v.v. Naaldwijk – Sportclub Monster 1-4

22 april 2023 19:30

Wat een wedstrijd, wat een sfeer, wat een linksbuiten.
Nadat Sportclub Monster vorige week de eerste nederlaag van het seizoen leed heeft de koploper van de 3e klasse B deze zaterdag wel goede zaken gedaan door de uiterst lastige uitwedstrijd bij v.v. Naaldwijk met 1 -4 te winnen.

Voor de wedstrijd en bij het begin van de 2e helft vuurwerk. Heel veel supporters uitFuUkAKgWAAIQ8oV.jpg Monster, heel veel supporters uit Naaldwijk, gezang over en weer en een geweldige sfeer langs de lijn. Een voorbeeld voor veel clubs hoe gezellig het langs de lijn kan zijn. Op sportpark De Hoge Bomen kwam Monster in de 8e minuut op voorsprong via Jurgen Warbout en controleerde daarna de wedstrijd. Maakte Ruben de Groot, rond de 20e minuut, hands in het strafschopgebied?

Iedereen die v.v. Naaldwijk een warm hart toedraagt vond van wel. Scheidsrechter van Geest liet echter gedecideerd door voetballen. Na ruim een half uur kwam de thuisploeg uit het niets op gelijke hoogte door een doelpunt van Randy van Schelt. Lang kon v.v. Naaldwijk hier niet van genieten, want niet veel later maakte Vince Franken de 1-2.

Na rust nam Monster afstand van v.v. Naaldwijk. Na een enorme verdedigingsfout was het wederom Jurgen Warbout die de keeper in één-op-één situatie omspeelde en beheerst de 1-3 aantekende. Naaldwijk liet de moed niet zakken en ging op zoek naar de aansluitingstreffer. Het was echter keeper Willem-Jan Broch die dit met een geweldige redding wist te voorkomen. Vlak voor tijd wist Jordy van Maanen uit wederom een voorzet van Jurgen Warbout koppend de 1-4 aan te tekenen en was het verzet van v.v. Naaldwijk definitief gebroken.

Vermeldenswaard is nog dat vlak voor tijd Jurgen Warbout een dik verdiende publiekswissel kreeg. Jurgen heeft vandaag werkelijk een fenomenale wedstrijd gespeeld. Volgende week kan het gebeuren. Bij winst op v.v. Houtwijk en puntverlies van Verburch (op bezoek bij Lyra) is het kampioenschap een feit.

Opstelling: Willem Jan Broch, Vince Franken, Ruben de Groot, Keke Stam,
Jordy van Maanen, Jurgen Warbout (Nick van der Knaap), Bink den Brabander, Thijme van der Arend (Bryan Hogervorst), Bas den Brabander, Jelle van der Arend (Bo Olsthoorn), Jesper Warbout (Ramon Bruers)

Kijk hier voor de foto's
                                                                                                                                                                       Fotobron:   Twitter s.c. Monster