Sportclub Monster kampioen!!

13 mei 2023 19:30

Dit weekend was het eindelijk zover. Het langverwachte kampioenschap is een feit. Waar twee weken geleden Verburch nog roet in het eten gooide door van Lyra te winnen, kon Sportclub Monster het nu in een directe confrontatie afmaken. En zo geschiedde. Op het zonovergoten sportpark in Poeldijk waren alle ingrediënten aanwezig om er een mooie middag van te maken.

Vlaggen, spandoeken, vuurwerk, fakkels, mannen in pakken, rookbommen en heel veel toeschouwers. De entree van de spelers op het veld was indrukwekkend, maar misschien nog wel indrukwekkender was de minuut stilte die daarop volgde. Een groter contrast was bijna niet mogelijk en mooi dat dit kan.
De eerste helft van de wedstrijd was niet de beste van scheidend trainer Meijer. Een aantal mogelijkheden voor Sportclub Monster, inclusief een kopbal van Jordi van Maanen op de lat,  en een enkele mogelijkheid voor Verburch. De atmosfeer en spanning vergoedde een hoop. De tweede helft was zeker wat beter dan het 1e bedrijf, maar echt sprankelend werd het nooit. Wel waren er twee doelpunten voor Sportclub Monster. Eerst een eigen doelpunt van Verburch na een voorzet van Thijme van der Arend en niet lang daarna een penalty genomen door Jordi van Maanen na een overtreding op Jurgen Warbout. Eigenlijk al na het eerste,- maar zeker na het tweede doelpunt, was het geloof van Verburch verdwenen. Trainer Meijer wisselde er nog even rustig op los mede om zodoende ook zoveel mogelijk spelers minuten te gunnen.
Na 90 minuten vond de goed leidende scheidsrechter Van Ekelenburg het welletjes en kon het feest losbarsten. Eerst in Poeldijk en later op Sportpark Polanen waar het nog lang gezellig bleef. Spelers, (technische) staf en supporters van Sportclub Monster, gefeliciteerd en op naar de 2e klasse.
Opstelling: Willem-Jan Broch, Ruben de Groot, Jesse Groenewegen (Jelle van der Arend), Vince Franken, Keke Stam, Bink de Brabander, Bas de Brabander (Brian Hogervorst), Jesper Warbout (Ramon Bruers), Jurgen Warbout (Stan van den Bos), Thijme van der Arend (Emjl Nieburg), Jordi van Maanen.

Klik hier voor de vele foto's die genomen zijn die middag

Klik hier voor het verslag op de website van Haags Amateur Voetbal

DSC_6039.JPG