Sportclub Monster slaat in de 2e helft toe.

19 maart 2024 11:45

Op een zonnig sportpark Polanen stond vandaag de wedstrijd tegen het als 8e geplaatste Vitesse Delft op het programma. Met de goede resultaten van de afgelopen weken en met koploper CION in zicht, kon de Monsterse equipe vol vertrouwen aan de wedstrijd beginnen.

Voordat deze begon, was er eerst nog een indrukwekkende minuut stilte. In de beginfase van de wedstrijd was het vooral aftasten en was de eerste kleine kans voor Monster pas na 10 minuten te noteren;  Jesper Warbout kreeg zijn voet nog net tegen de bal maar net niet genoeg om de keeper te passeren. Het vervolg van de wedstijd bleven de verhoudingen redelijk gelijk, wellicht heel licht in het voordeel van Monster, maar zonder echt grote kansen te creeren. In de 21e minuut was het Vince Franken die het, door iets tussen een voorzet en een schot , de keeper van Vitesse moeilijk te maken, maar deze wist de bal net over te tikken. Het speelbeeld bleef eigenlijk de gehele eerste helft hetzelfde en er viel niet veel te genieten voor de trouwe kijkers. Het was duidelijk dat er de tweede helft wel iets moest veranderen om Vitesse te kraken.

De tweede helft begon met twee wissels, waaronder een keeperswissel; Jan Willem Broch viel helaas geblesseerd uit en werd vervangen door Jacob Elzakkers.  Het speelbeeld veranderde niet veel met de eerste helft, genoeg strijd, maar weinig kansen aan beide zijden. In de 63e minuut werd dan toch eindelijk de ban gebroken; vrij onverwachts was het Monster dat scoorde.  Een vrije trap werd terug gekopt op Jesse Groenewegen en deze twijfelde niet en schoot de bal in het net: 1-0. Vlak daarna was het wederom raak; na een scrimmage voor de goal was het Jesper Warbout die de bal in de goal wist te tikken en daarmee een comfortabele 2-0 op het scorebord zette.  Vitesse Delft kon geen vuist meer maken en in de slotfase van de wedstrijd was het Jordi van Maanen tijd. In de 80e minuut kreeg hij de bal vanuit een corner en draaide snel en schoot onberispelijk de bal achter de keeper. Daarmee was de genadeslag wel gegeven, maar Monster was nog niet klaar. In de 83e was het een vrije trap op randje 16 die prachtig door van Maanen werd ingeschoten. In de 90e minuut herhaalde hij dit kunstje wederom: 5-0. De goed leidende scheidsrechter floot hierna direct af en daarmee kon Monster wederom 3 punten bijschrijven.

Volgende week staat de derby tegen Westlandia op het programma, wederom een mooi affiche waar in grote getalen de supporters van Monster worden verwacht.

Opstelling Sportclub Monster: Willem-Jan Broch (46’ Elzakkers) ; Vince Franken(46’ Van der Arend),, Ruben de Groot, Jesse Groenewegen, Bo Olsthoorn; Bryan Hogervorst (80’ Bas de Brabander), Bink de Brabander, Youri Riepe; Jesper Warbout (80’ Andreas van Harinxma)Jordi van Maanen, Kirill Slutskyy

Kijk hier voor de foto's    En kijk hier om de doelpunten tot in detail tot stand te zien komen.