Sportclub Monster verliest dure punten.

30 april 2022 22:30

Op een zonovergoten sportpark van DSVP speelde de gastheren een degelijke wedstrijd en hielden de Westlanders op 1-1. Een terechte uitslag, beide ploegen verdienden de overwinning niet. Massaal waren de supporters aanwezig bij het gastvrije DSVP.

Er stond weer wat te gebeuren en de spandoeken werden uitgerold. Sportclub Monster was de te kloppen ploeg en DSVP was er veel aan gelegen revanche te nemen voor de verloren wedstrijd in Monster. Daar kwam bij dat DSVP in principe nog niet helemaal veilig staat in de competitie. Trainer Dennis van den Steen had gekozen voor een gesloten defensie en ging uit van een gelijkspel. Trainer Marco Meijer beschikte niet over zijn spits Jordi van Maanen en koos voor Andreas van Harinxma als vervanger. Een moeilijke taak tegen een stugge verdediging. Ersin Korkmaz mocht in de basis beginnen en wel als linksbuiten. Een positie die hij niet gewend is.

Scheidsrechter Jordy Wals had de moeilijke taak de opgewonden standjes in het gareel te houden want de wederzijdse belangen waren hoog.
Direkt na de aftrap was het Monster die gevaarlijk werd met goed combinatievoetbal. Na 3 minuten werd Ersin in het strafschopgebied getackeld en de bal rolde daarna door het gedrang in het doel. Scheidsrechter keurde het doelpunt af omdat, volgens zijn zeggen, hij al had afgefloten voor de overtreding. Dus een strafschop, die Ruben de Groot recht op de keeper schoot. Gemiste kans, maar Monster bleef maar komen en 2 minuten later maakte Ruben zijn foutje goed door de eerste treffer te maken vanuit een corner van Emil Nieburg. De supporters gingen er eens voor zitten, want dit is een gelopen koers. Nee dus!

DSVP kwam zowaar een enkele keer over de middellijn en de eerste corner kregen ze na 20 minuten speeltijd. In de 24 minuut de tweede aanval en een prachtig doelpunt 1-1. Je kon zien dat het spel van Monster slordig werd en echte goede uitgespeelde kansen waren er niet. Meerdere spelers lieten het deze middag een beetje afweten en dan weet je dat er gemekkerd wordt. In de 2e helft geen wijzigingen en Monster in de aanval. Langzamerhand werd het spel van beide kanten fysieker en de eerste gele kaarten werden door scheidrechter Wals getrokken. DSVP trok vaak aan de noodrem en het geklaag van enkele Monsterspelers werkt dan averechts.

Toch gaat Monster als vanouds alles of niets spelen en trainer Meijer brengt de gebroeders Jesper en Jurgen Warbout in het veld voor Ersin Korkmaz en Bink de Brabander ( die geel kreeg voor praten tegen de scheidsrechter ). De laatste 10 minuten waren spannend. Monster in de aanval en gevaarlijke uitvallen van DSVP. Het was wel de middag van de keepers want Dave Hes van DSVP als Willem-Jan Broch redden hun ploeg van een pijnlijk verlies. De redding van Willem Jan in de allerlaatste minuut was er een om in te lijsten.
Ook deze wedstrijd toont aan dat, naast de sterke punten van het team, zoals motivatie en inzet, het je niet kan veroorloven te gemakzuchtig te worden. DSVP maakte daar gebruik van.

Scheidsrechter Wals begon vooral in de 2e helft veel gele kaarten uit te delen, allemaal terecht maar had voorkomen kunnen worden als hij vroeg in de wedstrijd wat consequenter had gefloten, zodat iedereen weet waar hij aan toe is.
Skillz kon niet profiteren van dit gelijke spel want de wedstrijd tegen Duindorp SV eindigde in een gelijkspel, dus blijft Sportclub Monster nog 2 punten voor. Volgende week thuis tegen Naaldwijk, altijd een lastige derby, maar we gaan voor de 3 punten.

Opstelling: Willem-Jan Broch; Riley van der Hoeven; Ruben de Groot; Keke Stam; Laurens Kooren; Koen Warners; Andreas van Harinxma; Emil Nieburg; Bas den Brabander; Bink den Brabander (Jurgen Warbout); Ersin Korkmaz (Jesper Warbout).

Kijk hier voor de fotosessie