Sportclub Monster 1 - Westlandia 1

2681HN
MONSTER
tel. 0174-245723

Op een nat maar goed speelbaar hoofdveld troffen de ploegen van Sportclub Monster en Westlandia zaterdag elkaar. We moeten terug naar 2015 dat beide ploegen elkaar ook tegen kwamen in competitie verband. In die tussenliggende jaren promoveerde Westlandia nog naar de 1e klasse en degradeerde Sportclub Monster naar de 3e klasse

Vandaag dan het duel op Polanen in de 2e klasse. De tribune was goed gevuld en de 12e man van de thuisploeg lieten zich weer goed horen. De wedstrijd zelf kunnen we in de 1e helft afdoen als wat saai met weinig echte hoogtepunten tot zo ongeveer de 40e minuut waarin de gasten uit Naaldwijk de beste kansen nog kreeg maar lat en doelman broch lagen in de weg.

Na de thee een sterker en aandringend Sportclub Monster waarin vooral Slutsky steeds beter in de wedstrijd kwam vanaf zijn vertrouwde linkerkant. Een linkerkant waar we good old Keke Stam deze keer terugzagen als linksback en dat deed die natuurlijk weer voortreffelijk want Keke kan je eigenlijk overal wel neerzetten. Vanaf de 50e minuut diverse kansen voor Monster, het was Riepe die 2x heel dicht bij een goal was na eerst een solo vanaf rechts gevolgd door een knal vanaf de 16.
Hierna had de thuisploeg met kansen voor Warbout en Bas de Brabander de wedstrijd al moeten en ook kunnen beslissen maar het was wachten tot aan de 75e minuut dat Monster op 2-0 kwam, goed doorgaan van de ijverige Slutsky, keeper moest overtreding maken op hem gevolg een penalty. Van Maanen achter de bal en deze bleef ijskoud 2-0!
Westlandia zette daar bitter weinig tegenover maar in de 82e minuut uit het niets vanaf rechts een schuiver die keeper Broch verrastte op het natte veld en Westlandia kwam terug tot 2-1.
Monster had inmiddels de moegestreden Jesper Warbout gewisseld voor vd Arend en van Maanen voor vd Bos en niets leek de overwinning nog in de weg te staan. De wedstrijd ging naar het einde een hoge bal nog voor de goal en tot ontzetting van alles wat Monster was verdween de bal in het doel 2-2 en tijd ....
Dat was toch even een kater zo net voor aanvang van de 3e helft.
Een winst die verdiend zou zijn geweest tegen een goede ploeg als Westlandia glipte toch nog zo uit de vingers.
Maar Sportclub Monster laat prima zien dat het goed mee kan in de 2e klasse en het verzorgde spel geeft vertrouwen voor de rest van het seizoen.

Opstelling Sportclub Monster: Broch, Franke, Stam, De Groot, Olsthoorn, Bink den Brabander, Bas den Brabander, Riepe, Jesper Warbout, van Maanen en Slutsky.