Verdiend punt Sportclub Monster

3118JJ
SCHIEDAM
tel. 010-4706678

Vandaag alweer de 3e competitiewedstrijd van het seizoen “uit” tegen HBSS uit Schie-
dam op het totaal vernieuwde sportpark Harga waar eveneens de voetbalverenigingen
Hermes DVS en SVV gevestigd zijn.

De aftrap was om 14:30 uur. De wedstrijd stond onder leiding van de uitstekende scheidsrechter M. Blaak. Monster begon sterk aan de wedstrijd maar het was HBSS dat voor het eerste gevaar zorgde.
Gelukkig was keeper Willem Jan Broch bij de les want in de 4e minuut wist hij met een fenomenale redding de 1-0 voor HBSS te voorkomen.
Na een kwartier kwam Monster beter in de wedstrijd. Jordi van Maanen kreeg een goede kans  om Monster op 0-1 te zetten, doch zijn kopbal ging langs de verkeerde kant van de paal. Een minuut later scoorde Jordy wel maar nu was het helaas buitenspel.

Het spel ging op en neer zonder dat beide ploegen tot grote kansen kwamen. Vlak voor rust kreeg HBSS uit het niets nog een enorme kans maar het was wederom Willem Jan Broch die met hulp van Bink de Brabander zijn doel schoon wist te houden.
Na de thee begon Monster zeer energiek. Het was Kyrill Slutski die de 0-1 op het scorebord zette na een geweldige voorzet van Jesper Warbout. In dezelfde minuut echter scoorde HBSS de gelijkmaker met een lucky shot uit een corner. Langzamerhand kreeg HBSS de overhand maar het was Monster dat de beste kansen kreeg.

Zo kopte Ruben de Groot halverwege de tweede helft op de paal en kon de keeper een afstandsschot van Vince Franken ternauwernood verwerken. Kyrill miste in deze fase ook nog een enorme kopkans. In de 71e minuut werd Jordy van Maanen, moegestreden, vervangen door Jurgen Warbout. Jurgen stond pas een paar minuten in het veld toen hij Kyrill Slutsky in staat stelde de 1-2 op het scorebord te zetten. Jammer was het dat HBSS wederom langszij kwam. 2 minuten na de goal van Kyrill kwam HBSS door een bijzonder slim genomen vrije trap weer op gelijke hoogte.

Waar de Monster verdediging rekende op een hoge voorzet werd de bal laag over de grond naar een randje 16 meter vrijstaande speler geschoven die zo, ongehinderd, de gelijkmaker kon aantekenen. De laatste minuten gebeurde er niets noemenswaardig meer. Beide partijen hadden de wedstrijd kunnen winnen of verliezen zodat een gelijkspel wel op zijn plaats was. Gele kaarten waren er deze wedstrijd voor Chiel van de Bos, Bink de Brabander en Kyrill Slutski.

Volgende week speelt Spotclub Monster thuis tegen v.v. Berkel dat vandaag de eerste zege boekte tegen Nieuwerkerk.

Opstelling Sportclub Monster: Willem Jan Broch, Vince Franken, Ruben de Groot, Keke Stam, Chiel van de Bos, Bink de Brabander, Bas de Brabander, Youri Riepe, Jesper Warbout (Stan van de Bos), Jordy van Maanen (Jurgen Warbout), Kyrill Slutski.