Sportclub Monster neemt voorschot op de titel.

10 december 2022 19:45

Feest op sportpark Polanen ! Het vuurwerk voor aanvang van de wedstrijd tegen concurrent Verburch was al indrukwekkend. De ploeg van trainer Meijer zorgde vervolgens voor een geweldig vervolg. Met een klinkende 3-0 zege werd niet alleen de 1e periodetitel gepakt, maar werd tevens een voorschot op het kampioenschap genomen.

De voorsprong op de ranglijst voor de thuisploeg is halverwege de competitie al enorm.

Na elf wedstrijden, met negen overwinningen en twee gelijke spelen (bij Duindorp en tegen Naaldwijk) staat SC Monster al elf punten voor op de naaste achtervolgers. Naaldwijk en Verburch hebben wél een wedstrijd minder gespeeld dan de trotse winterkampioen.

Ook Verburch kon zaterdag de Monsterse lijstaanvoerder dus niet afstoppen. Vanaf de allereerste balomwenteling was er de druk van de gastheren, Verburch werd meteen achteruit gedrukt. Concentratie, passie, en inzet. Gekoppeld aan handelingssnelheid en techniek. Het moet toch af en toe puur genieten zijn, als trainersstaf van SC Monster ? Met een defensie die vrijwel niets weg geeft. Doelman Broch kreeg zaterdag slechts twee schoten op doel te verwerken. Samen met Jari Baggerman, die de geblesseerde Broch een aantal wedstrijden perfekt heeft vervangen, is Broch met acht tegentreffers de minst gepasseerde doelman van de 3e Klasse B.

De solide verdediging is de basis van het team, het vervolg zien we terug op het swingende middenveld. Bink de Brabander, de jongste van het trio, laat al weken een uitstekende vorm zien. Maar, minstens zo belangrijk, is het feit dat hij ook veel slimmer in het veld is geworden. Het opgewonden standje van weleer laat nu elke week zien dat het ook anders kan.

Broer Bas staat hem daarin bij. Met zijn dribbels, passing en inbreng bij spelhervattingen, is de ‘oudste’ (pas 23) Brabander de tweede schakel van de middenlinie. En dan is er Jesper Warbout. De afgelopen jaren nogal eens geplaagd door blessures, is hij nu eindelijk helemaal fit. Het loopwonder zorgt voor de diepgang op middenveld en scoort de laatste weken aan de lopende band. Het maakt het middenveld helemaal compleet.
verburch-13.jpg

Met een vroege openingstreffer, van spits Jordi van Maanen in de 6e minuut, had de thuisploeg meteen de gewenste uitgangspositie. Verburch spartelde wel wat tegen maar kwam er gewoon niet aan te pas. Na een half uur spelen was de tweede Monsterse treffer er een om in te lijsten. Het doelpunt was overduidelijk symptomatisch voor de Monsterse overmacht in de competitie. De opening over de rechterflank van Jesse Groenewegen, de voorzet van Thijme van der Arend. Van Maanen legt met het hoofd de bal  terug op de instormende Jesper Warbout. De uithaal, 2-0 op het scorebord. Wat een geweldige goal !

De tweede helft veranderde er niet veel. SC Monster bleef de wedstrijd onder controle houden, zonder al te veel Poeldijkse tegenstand. En net op het moment dat de bezoekers de tactiek wilden gaan aanpassen naar een meer aanvallende variant, werd de wedstrijd in het slot gegooid. Linksbuiten Jurgen Warbout, met zijn acties weer een lust voor het oog, zorgde met een fraai afstandsschot voor de 3-0 voorsprong. Over en sluiten.

Met een goed gevoel de winterstop in dus, en niet alleen vanwege de enorme voorsprong. Het trainersduo  Meijer/Dijkhuizen heeft veel meer dan een basiself. Dat zie je elke zaterdag wel aan de reservebank. Met de al genoemde Baggerman als keeper, met Bryan Hogervorst voor de middenlinie, met Patrick van Dijk voor de verdediging en Ramon Bruers en Emil Nieburg voor de aanval. Dat SC Monster 2 de laatste zes wedstrijden op rij heeft gewonnen is dus een logisch gevolg hier van. Een knappe tweede plaats achter Katwijk 2, een topprestatie.

De totale selectie gaat nu de winterpauze in, op 21 januari gaan we verder met SC Monster- SV Madestein. En om 12 uur SC Monster tegen Katwijk 2. Komt dat zien  !!

Fijne dagen gewenst

Opstelling SC Monster: Broch; Stam, Groenewegen, De Groot, Franken; Bink de Brabander, Bas de Brabander (Hogervorst), Jesper Warbout (Ali);  van de Arend (Bruers) ,  van Maanen, Jurgen Warbout.

Klik hier om de tot standkoming van alle doelpunten te zien, de blijdschap en de sfeer op het sportpark.  Of kijk hier eens voor een staanplaats  achter de goal perspectief.

DSC_6538.jpg
DSC_5971.jpg