32ste Editie van het Rijk Zwaan WK onder 15 wederom een daverend succes!

4 april 2024 20:00

Ieder jaar is de traditie dat alle Westlandse clubs een Westlands Kampioenschap organiseren voor een leeftijdscategorie op tweede paasdag. Voor de 32e keer was de eer wederom aan Sportclub Monster om het voor Jeugd onder 15 jaar uit het Westland te organiseren (voor de ouderen onder ons, dit was vroeger de “C” categorie).

Rijk Zwaan was net als vorig jaar de hoofdsponsor van dit toernooi en tevens hebben zij heerlijke snacktomaatjes en komkommertjes geleverd voor iedereen. We mochten 16 teams verwelkomen. Helaas had één club zich (op tijd) afgemeld en hiervoor in de plaats is Monster JO15-2 bereid gevonden om deel te nemen en zij waren erg gemotiveerd.

Ton Vollebregt had weer een uitstekende ploeg scheidsrechters geregeld en met z’n allen hebben we genoten van deze dag.
De voorbereiding was een uitdaging dit jaar; de datum viel op 1 april, wat natuurlijk altijd slechte grappen oplevert, de weersvoorspellingen waren ongunstig en bovendien was dat weekend ook de klok nog verzet. Hier moest de organisatie allemaal rekening mee houden. Maar het kwam allemaal goed, iedereen was op tijd en de weergoden waren ons goed gezind, het bleef de hele dag droog.
In de ochtend werd de poulefase afgewerkt. In elke poule zaten 4 teams die onderling uit hebben gemaakt wie die winnaars- of verliezerskruisfinales gingen spelen.

Van 12.00 tot 12.30 uur is er genoten van een welverdiende pauze, voor alle teams is er door SC Monster een lunchpakket beschikbaar gesteld. Voor de scheidsrechters was er in de bestuurskamer een tafel gedekt met onder meer ruim belegde broodjes vers gemaakte rosbief.
Vanaf 12.30 uur begonnen de finales. Net als vorig jaar eindigden meerdere wedstrijden in een gelijkspel, wat inhield dat er na afloop van de wedstijd penalty’s genomen moesten worden. Het was een mooi gezicht om daarbij de teams schouder aan schouder gearmd in rijen te zien staan en de spanning van winnen of verliezen te voelen.

De finale tussen Lyra en SV Den Hoorn ging gelijk op en pas na verlenging en strafschoppen won uiteindelijk Den Hoorn. SV Den Hoorn heeft zich gekroond tot Westlands Kampioen JO 15 2024! De prijsuitreiking werd gedaan door onze hoofd opleiding Mike Groenewegen, hij benoemde de sportiviteit en goede sfeer en overhandigde alle teams een beker en een vaantje en als laatste kreeg het team van Den Hoorn de wisselbeker kampioen WK JO15. Hun naam zal net als de 31 eerdere winnaars worden vereeuwigd op deze bokaal.
Bij deze bedanken we alle deelnemende teams, de sponsors, kwekerij Laguna en bovenal de vrijwilligers van onze club die dit mooie toernooi mogelijk gemaakt hebben.

Tot volgend jaar!

Ron Oosterveer, Siebe Schrijber en Raymond Camman

Definitieve uitslag:
Kampioen SV Den Hoorn
2. VV Lyra
3. FC 's-Gravenzande
4. VV Verburch
5. SC Monster 1
6. RKVV Westlandia
7. SC Monster 2
8. SV Loosduinen
9. VELO