Monster wint voetbalspektakel tegen Verburch

20 april 2024 20:15

Wat een aanloop naar de Westland-Noord Derby: Franciscus Verburch werd chique aangekleed in het Claret&Blue evenals hun sportpark en enkele rotondes. De Poellukse engelbewaarder Fransie Jr. kreeg een culinaire strandvakantie aangeboden….wat hebben we genoten en gelachen van de sfeeracties van de Dappere Strijders. Chapeau mannen, briljant. Monster is trots op jullie !!

De wedstrijd ging ergens om, kampioenaspiraties, directe handhaving en de derby-eer. Verburch begon met hun kenmerkende handelsmerk: volop strijd met hoog druk zetten. Monster had het hier moeilijk mee en door de keiharde westenwind over de lengte van het volle hoofdveld , kwam een dwarrel voorzet op het hoofd van Vince van der Knaap en werd door Ruben de Groot van de lijn gehaald. Tot de 20ste minuut was de harde wind de spelbreker en in de 20ste minuut brak Bo Olsthoorn (de revelatie van het seizoen) op linksdoor en de voorzet werd half verwerkt door keeper Tony Zuyderwijk voor de voeten van Jordi van Maanen 1-0. In de 25ste minuut een te harde terugspeelbal welke de keeper Tony Zuyderwijk met zijn handen stopt en scheidsrechter Ed Toonen geeft een terechte vrije trap. Jordi schiet de bal met de rug in de wind hard onhoudbaar in de beneden hoek voor de 2-0. Scheidsrechter Ed Toonen hield de sportieve derby kort en gaf zowel Jesper Warbout als Jordi van Maanen geel. Helaas was dit Jesper zijn 5e kaart wat hem een schorsing tegen de kraker van VFC kost en daar baalde hij stevig van. Verburch moest noodgedwongen wisselen en Max Spilker kwam in het spel. In de 42ste minuut geeft scheids Toonen Verburch een penalty voor een vermeende handsbal van Ruben de Groot. De monsterse aanvoerder ontplofte zowat van woede over deze beslissing. Vince van der Knaap ronde bekwaam af op keeper Jari Baggerman 2-1.
20240420_141721.jpg

De tweede  helft was Verburch een figurant voor de in vorm zijnde Monsterse hoofdmacht. De poellukse aanhang probeerde met heuse Inkt-master striptease het tij te keren, maar meer als gelukzalige blikken van de ruim 1000 aanwezige bezoekers kwam het niet. Monster stapelde de kansen op en in de 64ste minuut een een-tweetje tussen Kyrill Slutskyy en Jesper Warbout waarbij Jesper Warbout vrij voor de keeper komt en scoort de 3-1. In de 70ste minuut worden Bink de Brabander en Jordi van Maanen vervangen voor Jurgen Warbout en Bryan Hogervorst. Bryan en Jurgen gaan direct los en na weer geweldig een-tweetje komt nu Bryan Hogervorst een op een met Keeper Tony Zuyderwijk en maakt de 4-1. In de 84ste minuut komen Chiel van den Bos en Andreas Harinxma voor Bo Olsthoorn en Jesper Warbout. In de 89ste minuut breekt Youri Riepe door de suf gespeelde defensie van Verburch echter strandt hij op keeper Tony Zuyderwijk. De tomeloze strijder Andreas Harinxma maakt zijn superdag compleet om eerst kampioen te worden met Monster 2 en dan strijdend voor de Monsterse Hoofdmacht de 5-1 te scoren.

20240420_143552.jpg

Het bestuur van Sportclub onder leiding van Erik de Borst en Rob de Jong hadden kosten noch moeiten bespaard om van de derby een echt voetbalfeest te maken. Klasse. Maar zeker ook door de supportersverenigingen van Claret & Blue en Verburch, de aanloop, de sfeeracties, de verbale steun, hebben alle aanwezigen genoten van een heerlijke voetbaldag. Het enige is dat cultuurbarbaren Verburch, vernoemd naar de grondlegger van de Westlandse druiventeelt en het huidige Westland zijn donkerblauwe Alicante druif van de borst van dat mooie oranjeshirt verruild heeft voor een modern nikszeggend embleem, of wordt het straks een oranje Reiger, Dan komt Fransie Jr never nooit meer terug.

Klik hier voor een sfeerimpressie

poeldijk.jpg
dappere1.jpg   dappere2.jpg