The Corner.

3 oktober 2021 14:30

HOOFDSPONSOR: W. STEENVOORT LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.

Aan het eind van deze maand is de Algemene Leden Vergadering. Dit zal de eerste vergadering worden van onze nieuwe hoofdbestuurders, mét de aanwezigheid van de leden van de vereniging.

Verleden jaar was de ALV te volgen via lifestream met af en toe beelden van onze bestuursleden op de laptop of je mobiel. Straks is het dus met al onze eigen mensen in het clubhuis. Ik ben benieuwd of ze het aan kunnen. Ze, Barendse en de Borst, schijnen ervaring te hebben met dit soort bijeenkomsten. Zouden ze zenuwachtig zijn?  Zijn ze wel goed voorbereid? Kennen ze de club, de mensen, de vrijwilligers? Weten ze wat er leeft binnen de club? Is b.v. bij hen bekend dat er een muizenfamilie onder het podium in de kantine is gehuisvest?

Loopt het een beetje aan de andere kant van de bar? Hoe zit het met de ontwikkelingen van de jeugdspelers in deze tijd? Is er bekend dat er sponsors zijn die hun clubcart willen opwaarderen en die nergens terecht kunnen? Wanneer mogen de sponsors van de linker en rechter Cornervlaggen weer een bakkie doen in de k´tine? Hoe zit dat. Kunnen zij ooit nog wel een doorstart maken. Als dat net zo lang duurt als in politiek Den Haag wordt het lastig. Waar wordt die ALV eigenlijk gehouden? Is dat in de buitentent of op het terras onder een dekzeil? Voorlopig moeten we als we een consumptie bestellen die buiten nuttigen en niet in de kantine.

Met deze weersomstandigheden is dat geen pretje. Je kunt er wat van vinden, of niet, maar het is even niet anders. Al is het volgens mij niet de bedoeling om bij het afhaalpunt gezellig een biertje te drinken, naast die spatschermen. Zoals al eerder gezegd; gelukkig kunnen en mogen we weer voetballen en er naar kijken. Nou ja, gelukkig? Verleden week vond ik het prachtig om naar te kijken, maar vandaag was het niet alles. Wél gewonnen…….maar we hadden hem ook gelijk kunnen spelen! Binnen een halfuur werden er zes doelpunten gescoord waarvan drie tegendoelpunten. En hoe!@?, door drie grote missers en niet van net beginnende spelers.

De eerste was van Bryan die op de helft van de tegenpartij de bal terugspeelde naar de keeper. Die werd onderschept door een tegenspeler die de bal binnen tikte. Als je nou op zo´n positie staat op het veld en dan terug spelen. Ze moeten het verbieden dat terugspelen. De tweede was van Keke die de bal op een vreemde manier in het veld hield en de bal naar binnen speelde. En weer was het raak. De derde tegengoal was een vriendelijk gebaar van Ruben. Ik hoorde zelfs dat hij tegen die speler zei: “Alsjeblieft, hier zo, dan krijg je bal van mij”. Die tegenspeler gaf trouwens een schitterende pass, naar voren, naar de spits en hangen. Ruben liep na tien minuten nog te schudden met zijn hoofd.

Onze spelers maakten vijf doelpunten. Jordy maakte een fout van hen goed af en de tweede werd ingekopt door Ruben, na een doorkopbal van Jordy. De derde was van Bink, die zijn eerste doelpunt maakte in het grote mannen voetbal. Die kan ook ingeplakt worden in het, nog, dunne plakboek. De vierde was van onze rappe ThijmenHiddeJelle v/d Arend, met een mooie schuiver in de linkerhoek. In de tweede helft werd het zelfs een beetje benauwd voor een mógelijk gelijkspel. Gelukkig maakte invaller Ersin het vijfde doelpunt, 3-5, en was de tegenstand van de ras Haagsche spelers afgelopen waarbij de backs Laurens en Riley een drukke middag hadden met hun directe tegenstanders.

De eerste drie punte benne binne. Ook team Cees won de uitwedstrijd, tegen RCL. Volgende week is zijn team vrij want de tegenpartij is nu al klaar met voetballen. Team 1 speelt weer een thuiswedstrijd op Polanen. Dat scheelt weer benzine. Er zijn supporters die van plan zijn om benzinevergoeding aan te vragen bij de penningmeester. Ik ben benieuwd of dit ter sprake komt op de ALV. Na afloop mochten we binnen in de kantine nog een paar consumpties nuttigen. Met dit weer in een tent staan zal niet lekker zijn. In deze tijd van het jaar zal dit wel wat inkomsten schelen met minder supporters. Dan zit een vergoeding van een paar kilometer naar Den Haag er niet in.

Ook wíj moeten een doorstart maken met de vereniging. Volgens zeggen zijn veel trouwe sponsors ons goed gezind en wordt er veel werk verricht om dit op peil te houden en of uit te breiden. Zo heeft de hoofdsponsor van de Corner zijn contract weer verlengd. Op eigen initiatief is de bijdrage zelfs verhoogd! Wim Steenvoort is met zijn bedrijf weer een jaar langer verbonden aan de Corner en daar zijn we blij mee. Ik kan mij Willem nog wel herinneren als voetballer, een héle goede voetballer, van RKSVM. Volgens mij heeft hij nog nóóit een bal naar achteren gespeeld. Bij de ALV wordt straks  eerst doorgenomen hoe het ons is vergaan in het afgelopen jaar, hoe het nú gaat en wat de visie en het beleid is voor de kómende jaren.
Vooruit denken en handelen. Vooruit met z´n allen!!

Het was een mooie dag.  o-j

Wim_4.jpg