, kleedkamers of clubgebouw. Teams dienen uiterlijk 17.45 uur de kleedkamers te hebben verlaten.
  • Teams welke om 14.30 uur spelen nemen na afloop van hun wedstrijd de cornervlaggen mee naar het clubgebouw.
  • De pupillen elftallen ruimen de gebruikte hoedjes op na afloop van hun laatste wedstrijd.

Tot slot

Het aantal regels lijkt groot maar de meeste zaken zijn als vanzelfsprekend. We spreken elkaar erop aan als iemand de regels niet respecteert. We kunnen ons echter ook voorstellen dat dit niet altijd mogelijk is. Vind je toch dat je het moet melden, stuur dan een mail naar onze commissie Normen en Waarden.

Met vriendelijke groet,

Het wedstrijdsecretariaat