Vitesse Delft - SC Monster uitslag 1-3

DELFT

Vitesse Delft - SC Monster

Scheidsrechter: Bas Oosterlaken

Opstelling SC Monster: Broch; Franken, Olsthoorn, Stam , De Groot, van de Bos; Bas de Brabander , Riepe, Thyme van der Arend (Van der Knaap 80E), van Maanen (2e helft Warbaut) , Slutskyy (Jelle van der Arend 89e, van Herixma (Van der Bos 85E)

Vandaag op een herfstachtig sportpark, beetje gespannen, want vandaag moeten we tegen een stevige club uit de top 3, en willen de aansluiting met de top graag behouden. In aanwezigheid van onze oud trainer Marco Meijer op de tribune, start om half drie de wedstrijd.

De eerste helft begint heel voorzichtig van twee kanten, veel aftasten. Bas Brabander krijgt een ouderwetse knoert van een bal tegen zijn hoofd. Steekpass van Vince Franken op Thyme van der Arend, leuk geprobeerd.
Uit een vrije trap van Vitesse Delft afzwaaier en een snelle counter van SC Monster via Youri Riepe op het hoofd van Thijme, helaas naast. Snel daarna via een corner een gevaarlijke situatie voor ons goal ook naast. Eerste gele kaart bal voor Keke Stam (was het borst op arm?). Uit een vrije trap van Ruben, in de handen van de keeper. Het bleef een beetje ‘vlees nog vis’ er werd gevoetbald, maar dat kon nog wel drie uur doorgaan, er gebeurde te weinig. Beide elftallen bleven zoekende, proberen, maar het draaide niet uit op grote kansen. Het leek wel of beide teams hun kruit een beetje droog hielden. Eerste ontmoeting de stand in de competitie is ook niet betrouwbaar. Ook op de tribune merkbaar, de ‘aanwijzingen’ werden steeds luider. Tijd voor een kop thee. Zo vond de rustig optredende scheidsrechter.

2e helft

Eerste zet van de trainer was een wissel van Warbout voor Van Maanen, de topscoorder van vorig jaar, dan heb je wel lef. Dat leek het team inspiratie te geven. Warbaut sloeg onmiddellijk aan het toveren met zijn spel, een eerste gevaarlijke actie op de keeper leek nog te vroeg. Aansluitend een mooie echte opbouw aan Slutskyy en hij aan Youri Riepe en die kopte de bal steevast in. Eindelijk score op het bord ( 0 – 1).

De veerkracht in het team was terug. Al snel een moment nadat Bas Brabander onderuit werd geschopt, kwam de bal in bezit bij Warbaut (voordeel) die doortastend op het doel af ging en zeer professioneel afmaakte op 0 – 2 in de 58e minuut.

Na tien minuten twee wissels bij Vitesse Delft, waarvan één wissel gelijk een tegengoal opleverde 1 – 2. Het doem scenario kwam even in gedachte op. Maar het zonnetje brak door en dat geeft strandmensen uit Monster moed. In de 71e minuut veroverde Andreas (met die prachtige achternaam) met hard werken en veel inzet de bal, een mooie pass aan Slutskyy er achteraan en hij bewees zijn klasse met een prachtig doelpunt en maakte de 1 – 3. De botsproof of we 2e klasse waardig waren werd met goed gevolg bewezen in dit doelpunt.

Thyme van der Arend werd gewisseld voor ‘good old’ Nick van der Knaap, en die kreeg ook nog een leuke kans. Vijf minuten voor tijd pakte hij nog wel met zijn inzet en een enorme sliding een gele kaart. Toen kwam ook Michiel van der Bos in de wedstrijd voor de hard werkende Andreas (hij ving vanuit de tribune spontaan en welverdiend applaus), evenals Chyrill Slutsky een warm applaus ontving voor een wissel met Jelle van der Arend.

Eind goed al goed, drie hele belangrijke punten om de aansluiting met de top te behouden!
Kijk hier voor de foto impressie gemaakt door Moshe van Vitesse Delft

Ronald Barendse