THE CORNER

20 februari 2022 12:30

W. STEENVOORT HOOFDSPONSOR; LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.

Gelukkig werd er overal gewoon gevoetbald. Daar zag het vrijdagavond niet naar uit met die wind, regen en nog meer wind. Zou wat zijn geweest, een afkeuring na maanden niet gevoetbald te hebben. De KNVB kan geen enkele afkeuring gebruiken want dan komen ze in tijdnood. Er zijn nu pas 10 wedstrijden gespeeld dus nog 16 te gaan. Op ons sportpark waren er geen belemmeringen om niet te kunnen voetballen. Geen beschadigde zonnepanelen op het dak van de ktine, geen omgewaaide lichtmasten, geen geknikt toegangshek door een íjzersterke tralielegger, geen gebroken Cornervlaggen en ook de oude tribune stond er nog. Gelukkig kwam de meeste wind vanuit de Hey, dat is onze redding geweest. Het enige wat in elkaar was gezakt was de stormvaste buitentent, maar die is het gewend. In de kantine kon ook alles gewoon doorgaan. Koffie, mét gebak en niet van zómaar iemand. De Hoofdsponsor van de Corner, Wim Steenvoort, had deze keer voor wat lekkers gezorgd. De moorkoppen, slagroomgebak en de tompoucen smaakten heerlijk.

We werden al vroeg op de hoogte gesteld, door een trainer/scout, van de elluf van Meier, de basisspelers dus. Wij wisten ook al dat Coosje Broodje aan het herstellen is en dat Frank Brekelmans zijn plaats heeft ingenomen in de keuken voor de lapjes spek. Moet wel effe geregeld worden. Je kunt wel een mooi schema maken voor de bardiensten, maar er moeten wel elke week vaste mensen bij staan. En die zijn váák de klos. Nu is Frank, met hulp van zijn damesteam Kort - v Geest, wel wat mans, maar toch. De scheidsrechter van vanmiddag had ook assistentie, en nodig ook. Ten minste, zo dacht hij er zelf over. Hij had een bodycam op zijn borst bevestigd, uit voorzorg. Volgens zeggen had hij tegenstander Duindorp SV al eerder gefloten in deze warrige competitie en dat was niet geheel vlekkeloos verlopen. Dus vandaar deze maatregel, overigens zónder toestemming van de KNVB. Voor de wedstrijd was hij gespannen en door de spanning had hij die webcam verkeerd om geplaatst@! Aandacht joh, allemaal aandacht. De wedstrijd verliep vlekkeloos, met hier en daar een kaart van die Boa. Eigenlijk was het een sportieve wedstrijd waarbij opvallend vaak een handje werd gegeven aan de spelers onderling. Wij hadden in minuut één al een voorsprong kunnen hebben door ThijmeHiddeJelle. Hierna ging het wat heen en weer, met af en toe een kans voor ons, en te weinig boeiend voetbal. Het gezicht van de trainert stond niet op happy. Eén aanval sprong er wel uit in de eerste helft. Dat was aan de rechterkant met een vlot lopende actie en een goede voorzet vanaf de zijlijn die mooi werd ingekopt, maar niet afgerond. Ging het niet in de eerste minuut dan maar in de laatste minuut van de eerste helft. Ook goed, 1-0 bij de rust door…. wie anders…Jordi van Maanen. Dat was wel lekker. Tegen deze ploeg moet je combineren en die gasten lekker achter jou aan laten lopen. In de tweede helft was er iets meer ruimte en daar werd wel gebruik van gemaakt. Ik hoorde de vader van Emil Nieburg tegen reporter Hans Bos, van AD Sportwereld Westland Dichtbij, zeggen dat zijn zoon in de basis staat! Die Emil, hij stond rechtsbuiten, scoorde wel de 2-0 en de 3-0 nul. Goed gedaan dus. Duindorp scoorde ook een doelpunt en dat kwam een beetje door gemakzucht van Ruben de Groot, die dat wel vaker overkomt. Het werd ook nog 4-1, na een hele lange omweg van Bas de Brabander vanaf de linkerkant van de zestien tot helemaal naar de rechterkant van de zestien. Toch kreeg hij de bal nog goed voor en de kleine, dekselse Ersin Korkmaz scoorde zijn doelpunt. Een prima overwinning met weer goede backs, met op rechts Riley v/d Hoeven en op links Vince Franke. De ene week speel je niet, dan word je centraal neergezet en dan weer als linksback. Ik vind het knap. Ook de weer fitte Keke Stam was er weer bij én good old ons Koen, en natúúrlijk keepert JB. Vandaag dus geen Ramon en Laurens, skieën in Ischgl!? Geen Brian, geblesseerd. Geen JWB, geschorst. Geen Jurgen, Hoekse Lijn vrij maken van omgewaaide bomen (zijn broer Jesse gaat over 2 weken weer meetrainen). Na de wedstrijd voelde ik mij even Irene Schouten met een Cornervlag in mijn hand. Het duurde maar héél even want aan de andere kant liep kameraad Henk H richting de hoek waar ik net vandaan kwam. Het gevoel was gelijk over want wéér moest ik ingrijpen. Ook moest ik nog even langs de commissiekamer waar de penningmeester mij met smart al op zat te wachten. Op een statafel had hij een heel kantoor ingericht met een laptop, een mobiel, twee opladers, een pennenbakje, paperclips en een heleboel papierwerk. De clubkas is weer dik gespekt door de Corner en alles is goed overgeboekt dankzij Jos Barendse. In de kantine was niet echt te merken van een of andere pandemie, die wij bijna achter de rug hebben. Of er niets is gebeurd. Het enige zijn nog de spatschermen bij de bar. Die soms ook nodig zijn als je met iemand staat te praten, rond een uur of zes. De bitterbalen smaakten, volgens degene die naast mij zat, lekkerder dan verleden week! Jelle v/d Arend zorgde nog voor een goede verdeling van de muziek. Is beter voor ons. Je hebt namelijk een jonge hoek in de kantine en een oude, en als je daar rekening mee houdt heeft iedereen het naar de zin. Een lekker biertje, een bitterbal, een beetje muziek en drie punten. Wij hebben de wind weer mee.

Het was een mooie dag.   o-j