Verslag Sportclub Monster 1 -SSA FC Skillz Wateringseveld 1

25 september 2021 19:15

Sportclub Monster verdient een punt maar krijgt het niet.

De derde klasse B op zaterdag is al jaren een poule met vertrouwde gezichten. Maar in de 'fietspoule' is dit seizoen één vreemde eend te bewonderen: SSA FC Skillz Wateringse Veld, ofwel FC Skillz. Met een jonge organisatie wil de nieuwkomer aan de Guido de Moorstraat de voetbalpiramide bestormen.

FC Skillz heeft voor aanvang van het seizoen al een grote broek aangetrokken door in de regionale pers te verklaren uiterlijk over 4 jaar in de hoofdklasse van het zaterdagvoetbal te willen uitkomen. Met andere woorden, Sportclub Monster en alle andere ploegen uitkomend in de derde klasse B kunnen hun borst nat maken.

Om precies half 3 werd er afgetrapt. De wedstrijd stond onder leiding van de heer M. Bongers.
FC Skillz begon voortvarend aan de wedstrijd en liet al in de 2e minuut haar tanden zien door de 0-1 aan te tekenen. Gelukkig voor sportclub Monster keurde de scheidsrechter deze goal af wegens aanvallend hands. Na een minuut of 10  was Monster bekomen van de schrik en begon het zelf ook aardig mee te voetballen zonder echt veel kansen te creëren.
Jordi van Maanen was de eerste speler die namens Monster een schot op doel afvuurde  gevolgd door Jesper Warbout, die in plaats van zelf te schieten een
een combinatie aanging met Thijme van de Arend.
Fc Skillz was in de 1e helft de betere ploeg maar Sportclub Monster hield moedig stand. Vlak voor het rustsignaal had Monster zelfs op voorsprong kunnen komen maar een ingeschoten bal werd door een eigen speler ongelukkig tegengehouden.
In de 2e helft was Sportclub Monster een groot gedeelte de bovenliggende partij. De 1-0 gescoord door Jesper Warbout werd helaas afgekeurd i.v.m. buitenspel.
Aan de andere kant wist keeper Willem-Jan Broch op sublieme wijze de 0-1 te voorkomen.
In de 74 e minuut was het dan toch raak voor FC Skillz. Een mooie actie van de rechtsbuiten eindigde met een schot in de verre hoek. Keeper Willem-Jan  was kansloos.
Kort hierna kreeg Michiel van den Bos zijn 2e gele kaart (dus rood). Monster moest het laatste kwartier verder met 10 man.
Fc Skillz wist zich met deze man meer situatie geen raad. Het was Monster dat nog 2 uitgelezen kansen kreeg op de gelijkmaker, maar helaas het net niet wist te vinden.
Gele kaarten waren er deze wedstrijd voor Jesper Warbout, Vince Franken, Thijme van der Arend en Michiel van den Bos (2x). Aan Fc Skillz werden 3 gele kaarten uitgedeeld.

Kijk hier naar de foto-sessie

En kijk hier voor de foto-sessie van de pupillen van de week

Volgende week de uitwedstrijd bij Quick Steps  in Den Haag dat de 1e competitiewedstrijd met 6-1 heeft verloren bij Lyra.
Opstelling: Willem-Jan Broch, Keke Stam, Laurens Kooren, Bryan Hogervorst, Jesper Warbout, Jordi van Maanen, Vince Franken (Jurgen Warbout), Thijme van der Arend, Ruben de Groot, Bink Brabander, Michiel van den Bos.