SC Monster aan kop ondanks puntenverlies bij Westlandia.

23 maart 2024 19:45

De derby bij Westlandia eindigde in 1-1, maar de nederlaag van medekoploper CION zorgde voor de koppositie in de 2e Klasse D. Grootste concurrent CION (op één punt achterstand) heeft weliswaar een wedstrijd minder gespeeld, maar moet nog op bezoek in Monster.

Nog zes finales voor de ploeg van trainer Dijkhuizen, dat het kampioenschap volledig in eigen hand heeft. De Monsterse formatie zag een reeks van vijf zeges worden onderbroken, maar het speelde beter dan de afgelopen weken. Op basis van de kansenverhouding had een Monsterse zege niet onverdiend geweest.
Zes finales dus. Behalve CION komen ook Verburch en Hillegersberg nog naar Sportpark Polanen. Uitwedstrijden bij Neptunus/Schiebroek, VFC en Nieuwerkerk completeren het programma.

De eerstvolgende wedstrijd is bij Neptunus op 13 april en dat betekent maar liefst 20 dagen rust. Tijd om blessures te laten genezen en weer helemaal fit te worden voor de laatste, spannende fase van dit nu al prachtige seizoen. Bas Brabander is al weer twee keer kort ingevallen, maar nog niet helemaal 100%.  Keke Stam wordt ook al weken gemist vanwege een (kuit)spierblessure. Misschien dat deze pauze voor hem goed uit komt. Vince Franken ontbrak ook al tegen Westlandia, het maakt de prestatie van onze achterhoede alleen maar groter. Doelman Broch keepte foutloos, Ruben de Groot en Jesse Groenewegen gaven centraal in de defensie niets weg tegen topscorer Tim van der Voort van de thuisploeg. En toch was daar ineens een tegentreffer. Een ongelukkig weggegeven hoekschop kwam via de kluts ineens bij een volledig vrij staande Naaldwijker en na 10 minuten was het 1-0.

Het leek de bezoekers alleen maar meer te inspireren want tot het rustsignaal was er eigenlijk maar één team dat de wedstrijd beheerste. SC Monster pakte het initiatief en speelde uitstekend combinatievoetbal. Bij balverlies werd er vervolgens meteen druk gezet op de Westlandia-verdediging en zo kwamen de mogelijkheden vanzelf. Schoten van afstand die knap gepareerd werden door de Naaldwijkse doelman, hachelijke situaties in het strafschopgebied van de gastheren, een kopbal van dichtbij van De Groot die net over het doel ging. Het was wachten op de gelijkmaker en die viel na een half uur. Kirill Slutskyy is een grillige flegmatieke linksbuiten. Soms mislukken zijn acties, vaak uitgevoerd op gevoel. Maar dat lijkt hem niet te deren, gewoon nog een keer proberen. Een volley met links, randje zestien, plofte via de onderkant van de lat tegen de touwen. Wat een fraaie treffer en volkomen terecht de stand op 1-1.

De tweede helft kwam de wedstrijd wat meer in evenwicht al had Westlandia daar wel de nodige gele kaarten voor nodig. SC Monster bleef echter veruit de gevaarlijkste ploeg.  Jordi van Maanen, na een prachtige voorbereidende actie van Slutskyy, schoot vanaf een meter of zeven echter te gehaast op het doel en zag de doelman redding brengen. Kort voor het einde wederom een uithaal van Van Maanen. Doelman Janssen wist de vingertoppen tegen de bal te krijgen en zag vervolgens invaller Jurgen Warbout de rebound over het doel schieten. En zo bleef het bij een 1-1 remise.

Het team van coach Dijkhuizen was wél de morele winnaar. Het hield Westlandia op afstand en pakte door de nederlaag van CION de koppositie. Straks weer iedereen fit aan boord. Een defensie die staat als een huis en elke week weer iemand anders die het verschil maakt.  Vorige week Van Maanen met drie treffers, vandaag Slutskyy. Maar Dijkhuizen heeft nog meer troeven in huis. Bink de Brabander met zijn tomeloze inzet. Of Bryan Hogervorst met zijn inzicht en fraaie traptechniek.  Jesper Warbout die steeds handig tussen de linies manoevreert en zijn goals mee pikt. Of Youri Riepe met zijn loopacties. Pinchhitter Jurgen Warbout natuurlijk. Het kunnen nog fraaie weken worden.

Opstelling SC Monster: Broch; Jelle van den Arend (Chiel van de Bos), Groenewegen, De Groot, Olsthoorn; Bink de Brabander, Riepe, Bryan Hogervorst ( Bas de Brabander) ; Jesper Warbout ( Jurgen Warbout), van Maanen (Stan van de Bos) , Slutskyy.

Kijk hier om de doelpunten te zien.

Klik hier voor een foto verslag van Diana de Groot

DSC_1516.jpgDe 1-1 gelijk maker.