The Corner

18 oktober 2020 23:30

HOOFDSPONSOR: W. STEENVOORT LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF. Ja, en nou? Zeg het maar. Wat moeten we nu?
Wéér geen voetbal en dat nu het zo goed gaat met team 1 en team Cees. Het is nog maar de vraag of het seizoen afgemaakt gaat worden en hoe en wanneer? Is het voor spek en bonen of gaat het straks misschien toch afgemaakt worden voor de punten. Gaan we nog tegen de HVC spelen voor de Westlandcup? Trainer Piet Boon zou het maar wat graag willen, al is het alleen maar om onze Warboutjes weer eens te zien voetballen. Hij zou Jesper en Jurgen het liefst in zijn team zien ballen want hij is een groot fan van allebei. Misschien is het maar goed voor de Hoek dat die wedstrijd niet doorgaat.

De verjaardag van onze trots in ons snackhok, Theo van Keuken der Bruggeling, gaat wél door. Hij is a.s. dinsdag jarig en Karina v Dijk en Lidia Bronswijk hadden een afscheidsfeestje voor hem gepland. Gewaagd en pikant zouden zij samen  een act gaan uitvoeren, óp de bar, terwijl Theo in zijn keuken staat, met zijn schort voor, handen op zijn rug en uiteraard, voor de zekerheid, een mondkapje op. Hij mag alleen maar kijken, nérgens aanzitten. Gaat dus niet door. 85 jaar word hij en we gaan hem niet meer zien in toch wel zíjn keuken. Hoe leuk is het voor hem om allemaal een kaartje te sturen voor de goede man, die heerlijke ballen gehakt maakte voor ons in zijn altijd blinkende en afgelikte keuken. Hij kon trouwens ook goed metselen. Dat hebben we kunnen zien in de film De Kouwe Tuinder, al was wel een muurtje van niks. Ik weet niet of het mag, om privacy regels, maar zijn adres is Oudenborch 6 2681 HX Monster. We wensen hem natuurlijk allemaal een fijne verjaardag, hij zal het zeer op prijs stellen.

Zo zijn er mensen die iets te vieren hebben, maar er zijn er ook die verdriet hebben. Voormalig bestuurslid van de VV Monster Jaap vd Hak is afgelopen week overleden. Jaap heeft in zijn tijd ontzettend veel voor de vereniging betekend. Hij was wedstrijdsecretaris, deed de ledenadministratie en was ook clubscheidsrechter. Met veel inzet en plezier deed hij vrijwilligerswerk voor de club. Hij was bezeten van voetbal, keek naar elke wedstrijd van het eerste elftal en hij was een groot fan van Ajax. De laatste jaren was hij aan het kwakkelen met zijn gezondheid en was al ruime tijd ziek. Ik weet dat hij eigenlijk voor de fusie was, beter voor beide verenigingen, maar tóch tegen heeft gestemd, om bepaalde redenen. Voor de familie, sterkte met het verlies.

Geen voetbal dus, dus ook geen Westlandse langs de lijn. Op Ziggo kun je alles zien, voetbal te over op de buis, maar dat háált het niet bij de WOS! Gisteren (vandaag heb je wielrennen, wat ik ook graag zie, de Ronde v Vlaanderen,  die wint Mathieu vd Poel en Kelderman rijdt volgende week in het roze in de Giro!) heb ik o.a. de derby Everton-Liverpool – wát een wedstrijd zeg -  gezien en derby Inter tegen AC Milan. Nou ben ik niet zo´n fan van Italiaans voetbal, maar in deze wedstrijd zat alles in. Dat was écht mannenvoetbal met hoe verrassend áánvallend voetbal, technische hoogstandjes, pingels, soms harde overtredingen, geraffineerde acties, slim verdedigend, doelpunten en Zlatan.

Wel jammer dat er dan zo´n getroebeleerde trainert langs de lijn loopt (Conti). Die is natuurlijk niet helemaal goed en dat zeg ik toch niet gauw. Al zou onze assistent Edwin Nolten dit doen, en soms heeft hij van die nukken, dan zou die op het matje worden geroepen bij onze B&B. Zóu dat nou éigenlijk nog een keer wat worden met die twee bij ons? Kán het zijn dat hier een of andere onzichtbare opvliegende kracht achter zit dat zij nog steeds níet zijn geïnstalleerd als bestuurslid. Moeten we het wel doen? Het komt toch niet door die warrige, fleurige dame die de laatste tijd op het sportpark rond dwarrelt? Het is allemaal afwachten en wel ontzéttend jammer dat er niet meer gevoetbald wordt, zeker nu de selectieteams goed presteren.

Eén ding is zeker, we spelen volgend jaar sowieso derde klasse. Al vind ik wel, gezien en gehoord o.a. van libero Ruben, dat wij dit seizoen een selectie hebben die hoger zou moeten kunnen spelen. De selectie blijft wel in beweging om de conditie op peil te houden. Ze doen dit door een partijspel te spelen, op 1.5mtr afstand. Van de week zag ik een filmpje van een competitiewedstrijd in Duitsland, in de Bundesuntenbond klasse 9 R, tussen twee teams waarvan het ene team wel wilde voetballen, maar wél op 1.5mtr entfernung. Bij de rust was het 34-0!! Das ist lachen!! Je moet wat om fit te blijven, en gezond, want dát is het belangrijkste. We moeten wéér geduld hebben en afwachten.

Hou je goed, het beste allemaal.

Het was een mooie dag.     o-j