Moeizame overwinning voor sportclub Monster.

29 oktober 2022 17:45

Ja u leest het goed; ondanks een 1-4 overwinning had de club uit Monster een lastige middag.
Op het karakteristieke terrein van het roemruchte HVV Laakkwartier oftewel ‘’Lakwa” begon Monster prima aan de wedstrijd; in de 1e minuut leek een afstandschot vanaf de middellijn de keeper te verschalken, maar helaas miste dit op een haar na.

blijschap.jpg
Vervolgens trok Monster het spel naar zich toe en zo volgenden er al snel diverse kansen.  In de 12e minuut resulteerde dit in de 0-1; prachtig schot vanaf links van Thijme van de Arend krulde in de hoek. Op dat moment leek de uitclub eigenlijk een vrij eenvoudige middag te gaan krijgen. Het leek dat ook dat Monster dit zo aanvoelde, want het spel kabbelde voort en Monster was niet bij machte om vol door te drukken. Het spel was slordig en onderling was het gemopper op elkaar dan ook goed te zien bij de spelers.

Lakwa kreeg een aantal kleine kansen maar wist verder doelman Baggerman niet op de proef te stellen. Zo werd er met een kleine voorsprong de rust ingegaan. Betekende dus ook dat Laakkwartier nog niet uit de wedstrijd was gespeeld. De tweede helft begon een stuk feller vanuit Haagse zijde en vervolgens werd het een echte strijd in plaats van goed voetbal. Hierbij waren ook een aantal beslissingen van de arbitrage niet in het voordeel van Monster. In de 4e minuut werd zo een doelpunt van van Maanen afgekeurd. Met Jurgen Warbout in de 56e minuut voor Van Maanen werd er nieuwe power in de aanval gebracht en dat was duidelijk ten goede van het spel; het lukte maar niet om de trekker over te halen en zo bleef de thuisclub in een resultaat geloven.

En zoals de voetbalwetten het al zeggen, als je zelf niet scoort….; in de 69e minuut een scrimmage voor het doel van Monster en Laakkwartier profiteerde 1-1; de irritaties liepen nu verder op over de beslissingen van de scheidsrechter en lijnrechter; vooral nadat Jurgen Warbout duidelijk in het 16 meter gebied werd gevloerd en de scheids dit wegwuifde. In de 82e minuut was het dan toch eindelijk Monster dat zijn goaltje kreeg; na een voorzet van Bas de Brabander was het Ruben de Groot die met een prachtige kopbal de verlossende maakte: 1-2.

Laakkwartier ging direct op zoek naar de gelijkmaker en die leek ook te vallen in de 87e minuut, maar de scheidsrechter besliste dit keer in het voordeel van Monster en floot voor een overtreding. Pas in de blessure tijd kon Monster de overwinning veilig stellen; na een mooie slalom van Jurgen Warbout kwam de bevrijdende 1-3. En zelfs vlak daarna kon ook nog de 1-4 aangetekend worden door Ramon Bruers en werden de punten opgelucht in de zak gestopt en mee terug naar Monster genomen.

Opstelling SC Monster:
Baggerman; T.van der Arend (Bruers), R. De Groot, K. Stam, V. Franken; Bink de Brabander, B.Hogervorst, Jesper Warbout;, J. van Maanen, (Jurgen Warbout); Bas de Brabander; J.Groenewegen.
Kijk hier voor een foto reportage met alle (buitenspel) doelpunten.

Bijna de 1-2 helaas buitenspel.

Via een kopbal de 1-2

De 1-3 in blessure tijd.