THE CORNER.

6 februari 2022 12:30

W. STEENVOORT HOOFDSPONSOR; LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.

Word er éindelijk weer gevoetbald, het hele sportpark is weer vrijgegeven door de beleidsbepalers, kan je niet naar de voetbal door een rugblessure. Eén van mijn maten, de zwager van, zat de laatste maanden al verplicht thuis, maar daar komen er door deze kwetsuur nog een paar weken bij. Gelukkig konden wij hem zaterdagochtend een hart onder de riem steken, zoals alleen wíj dat kunnen, voor zijn 80e verjaardag.

Een ándere maat van mij, Nico v/d Ende, kon óók al niet naar de voetbal. Doordat hij een corona gevalletje had was het verstandiger om niet naar de voetbal te komen. Wat ik begrepen heb zit hij minimaal twee weken in kwaranteine doordat hij drie verschillende vaccinaties heeft gehad. Allebei zitten zij in de milieuploeg en kunnen komende week dus niet hun magische magneet gebruiken om  de rotzooi op te ruimen na weer een drukke zaterdag. Want het was druk en de vele supporters hebben een prachtige wedstrijd gezien op het hoofdveld. Er werd gespeeld tegen Honselersdijk en het was niet zo maar een wedstrijd. Het ging ergens om en dat is altijd leuker dan een niets zeggen vriendschappelijk potje. Zoals tegen de FC afgelopen dinsdag. Die wedstrijd werd wel gewonnen en dat is altijd leuk. Het was dan wel niet tegen het volledige 1e elftal van de glupen, maar toch. Ik hoorde dat ivm te weinig spelers zelfs Koos Klop wisselspeler was! Ik hoorde ook dat Bas de Brabander een goede wedstrijd speelde en ook onze keeper WJB. Winnen van je familie doet het goed in huize Broch. Vandaag had WJB een paar keer geluk, bij een mooie boogbal die op de kruising ketste en bij een actie in zijn doelgebied waarbij hij de bal los liet en het schotje daarna goed weg werkte. Aan het einde van de wedstrijd stond er wel weer een nul achter zijn naam. Einduitslag Sportclub Monster- Honselersdijk 3-0! En die staat. De 1-0 werd binnen getikt door Jordi v Maanen na een mooie voorzet van Ramon Bruers. In de tweede helft was er de schitterende aanval, op snelheid en direct spel, die de 2-0 opleverde. Weer was het Jordi, zijn achternaam kent u nu wel, die scoorde en de voorzet was deze keer van Jurgen Warbout. Hieraan vooraf was er een geweldige pass van ThymenHiddeJelle v/d Arend. Dit was een aanval waarbij de supporters hun vingers af likten. Dat wil elke voetballiefhebber graag zien. Het werd zelfs nog 3-0 door Jurgen Warbout, na een werkelijk geniale assist van Ersin Korkmaz. Met zijn rechtervoet gaf hij de bal voor tot in het doelgebied met de buitenkant van zijn gekleurde voetbalschoen. Hij had sowieso een goede invalbeurt en verdient bij deze een groen vinkje achter zijn naam. Het was een collectieve overwinning en door dit optreden van álle spelers geeft dit een goed gevoel naar a.s. zaterdag als we met z´n állen naar de Poelluk gaan om tegen Verburch te voetballen. Dat gaat wat worden, als het maar niet zo verloopt als een jaar geleden (of is dat nou al twee jaar geleden) dat we daar de boot in gingen met 3-2. Zeer waarschijnlijk zullen zij weer afwachtend gaan voetballen en loeren op fouten. In ieder geval heeft de trainert een goede week achter de rug met zijn team. Dat zal hem goed doen. En doooorr!! Tíjdens de wedstrijd stond ik langs de lijn te supporteren met een paar andere supporters en wij waren het deze keer wel met elkaar eens, wij hebben het allemaal gemist dat voetbal. Het was weer ouderwets fijn langs de lijn. Weer veel commentaar, soms een compliment, veel stom gelul, schreeuwen naar de scheidsrechter en spontaan juichen bij een doelpunt. Heerlijk. Na de wedstrijd had ik me al verheugd om samen met Henk H de vlaggen op te halen. Wat is er nou mooier om dat met z´n tweeën te doen net als de vlaggendragers bij de Olympische Spelen. Is toch een hele eer om dat te mogen doen, en dan met Henk, dat zou wat zijn. Helaas ging het niet door, hij zat al binnen bij mijn kameraden, maar de nazit wel, waarbij ook de Bronswijkjes weer aanwezig waren. Doordat de flesjes bier weer duurder zijn geworden, ook op Polanen heerst de inflatie, en een kratje bier niet, bestelden we twee kratten bier voor vijf man. Moet kunnen, ook wij moeten op de kleintjes letten. Gelukkig is de koffieprijs nog hetzelfde gebleven en gaan wij komende zaterdag weer ouderwets koffie drinken in onze eigen Corner. Hopelijk kunnen we langzaam aan weer naar wat we gewend waren, dat zou mooi zijn. Weer heerlijk voetballen en plezier er aan beleven.

Het was weer een mooie dag.     o-j