Gemengde gevoelens bij SC Monster

2681HN
MONSTER
tel. 0174-245723

De tweede thuiswedstrijd van deze competitie voor SC Monster werd gespeeld tegen cvv Berkel. Na negentig enerverende minuten stond er een 2-2 gelijkspel op het scorebord. Een punt gewonnen of toch twee punten verloren ? Voor beide opties valt iets te zeggen. Gemengde gevoelens dus na afloop. Bij de staf en de spelers maar ook bij de supporters.

Positieve geluiden waren er zeer zeker. Monster toonde namelijk een enorme veerkracht door een 0-2 achterstand weg te poetsen. Ook met één man minder (rode kaart na 2x geel voor Bink de Brabander) was het team van trainer Dijkhuizen strijdbaar. Door die instelling is SC Monster al drie wedstrijden op rij ongeslagen. Na de 6-2 nederlaag in de seizoensopening bij Oliveo, volgden er een (2-1) zege op DHC en vervolgens twee (2-2) remises, tegen HBSS en Berkel. Acht doelpunten in vier duels is prima. Het aantal tegendoelpunten (inmiddels 11) geeft aan dat het in deze 2e Klasse een kwestie van wennen is. Vorig seizoen was een defensief foutje vrijwel nooit fataal. Een stap hogerop werkt dit toch anders. Een slippertje achterin wordt nu wél afgestraft. Voor een elftal dat vorig seizoen amper tegenstand had, werkt de nieuwe situatie frustratie in de hand.

En die frustraties, daar moet je mee om leren gaan. Een matige, warrig fluitende arbiter ? Accepteer de beslissing van de scheidsrechter, hoe lastig het ook is. Blijven zeuren en praten tegen de leidsman heeft nog nooit een wedstrijd doen kantelen. Een slimme, defensief ingestelde tegenstander ? Kan ook irritant zijn. Het zegt iets over de kracht van de thuisploeg als bezoekers zich ingraven.

Tegen Berkel opende SC Monster met een prima eerste kwartier. De gasten hadden het moeilijk en kwamen goed weg bij mogelijkheden voor Jesper Warbout en Jordi van Maanen. Berkel kreeg echter steeds meer grip op de thuisploeg en dat zorgde voor de eerste ergernis bij SC Monster. Gele kaart voor Bink en meteen daarna de 0-1, 35e minuut.

Trainer Dijkhuizen grijpt tijdens de rust meteen in. Verdediger er uit (Vince Franken), extra aanvaller er bij (Jurgen Warbout). Het sorteert meteen effekt, de gelijkmaker lijkt een kwestie van tijd. Maar een kwartiertje later is alles anders. Na een vlotte counter scoort Berkel de 0-2 en is Bink met zijn tweede gele kaart weggestuurd, net als grensrechter Kenly van der Kruk.

Bij een team in ondertal kunnen er echter speciale krachten vrijkomen, een ongeschreven wet binnen het voetbal. Dan gaat er een schepje bovenop, dan dwing je ook soms wat geluk af. Een vrije trap van Youri Riepe wordt door iedereen gemist, óók door de Berkel-goalie: 1-2 in de 73e minuut. En de sluitpost gaat in de 90e minuut nogmaals in de fout. Jurgen Warbout profiteert meteen en schuift de 2-2 in het verlaten doel. De gretigheid waarmee SC Monster ook na de niet meer verwachtte gelijkmaker de bal weer in het spel wil zien, zegt genoeg. Die drive vasthouden, veel beter dan deze door domme frustaties laten wegvloeien. Een mooie uitdaging voor de komende wedstrijden !

Komende zaterdag géén competitie, op 28 oktober naar Vitesse Delft.

Opstelling Sportclub Monster: Broch; Franken (Jurgen Warbout) , Stam , De Groot, van de Bos;  Bink den Brabander, Bas den Brabander , Riepe (Thijme van de Arend) ; Jesper Warbout , van Maanen, Slutskyy.

Klik hier voor de foto's