Eenvoudige zege voor Sportclub Monster.

21 januari 2023 19:45

Het was niet de vraag óf SC Monster zou gaan winnen afgelopen zaterdag, maar meer met hoeveel. De povere hekkensluiter uit deze afdeling, SV Madestein, kwam namelijk op visite op sportpark Polanen.

Deze tegenstander was als enige opponent nog niet tegen SC Monster uitgekomen, en markeerde zodoende het feit dat we exact halverwege de competitie zijn. SV Madestein bleek inderdaad geen partij voor de thuisploeg, uiteindelijk stokte de teller bij een 9-1 eindscore.

Na twaalf wedstrijden staat SC Monster op maar liefst tien zeges en twee gelijke spelen. Indrukwekkende cijfers met een even indrukwekkend doelsaldo (44-9). De weg naar de fel begeerde titel is dus halverwege en lijkt een kwestie van tijd. Het elftal staat inmiddels als een huis en ook tegen SV Madestein kon trainer Meijer weer over zestien uitstekende spelers beschikken. Concentratie vasthouden, ook tegen de mindere teams, is dan het belangrijkste. En als dan binnen twee minuten de eerste treffer er in ligt (Thijme van de Arend) kan het niet meer fout. De scheidsrechter zag nog wel een handsbal in het Monsterse strafschopgebied, die een strafschop voor de gasten betekende. Die 1-1 was een schoonheidsfoutje en werd vervolgens via vlot combinatievoetbal recht gezet. Jordi van Maanen (2x) en de broertjes Warbout zorgden voor een 5-1 ruststand.

De tweede helft was een formaliteit. Geen gele kaarten, geen blessures, balletje laten lopen, vijf wissels en ook weer vier doelpunten voor de gastheren. Jurgen Warbout, Jordi met zijn derde van de middag, Ruben de Groot en ook Bink de Brabander wist zijn eerste doelpunt van deze competitie te fabriceren. Een glaszuivere treffer werd nog afgekeurd, een strafschop onthouden en de arbiter floot beide speelhelften te vroeg voor het einde. Blijkbaar wilde de leidsman de bezoekers de dubbele cijfers besparen. En dat lukte maar net.

Komende zaterdag geen programma voor SC Monster, dat een week later de tweede competitiehelft gaat hervatten met een thuiswedstrijd tegen Duindorp SV.

Opstelling SC Monster: Broch; Stam (Jelle van de Arend), Groenewegen (Nieburg), De Groot, Franken; Bink de Brabander, Bas de Brabander (Hogervorst), Jesper Warbout (Ali); Thijme van de Arend (Bruers) ,  van Maanen, Jurgen Warbout.

Bekijk hier hoe (bijna) alle doelpunten tot stand kwamen.