Ruime zege SC Monster.

1 april 2023 17:30

Vandaag stond op het programma de wedstrijd tegen de nummer 11 op de ranglijst, Te Werve. De volgende horde naar het zo gewenste kampioenschap. De vraag was vooraf of Te Werve de beruchte ‘’bananenschil’’ zou kunnen zijn of toch het verwachte ‘eitje’.

Op een druilerig sportpark werden er door de jongste supporters hartverwarmende fakkels afgestoken, wat een mooie sfeer gaf.
Bij aanvang lag het initiatief uiteraard gelijk bij de koploper en Ter Werve bleef disciplinair en hield Monster van wat scoringskansen af. De discipline ging echter na 10 minuten al overboord, waarbij de rechtsback van Ter Werve een cadeautje weggaf, door slecht terug te spelen naar de keeper en waardoor Jordy van Maanen er tussen kon komen.

Jordy pakte dit cadeautje snel uit en schoot de 1-0 achter de doelman.
Vervolgens 3 minuten later ging dezelfde speler wederom in de fout, door Jurgen Warbout in de zestien onderuit te halen, waar de scheidsrechter niets anders kon doen dan de bal op de stip leggen. Jurgen Warbout nam zelf plaats achter de bal en schoot onberispelijk in; al na 15 minuten dus op een 2-0 voorsprong en eigenlijk nog geen serieuze kans van Ter Werve gezien.
Monster speelde zeer goed in de vervolgfase en de tegenstander werd af en toe moedeloos van het spel. Kans op kans volgde en uiteindelijk was het in de 23e minuut een voorzet van Keke Stam, die goed was opgekomen, op Jesper Warbout. De laatste zette zijn voet tussen de bal en de keeper en de 3-0 was een feit. En daar bleef het niet bij, het publiek werd verder verwend ; in de 27e minuut, combinatie tussen Jordy en Bas de Brabander, die de bal keurig afrondde: 4-0.

Het verzet van Te Werve was nu definitief verbroken en een monsterscore leek op de loer te liggen. Toch wist Monster voor rust niet meer te scoren, waardoor er met een 4-0 stand ,de warme kleedkamers kon worden opgezocht. In de tweede helft was het al weer snel raak; in de 48e minuut was het een prachtige actie van Jurgen Warbout die de bal voorgaf op Jordy van Maanen; 5-0.
En 5 minuten later was het wederom hetzelfde tandem, alleen nu waren de rollen omgedraaid; van Maanen op Warbout; 6-0

Het vervolg van de wedstrijd was eenzijdig; Monster bleef het wel proberen en er volgden nog diverse kansen. Uiteindelijk was het in de 87e minuut weer via een penalty; Bas de Brabander werd in de zestien onderuitgehaald en Jordy kon zijn derde aantekenen. Eindstand 7-0; prima uitslag en op naar de uitwedstrijd bij Lyra.
Opstelling Sportclub Monster: WJ Broch, R. De Groot, B. Olsthoorn (80 J. Van de Arend), V. Franken, K. Stam, Bas de Brabander, Bink de Brabander, Jesper Warbout (71 B.Hoogervorst), T. Van der Arend (71 A. Oman), Jurgen Warbout, J. Van Maanen.

Kijk hier voor (bijna) alle doelpunten.

DSC_3578.jpg
DSC_3768.jpg