The Corner.

20 maart 2022 13:15

W. STEENVOORT HOOFDSPONSOR; LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.
De oproep van barcommissielid Paul Valluk heeft gelukkig tóch wat opgeleverd. De oproep is dus niet voor niets geweest. De bezetting van de keuken is vrij lastig en ook daar heeft een vrijwilliger zich voor aangemeld. Als hij maar wel lekkere, en veel bitterballen kan bakken want dat is wel belangrijk.

Coosje Broodje is voorlopig uitgeschakeld en wij wensen hem het beste. Voor de koffie Corner is het wel aanpassen met al die onbekende mensen achter de bar. Normaal is aan het einde koffie afrekenen en klaar. Nu moet ik eerst uit gaan leggen dat wij twee rondjes koffie drinken en dan afreken, maar dat gaat er niet in bij hen. Gelijk paniek achter de bar en lelijke gezichten naar mij en de rest. Vandaag was er wéér een verrassing voor bij de koffie. Heeft u wel eens van die hele kleine stroopwafeltjes op?

Wij ook vandaag. v Z sr kwam met een bigbag aanzetten – zo´n grote zak waar ze bij De Zeeuw Bouwmaterialen een kuub zand in doen – en daar zaten ál die stroopwafels in@! Ze waren wel lekker dat moet gezegd, en nét niet over de datum. Ik had nog het rode potlood bij me en liet die zien aan de mannen om te kijken of ze die herkende. Ja, ze hadden ook gestemd. Allemaal vrij verschillend. Ben benieuwd of WV, de overtuigend winnende partij, het waar kan maken wat ze beloven. Zij kunnen er aan met vergunningen voor strandtenten, hellingbanen, of gele zakken. Zouden zij wel meer werk gaan maken over de toekomst van het sportpark met al die nieuwbouw in het vooruitzicht. We gaan het zien.

Vandaag kon er niet alleen gekeken worden naar het voetbal. Ook was er de voorjaars klassieker Milaan - San Remo. Een lenteritje over meer dan 300 kilometer! Ga er maar aan staan. En natuurlijk kon er ook gekeken worden naar de kwalificatie van de formule 1 die dit weekend weer van start gaat. Over het voetbal van wat we gezien hebben op het hoofdveld is eigenlijk weinig te melden. Het was een gezapig potje, met weinig hoogtepunten. Ook de altijd fanatieke supportersgroep had een snipperdag. De 1-0 viel na een prima actie op rechts van Emil Nieburg, die de bal bijna in de voeten van Jordi v Maanen legde zodat hij alleen maar de bal hoefde te raken en dit ook deed. Het is Jordi zijn 10e doelpunt en heeft er nog wel een paar te maken om hoger op de topscorerslijst te komen.

Het Westlands doelpuntenmakersklassement wordt trouwens al jarenlang gesponsord door Termopol, die ook sponsor is van onze vereniging. Er is nóg een klassement en dat gaat natuurlijk om de beste speler van het seizoen in het Westland. Onze rechtsback Riley v/d Hoeven staat als speler het hoogst genoteerd van het 1e elftal.
Door een sterke reeks wedstrijden staat hij goed geplaatst in deze competitie. Riley staat bij ons in de achterhoede, wat op dit moment het sterkste gedeelte van het  elftal is. Hullie zijn dan wel met vijf man sterk, dat wel natuurlijk. Voor Loosduinen was er niets te halen en kregen welgeteld één grote kans in de 1e helft, goede redding WJB, en één grote kans in de 2e helft, die hopeloos werd gemist. Bij een alles of niets poging van Loosduinen, tegen het einde van de wedstrijd, werd de bal door de linksback van hen hopeloos richting parkeerterrein van het zwembad geschoten. Dat typeerde wel hun kwaliteiten.

De mooiste aanval zagen we pas vijf minuten voor tijd over links, die eigenlijk beloond had moeten worden met een doelpunt. Dit soort aanvallen hadden wij natuurlijk veel meer moeten zien. Het was denk de minst leuke wedstrijd om naar te kijken dit seizoen. Er waren supporters die het wel goed vonden en op andere velden gingen kijken. Voetbal is oorlog, werd er ooit uitgeroepen door een of andere trainert. Op een bijveld op ons sportpark was het echt goed raak. Alles en iedereen ging tegen elkaar te keer. Gelukkig greep ons Rini in en maakte gebruik van al zijn oude leiderscapaciteiten om de boel te sussen.

En het lukte hem, helemaal alleen. “ENKELT ZWART!!”, riep Nico v/d Ende toen hij in een duistere zaak stond, ergens in Den Haag, om zijn  tv modum in te stellen. Hij kreeg alleen een zwart beeld te zien en riep dat tegen de winkeleigenaar. Het is gelukt en nu heeft hij ook de formule 1 op zijn kastje en daar was het hem om te doen. Veel supporters zijn fan van deze sport en zondag gaat het weer beginnen. Volgende week zijn er weer uitbeurten en wij zijn uitgenodigd door leidert Cees S om naar zijn team te komen kijken, uit tegen de Glupen 3. Rini vroeg waarom dat zo laat is en waarom hélémaal op veld vijf? “Dan kommie toch niet, k.tl.t!! Na dit gezegd te hebben twijfelen wij  wel een beetje. Heb je net een onnodige en onzinnige ruzie bedwongen en krijg je dit op je dak. Team 1 speelt uit tegen Lyra en zal op zeker anders deze wedstrijd in gaan voor een driepunter. Het is nu nog niet bekend of good old Strem deze wedstrijd gaat zijn.

Door een val tijdens de wintersport heeft hij zijn arm gebroken. Is ook  wel een beetje dom om  op die leeftijd nog te gaan snowboarden. Niet meer doen Henk. Hij zal wel mee kunnen naar De Lier rijden met een van zijn maten. Er zijn niet alleen nieuwe vrijwilligers voor achter de bar, maar er is ook een nieuwe pr man in beeld. Ik kan er nu nog niet over communiceren. Rob Blankenmeijer kan nu echt stoppen en de club is weer een volwaardig bestuurslid rijker. Mooi toch. Beetje bij beetje wordt alles ingevuld en kunnen we doen wat we graag willen samen. Een goede vereniging zijn waar iedereen graag wil zijn.

Het was een mooie dag.  o-j