Sportclub Monster wint gemakkelijk van Neptunus-Schiebroek

13 april 2024 22:00

Wat een moeilijke middag zou moeten worden, werd uiteindelijk een vrij eenvoudige overwinning. Neptunus-Schiebroek stond 2e in de periode, was bezig aan een ongeslagen reeks van 7 wedstrijden en is thuis een moeilijk klopbare ploeg. Daarnaast was er de vraag hoe Sportclub Monster zou omgaan met de plotselinge druk van het koploper zijn.

Sportclub Monster kwam werkelijk geweldig uit de startblokken. Sportclub Monster gaf Neptunus-Schiebroek een voorproefje van de Rotterdamse Marathon (werd op zondag 14 april gehouden), want de eerste tien minuten speelde de ploeg van Marc Dijkhuizen de bal geduldig rond op zoek naar een opening in de defensie van Neptunus-Schiebroek. In de 12e minuut was het dan ook raak. Rechtsback Jelle van der Arend, spelend voor de geblesseerde Vince Franken stoomde op en had een pass achter de verdediging à la Kevin de Bruyne op spits Jordi van Maanen in huis. Jordi van Maanen werkte zoals wel vaker dit seizoen kundig af: 0-1. Sportclub Monster bleef doorgaan met het kapotspelen van Neptunus en probeerde gevaarlijk te worden via voornamelijk de weergaloze linksbuiten Kirill Slutskyy. Zijn directe tegenstander Machiel Lourens werd na 15 minuten gewisseld voor Kasra Salmanzadeh. Door het warme weer laste de uitstekend leidende arbiter Sturkenboom een drinkpauze in. Trainer Nick Erkelens van Neptunus-Schiebroek wachtte niet tot de rust en greep deze kans aan om zijn spelers eens goed de waarheid te vertellen. Sportclub Monster was hiervan niet onder de indruk, want welgeteld één minuut later lag de bal achter gelegenheidskeeper Jelle Visser. Een perfecte lange pass van Ruben de Groot werd door Kasra Salamzadeh verkeerd beoordeeld, maar niet door Kirill Slutskyy, die keeper Visser met een fraaie lob wist te passeren: 0-2. Neptunus-Schiebroek ging wat hoger druk zetten in de hoop wat meer grip op de wedstrijd te krijgen, maar ook nu bleef Sportclub Monster doorgaan. Dit leverde in de 36e minuut een nieuw doelpunt op, soortgelijk aan de 0-1. De bal kwam weer terecht bij Jelle van der Arend die zijn innerlijke Kevin de Bruyne nog een keer aansprak, de bal bij Jordi van Maanen terecht en deze schoot strak in het zijnet: 0-3. Gelukkig voor Neptunus-Schiebroek nam Sportclub Monster wat gas terug en werd de rust behaald zonder verdere doelpunten al moet gezegd worden dat Youri Riepe met een goed afstandsschot nog relatief dichtbij was.

Bij aanvang van de tweede helft werd Youri Riepe ingewisseld voor Jurgen Warbout en verhuisde Kirill Slutskyy naar het middenveld. Tweede helft had een iets ander beeld dan de eerste, want Sportclub Monster vond het wel prima en liet Neptunus-Schiebroek wat meer aan de bal. Alleen dit betekende niet dat er minder kansen werden gecreëerd. De defensie van Neptunus-Schiebroek zag er keer op keer uit als gatenkaas en daar maakten de tandem Warbout-Slutskyy vakkundig gebruik van. In de 46e minuut maakte Jesper Warbout de 0-4 na goed druk zetten van Bas de Brabander en voorbereidend werk van Kirill Slutskyy. Broer Jurgen Warbout speelde als vanouds een geweldige tweede helft en was nadrukkelijk op zoek naar zijn doelpunt en die viel gelukkig voor hem in de blessuretijd van de wedstrijd. Kwam Neptunus-Schiebroek dan helemaal niet gevaarlijk voor het goal van Willem-Jan Broch? Behoudens wat ongevaarlijke afstandsschoten, kwam Neptunus-Schiebroek nooit goed in de wedstrijd.

Het team van Marc Dijkhuizen etaleerde zich volgens de supporters van Neptunus-Schiebroek als een ware kampioensploeg. Zover is het uiteraard nog lang niet, maar Sportclub Monster lijkt zich wel senang te voelen met de druk van een eerste plek. Maar is die druk er überhaupt wel? Kampioen worden is een unieke kans die de spelers nimmer zullen laten lopen als het mogelijk is, maar er is werkelijk niemand binnen de club die minder trots zal zijn op de jongens als het niet zou lukken.

VFC won van CION en is nu de eerste achtervolger van Sportclub Monster met drie punten. Op 4 mei zullen we daar visite afsteken en deze wedstrijd zal rood omcirkeld zijn door menig amateurvoetballiefhebber. Maar eerst speelt het vlaggenschip aanstaand weekend thuis tegen Verburch. Ons trackrecord tegen Verburch is uitstekend de afgelopen jaren, maar een derby blijft altijd een wedstrijd an sich. Het belooft in ieder geval een spannend slot van de competitie te worden.

Opstelling Sportclub Monster: Willem-Jan Broch; Jelle van der Arend, Ruben de Groot, Jesse Groenewegen, Bo Olsthoorn (Andreas van Harinxma); Bas de Brabander (Keke Stam), Bryan Hogervorst, Youri Riepe (Jurgen Warbout); Kirill Slutskyy, Jordi van Maanen, Jesper Warbout.

Kijk hier op de youtube link om een video te bekijken met alle doelpunten.